30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    suriflavour

Hoe moet dit, bij een Imac?

Hallo,
    ik heb net een iMac (17″_2Ghz_core 2 duo)
    Hij bevalt me tot nu toe heel goed maar ik heb een aantal vragen:

Nieuwe vraag!
    – Met welk programma kan ze Rar (en andere ” Pakketjes”) uitpakken?
    – Met welk programma kan je *.Sit bestanden openen?

Zijn er ook programma’s die veel bestand types kan openen? Want ik kom steeds vaker bestanden tegen die niet geopent kunnen worden (en wel voor de mac zijn!)

Dit zijn de vragen tot nu toe, als ik nog een vraag heb zet ik ‘m erbij!

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”suriflavour”

- Ik wil bestanden naar mijn mac overzetten (van een PC, daar zit ik nu ook nog op), D.M.V. Usb.
    Hoe gaat dit? want ik had net de usb in de imac gestopt, maar ik kon nergens de usb stick vinden.

Heb je de USB-stick in één van de USB-poorten in het toetsenbord gestopt? Dan is er namelijk kans dat je een melding krijgt dat het USB-apparaat niet in die poort gebruikt kan worden omdat het teveel stroom nodig heeft (dat heb ik tenminste met m’n 2 GB USB-stick). Doe hem in achterin de computer, en je zou op je bureaublad een icoontje van een soort wit kastje met een USB-embleem moeten zien verschijnen. Als je daarop dubbelklikt, opent een Finder-venster waarmee je de inhoud van de stick kunt bekijken, kopiëren, enz.

Als je de stick weer wilt verwijderen, sleep dan eerst dat icoontje in je prullenmand (die verandert in een uitwerpsymbool), en haal de stick pas uit de computer als het icoon ervan op je bureaublad verdwenen is.

”suriflavour”

- Kan je bestanden gewoon slepen naar de gewenste map?

Ja:) Je kunt op een Mac veel meer verslepen dan onder Windows, en bestanden horen daar zeker bij.

Bijdrager
    suriflavour

Oke,
    Je hebt helemaal gelijk, er staat een symbool op me buroblad, alleen ik keek er dus over heen… Bedankt!

Bijdrager
    TandMac

itunes
    die plaatst ’t wel zelf op de juist plaats.

Bijdrager
    idenniske

itunes dan gaat alles vanzelf,
    tenminste bij mij wel

Bijdrager
    macmartijn

je moet gewoon itunes openen en de muziek vanuit de map in je itunes zelf slepen, niet in mappen, dat doet ie vanzelf, snap je? je sleept ze naar itunes en dan kun je de nummers gewoon van je stick verwijderen. Hij verzameld (kopieerd) de muziek automatisch in de map itunes, dus niet zelf in de map itunes zetten.

Bijdrager
    Festinger

@suriflavour:
    Gefeliciteerd met je iMac!.

@macmartijn:

je moet gewoon itunes openen en de muziek vanuit de map in je itunes zelf slepen, niet in mappen, dat doet ie vanzelf, snap je? je sleept ze naar itunes en dan kun je de nummers gewoon van je stick verwijderen. Hij verzameld (kopieerd) de muziek automatisch in de map itunes, dus niet zelf in de map itunes zetten.

Je antwoord is waarschijnlijk goed bedoeld:-) , maar, je moet met deze handelswijze enigszins oppassen. Je antwoord geldt alleen als bij de “preferences > advanced” een vinkje staat bij ” copy files to iTunes Music Folder when adding to library” .
    Staat daar geen vinkje (heeft bepaalde voordelen), dan worden alleen verwijzingen gemaakt. Als je dan je muziek op de orginele locatie ‘gewoon’ weghaalt, dan is het dus ‘gewoon’ weg en er is geen kopie.

Het is jammer in het ontwerp van iTunes dat dit niet in één oogopslag opslag duidelijk is.

Maar ja, zo heeft iTunes nog wel meer onvolkomenheden.

Kortom, het is verstandig om niet zomaar iets weg te gooien, dus even controleren of je echt een goed kopie of backup hebt.

@suriflavour:
    Dan je andere vraag:

- En is er een manier een windows programma’s te laten draaien op een iMac?
    Ik heb het een en ander gelezen over bootcamp enzo, maar dan kan je echt kiezen tussen windows en mac. Ik zoek eigelijklijk iets waardoor je windows programma’s echt op mac os x kan laten draaien.

