10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    me.com

Hoe moet ik een IP bannen op een phpBB forum?

Hallo,

iedere dag als ik op mijn forum ( phpBB ) kijk, heeft er iemand zich aangemeld die rare berichten schrijf
    en linkjes zet naar rare sites. Nu kan ik de gebruikersnaam wel bannen, maar ik zou graag ook het
    IP willen bannen. Maar waar kan ik het ip van de gebruiker vinden?

Groet,
    Jeroen

Bijdrager
    computer space

Heb je een statistiek component draaien, of houdt PHPbb zelf IP nummers bij? Kijk eens in de databases van je forum of bij de statistiekpagina van je webhost.

Bijdrager
    me.com

Bij mijn webhost stats staat niets bij, en volgensmij houd phpBB het zelf ook niet bij…

Bijdrager
    computer space

Kun je zelf een beetje PHP? Dan voeg je een simpel statistiekje toe. Je laat dan aan het begin van de pagina een combinatie van datum/tijd, useragent en ip nummer opslaan.

[code:1:c7f27c88ae]<?php
    $ref=($_SERVER[’HTTP_REFERER’]);
    if ($ref != NULL)
    {
    $db = mysql_connect("localhost","database","password") or die("Cannot connect to database: " . mysql_error());
    mysql_select_db("database", $db);
    $dag = date("d");
    if ((strlen($dag)) == "1") {$dag = "0".$dag; }
    $uur = date("G");
    if ((strlen($uur)) == "1") {$uur = "0".$uur; }
    $tijd = date("Y, M, ").$dag.", ".$uur.date(":i:s");
    $ip =($_SERVER[’REMOTE_ADDR’]);
    $host =($_SERVER[’REMOTE_HOST’]);
    $sql = ‘INSERT INTO referrers (referrer,date,ip,host) VALUES ("’.$ref.’","’.$tijd.’","’.$ip.’","’.$host.’")’;
    mysql_query($sql);
    mysql_close($db);
    }
    ?>[/code:1:c7f27c88ae]

Met phpmyadmin maak je een tabel referrers aan met velden referrer,date,ip en host, allemaal als varchars

Bijdrager
    maxve

Daar zijn een aantal handige mods voor, kijk even of http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=57

Bijdrager
    MacBeer

Ik heb even op je forum gekeken en het ziet eruit dat dit een bot is. Heb je een bot-protectie in de aanmeldprocedure zitten?
    Zoek eens naar een spam-bot module voor je forum.

Bijdrager
    danielpunt
    ”Martiniman”

Kun je zelf een beetje PHP? Dan voeg je een simpel statistiekje toe. Je laat dan aan het begin van de pagina een combinatie van datum/tijd, useragent en ip nummer opslaan.

[code:1:88b5df49f6]<?php
    $ref=($_SERVER[’HTTP_REFERER’]);
    if ($ref != NULL)
    {
    $db = mysql_connect("localhost","database","password") or die("Cannot connect to database: " . mysql_error());
    mysql_select_db("database", $db);
    $dag = date("d");
    if ((strlen($dag)) == "1") {$dag = "0".$dag; }
    $uur = date("G");
    if ((strlen($uur)) == "1") {$uur = "0".$uur; }
    $tijd = date("Y, M, ").$dag.", ".$uur.date(":i:s");
    $ip =($_SERVER[’REMOTE_ADDR’]);
    $host =($_SERVER[’REMOTE_HOST’]);
    $sql = ‘INSERT INTO referrers (referrer,date,ip,host) VALUES ("’.$ref.’","’.$tijd.’","’.$ip.’","’.$host.’")’;
    mysql_query($sql);
    mysql_close($db);
    }
    ?>[/code:1:88b5df49f6]

Met phpmyadmin maak je een tabel referrers aan met velden referrer,date,ip en host, allemaal als varchars

vraagje, waarom if ($referer != NULL)?

if($referer) kan toch ook?

Bijdrager
    me.com

Nu ben ik er helemaal zat van. Elke ochtend als ik op m’n forum kijk, heeft er zich iemand aangemeld
    met een .org emailadres en die rare dingen schrijft op m’n forum.

Is er een mogelijkheid om .org emailadressen te bannen of iets anders, want ik ben der nu enorm zat
    van.

Bijdrager
    MacBeer

Jij moet een captcha-box (spelling?) installeren zodat bots geen toegang meer hebben tot het forum.

Bijdrager
    nemcis
    ”macosxnews”

Nu ben ik er helemaal zat van. Elke ochtend als ik op m’n forum kijk, heeft er zich iemand aangemeld
    met een .org emailadres en die rare dingen schrijft op m’n forum.

Is er een mogelijkheid om .org emailadressen te bannen of iets anders, want ik ben der nu enorm zat
    van.

heb ik ook, gewoon niet automatisch toelaten, maar zelf eerst goedkeuren of afkeuren, ben je er vanaf, kun je in de admin instellen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.