13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters97

hoe met iMac apps kopen in app store zonder creditcard

hallo,

ik wil graag pages kopen in de app store met mijn iMac maar ik heb geen creditcard
    ( ben namelijk maar 15 ) maar hoe kan ik dat wel doen dan, want met klik & buy. zie ik vaak
    ook in oudere topic’s hier dat je vaak extra kosten krijgt ! hoe zit dit ?

ik hoop dat jullie mij snel kunnen helpen !

alvast super bedankt !!

Bijdrager
    MBPuser

Waarvoor koop je geen iTunes tegoed kaartje bij MediaMarkt ofzo?

Bijdrager
    stavos

Zoek op OMT eens naar “Click & buy” (dus correct gespeld) en je zult snel de negatieve verhalen terug vinden over die manier van afrekenen in de App store. Koop in plaats daarvan gewoon een iTunes tegoedkaart bij de Albert Heijn, Dixons, Mediamarkt, locale APR, enz. om daarmee veilig je aankopen te kunnen doen. Meer dan voldoende zakgeld heb je dan niet nodig.

Edit: datzelfde advies had je overigens min of meer al in een eerder draadje gekregen..:wink:

Bijdrager
    wouters97

ik heb hiervoor gekeken
    ( via internet stond dat ik dat via itunes moest doen dan bij store, inwisselen.
    maar daar staat dat het alleen voor iPhone en iPad is, maar ik heb een iMac. kan dit dus wel ?)

Bijdrager
    stavos

Ja, het tegoed van de iTunes kaarten is tussen je Mac, iPhone, iPod touch en iPad uitwisselbaar. Je hebt dus 1 account (je Apple ID) waar dat tegoed op staat en daarmee kun je op al je eigen apparaten apps kopen.

Bijdrager
    wouters97

ok maar ik heb dit net geprobeerd maar als ik bijv. pages zoek dan kan ik alleen kiezen uit een iPhone of iPad app kan kiezen !

Bijdrager
    stavos

En als je de Pages versie voor de Mac wilt, moet je die dus logischerwijs via de Mac App store opzoeken. De App store is slim genoeg om alleen dat te laten zien wat je ook daadwerkelijk kunt gebruiken op het apparaat waar je mee zoekt (met uitzondering van de app store die je via iTunes op je Mac gebruikt, waarmee je alle apps voor iOS kunt opzoeken).

Bijdrager
    wouters97

sorry hoor maar waar vind ik zo’n kaart want overal zie ik deze alleen maar voor iPad, iPhone en hoe kan ik daarmee betalen in de app store ? ( niet via itunes)

Bijdrager
    stavos

Hier bijvoorbeeld. Maar zoals gezegd zijn die kaarten dus ook in de winkel te koop (en betaal je dus exact de waarde voor de kaart en dus geen bijkomende kosten). Maar dan weet je in ieder geval hoe de kaarten eruit zien. En die kaarten kun je dus voor alle App Stores gebruiken. Je hoeft dus niet specifiek een iTunes kaart, iPhone kaart, Mac kaart of iPad kaart te kopen. 1 soort kaart, 1 Apple ID, alle App Stores.

Snap je er nog steeds weinig van, stap dan eens met je iPhone/iPad een Apple / Dixons / Mediamarkt winkel binnen en vraag om uitleg. Daar kunnen ze het namelijk in de praktijk voordoen hoe het werkt. Online staat er bij Apple zelf ook nog een hele uitleg.

Bijdrager
    wouters97
    Bijdrager
    Predator

Ja, en die kaartjes hebben ze ook in veel winkels. Dus hoef je niet perse via apple te bestellen

Bijdrager
    iGiftcards.nl

Je kunt ze gewoon in de alberhijen vinden, vlak bij de kassa.
    Ik koop ze vaker online in de webshop http://www.igiftcards.nl/

succes

Bijdrager
    diodros661

ik zag dat op iGiftcards iets duurder zijn.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.