Bootcamp werkt helaas niet op een iMac G5. Bootcamp werkt alleen op de nieuwere Macs met een Intel Processor. Het voordeel van deze Macs is dat ze windows op volle snelheid (zoals op een PC) kunnen draaien.
    Ook Parallels en VMware werken niet op een G3, G4 of G5 mac, maar alleen op de Intel Macs (en alle PC’s waar OSx op kan draaien).

Voor de Macs met een en G4 of G5 kan je wel Virtual PC gebruiken. Omdat er een (op zich ingenieuze) vertaal slag naar de Intel omgeving moet plaatsvinden is een Virtual PC een stuk trager dan een echte PC. Maar het werkt wel, en voor niet al te zware programma’s werkt het eigenlijk prima.

Om je een idee te geven: Voor grafisch zware taken is Virtual PC heel erg traag. Spelletjes bijvoorbeeld, zijn niet leuk om op die manier te spelen.:-(
    Voor andere taken is het gewoon ‘trager’
    Op mijn G4 1,2 Ghz voelde de Virtual PC aan als een Pentium III 500 Mhz.
    Ik kan je vertellen dat een PIII 500 Mhz nog verrassend snel kan zijn.:-)
    Irfanview (fotobewerking) werkt goed. (Een betere oplossing? anyone? )
    Realtime audiofilteren in Winamp: werkt goed.

Moderator
    unSOUND
    ”suriflavour”

Ik heb een keer een programma gezien waarbij je de CD in je Imac ziet gaan. Weet iemand hoe die heet?

Disctop ( http://mekentosj.com/disctop/ )

”suriflavour”

En is er een site met meer leuke downloads voor iMac?

http://www.versiontracker.com

Bijdrager
    Brent146
    Bijdrager
    suriflavour

Oke,
    en waar kan ik Virtual PC downloaden?
    Ik zag het al staan op microsoft, maar dat is alleen windows download (*.exe).

Bijdrager
    Merkava

Virtual PC kun je ondere andere aanschaffen bij Mail a Mac.

Inactief
    Anoniem

Om een Virtual PC op Windows te draaien is gratis. Op de Mac niet

Bijdrager
    Almerrrrr

Heb je de mac nieuw of 2e hands gekocht?
    in het geval dat je de mac nieuw hebt gekocht weet je dan zeker dat je een imac g5 hebt gekocht of heb je gewoon een intel imac gekocht?

Mocht je een intel imac hebben gekocht dan heb je virtual pc niet nodig.

Bijdrager
    suriflavour

hey,
    ik heb een iMac g5 iSight (nieuw gekocht)

Bijdrager
    Brent146
    ”suriflavour”

hey,

Dan ben je bedrogen…

Bijdrager
    suriflavour
    ”Brent146″
    ”suriflavour”

hey,

Dan ben je bedrogen…

ik heb um gwn gekocht in de apple winkel… orginele doos etc etc

Bijdrager
    Thomvis

voor de prijs zoals die op LINK staat? Kan je ons vertellen wat je te zien krijgt als je apple menu->Over deze mac bekijkt?

Bijdrager
    Brent146
    ”suriflavour”
    ”Brent146″
    ”suriflavour”

hey,

Dan ben je bedrogen…

ik heb um gwn gekocht in de apple winkel… orginele doos etc etc

Dan heb je een intel iMac, geen G5…

Bijdrager
    G-Force

Misschien een modelletje wat ze overhadden? Niet alles hoeft nieuw te zijn, loopt nu ook een actie geloof ik met Core Solo mini’s. Kijk, de prijs is een ander verhaal, een iMac G5 iSight kopen is leuk maar dan moet het ook voor een leuke prijs zijn.

Bijdrager
    suriflavour

gegevens van mijn iMac:

Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac5,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2 GHz

Bijdrager
    Brent146
    ”suriflavour”

gegevens van mijn iMac:

Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac5,1
    [size=18:75392e5076] Processornaam: Intel Core 2 Duo
    [/size:75392e5076] Processorsnelheid: 2 GHz

Het is dus een intel, en géén G5. :wink:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En dan heb je Virtual PC niet nodig om Windows te draaien. Je hebt twee opties: Bootcamp (van Apple, te downloaden van ergens op apple.com), of een virtualisatieprogramma als Parallels of zo. De eerste is gratis en sneller, de andere optie kost geld en is wat langzamer, maar heeft als voordeel dat je niet opnieuw op hoeft te starten.

”suriflavour”

Hoe moet je precies bestanden verwijderen?
    Ik heb het sticky over verwijderen en instaleren maar daar werd ik niet echt wijzerop.
    Ik wil Mercury verwijderen, ik heb het naar de prullebak gesleept, maar het stata nog steeds op mijn pc…

Afgaande op de webpagina installeer je Mercury door het gewoon uit de .dmg te slepen, en dus zou je het ook moeten kunnen verwijderen door het in te prullenmand te slepen. Als het niet meer in de map Programma’s staat (of waar je het ook origineel gezet hebt) is het als het goed is verwijderd van je computer. Er is alleen wel kans dat als je het b.v. in je Dock gezet hebt, het systeem het programma nog altijd vindt in de prullenmand.

Probeer eens met Spotlight (het vergrootglas rechtsboven in beeld, in het blauwe cirkeltje) te zoeken op Mercury. Klik dan op Toon alles en kijk onder het kopje Programma’s in het venster dat opent,. Als je daar op de i-in-rondje achter de naam van een programma klikt, krijg je te zien waar het programma precies staat.

Bijdrager
    G-Force

En eventueel heb je nog VirtualBox OS X (beta) en VMware Fusion (beta) voor het draaien van Windows onder Mac OS X, naast Parallels.

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Almerrrrr”

Heb je de mac nieuw of 2e hands gekocht?
    in het geval dat je de mac nieuw hebt gekocht weet je dan zeker dat je een imac g5 hebt gekocht of heb je gewoon een intel imac gekocht?

Mocht je een intel imac hebben gekocht dan heb je virtual pc niet nodig.

Wat ik al dacht ik denk dat je wel erg veel moeite moet doen om nu nog ergens een nieuwe imac g5 te kopen. Vooral bij een apple store.

Gelukkig komt dit voor jou alleen maar beter uit.
    Zoals al eerder vermeld kun je nu via diversen wegen windows draaien op je mac alleereerst bootcamp (beta) dit is van apple zelf hiermee kun je windows draaien zoals je dat op elke willekeurige pc kan. nadeel is dat als je wilt switchen van osx naar windows je opnieuw moet opstarten voordeel is dat je maar 1 besturingsyteem draait dus vooral in windows veel betere prestaties hebt. daarnaast zijn er diversen manieren om windows binnen osx te draaien en van de bekendste en naar mijn idee ook een van de betere pakketen is Parallels voor wat simpelere programma’s draaien onder windows werkt dit prima ga je echt intensieve programma’s draaien gebruik dan bootcamp.

Veel succes en uiteraard veel plezier met je intel imac.

Bijdrager
    TandMac

Als je voor Parallels gaat, dan merk je pas goed hoe vaak je teruggrijpt naar je OSX!

Bijdrager
    Xenophon

- Op de pc speelde ik film af met divx subtitle player. Heb je ook en programma voor iMac waar je (gedownloade) films kan afspelen, maar zelf de ondertiteling er bij kan doen?

Het programma dat je zoekt is VLC: http://www.videolan.org/vlc/

Bijdrager
    Festinger

– Als ik virtual pc heb geinstaleerd, en dan heb herstart (hij geeft zelf aan dat dat moet) Dan krijg ik als de computer weer aan is: het programma is plotseling gestopt, en dan kan je kiezen herstellen of anuleren enzo…
    Maar het programma doet het dus niet, heeft iemand een idee wat ik moet doen?

Hmmm, nu blijkt dat je een intel mac hebt, was het Virtual PC verhaal niet echt nodig.:-)
    Optioneel kun je de gratis downloadbare versie van Virtual PC voor Intel PCs installeren onder Windows op je Bootcamp partitie.
    Geloof het of niet, dit kan nog best nuttig zijn, bijvoorbeeld om iets uit te proberen (een van spyware verdacht programma of zo) zonder je bestaande windows installatie te beschadigen.

Veel plezier met je Intel Imac in ieder geval!

Bijdrager
    tommy666

Vergeet niet dat Boot Camp niet blijvend gratis is! Boot Camp is gratis tot 30 september 2007 of eerder(moest Leopard nu eerder als de 30ste september uitkomen,dan vervalt de licentie van Boot Camp dan al,zelfs als het een bèta is)

Bijdrager
    suriflavour

hmm oke, maar ik laat dta nu maar zitten!
    Ik begin nu veel meer te wennen aan mijn iMac, dus nu denk ik eigelijk, waarom zou ik?

Want bijna alles wat ik op windows gebruik, is er ook voor mac (limewire, msn, games, torrent etc)

Bijdrager
    sNiels

Sit bestanden kun je openen met Stuffit Expander. Hier gratis neer te laden.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.