14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    rcs

Hoe met de automator alle geopende programma’s sluiten

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe je met de zgn. automator alle op dat moment geopende programma’s kunt sluiten/forceer stop? Op de een of andere manier maak ik er voor het sluiten een sport van om alle geopende programma’s afzonderlijk op te sporen ( zie ik aan klein driehoekje onder programma icoon)…maar dat moet toch veel makkelijker kunnen?

Nou ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Greetz

Moderator
    unSOUND

Als je je Mac uitschakelt worden alle programma’s vanzelf afgesloten, waarom zou je dat eerst nog zelf willen doen ?

Bijdrager
    vanhaze

Omdat je wellicht je Mac gewoon aan wil houden.

Bijdrager
    n8n

Alt + Tab, met je muis over de app die afgesloten moet en dan Alt + Q. Werkt heel snel aangezien de toetsen naast elkaar op het toetsenbord zitten;) Wel de Alt toets het proces in blijven houden

Bijdrager
    michelvdb
    ”i,N8N”

Alt + Tab, met je muis over de app die afgesloten moet en dan Alt + Q. Werkt heel snel aangezien de toetsen naast elkaar op het toetsenbord zitten;) Wel de Alt toets het proces in blijven houden

Niet Alt want dat is de Optiontoets. [option]
    Wél de Commandtoets. [command]

[size=8:cc38ae05c8]Ik heb je deze fout ook in andere berichten zien maken.[/size:cc38ae05c8]:wink:

Bijdrager
    rcs

Goed zeg!! Ja inderdaad ik wil gewoon mijn imac aan blijven houden. Kword ook wel eens tureluurs van al die open schermen. Dat command>tab>Q werk inderdaad perfect.

Maar het is niet in te stellen dat die robot dat gewoon in een keer doet maar wel de finder open laat?

Ik ben duidelijk een switcher hoor. En ik wil nu al niet meer terug. Alleen vanmiddag even een vervelend iets gehad. ik wilde een mac game kopen en dacht even naar de mexpert te gaan hier in enschede maar ja die bleek failliet. En zo ook in hengelo las ik. In Deventer is die shop nog wel up and running? Vond de man in de game shop tegen over de dynabyte wel erg negatief over Mac…die was natuurlijk jaloers met zijn vastlopende nooit-niet-vista-proof pc.

Moderator
    unSOUND
    ”rcs”

Ja inderdaad ik wil gewoon mijn imac aan blijven houden.

Waarom schrijf je dan dit:

”rcs”

Op de een of andere manier maak ik er voor het sluiten een sport van om alle geopende programma’s afzonderlijk op te sporen

?

Bijdrager
    Yaris

unSOUND had bij de recherche moeten gaan werken. :P

Bijdrager
    rcs

bij Geenstijl noemen ze dat een commaneuckert…maar goed ..gelijk heeft hij. Maar mijn vraag was inmiddels helder. Ik wil wanneer ik maar wil alle op dat moment geopende programma’s en de daarbij behorende vensters sluiten BEHALVE de finder….en dat het liefste met de automator

Bijdrager
    xkrprtl

Zinloos script om je Mac af te sluiten.

Edit
    Dit wil je dus:

[code:1:5a133677c1]set excludedOnes to {"Finder", "loginwindow", "Dock", "SystemUIServer", "System Events", "ClassicAuxInput"}
    tell application "Finder"
    set quitList to the name of every application process
    end tell
    repeat with i from 1 to count of quitList
    tell application (item i of quitList) to quit
    end repeat[/code:1:5a133677c1]

Plakken in Scripteditor en saven.

Bijdrager
    computer space

Jullie doen wel of afsluiten voor uitschakelen zinloos is, maar er zijn wel degelijk programma’s die moeilijk doen. Freehand gaat altijd stuiteren in de dock, ook al is er geen document open. Firefox wil niet dicht met 2 open tabs enzovoort. Komt bij dat de mac met FileVault ook nog gaat zeuren over het al dan niet comprimeren van de thuismap.
    Ik zeg dus: Er is DRINGEND behoefte aan een script om een mac cold-turkey uit te zetten (wel op een nettere manier dan 5 seconde power-on)!!

Bijdrager
    greatpetie83

mbt firefox: die vraag over als je meerdere tabs open hebt kan je uitzetten in de instellingen.

Offtopic: goh, dat de mexpert failliet is terwijl ik het idee had dat er wel steeds meer wordt verkocht, werd mij verteld door 1 van de medewerkers.

Bijdrager
    n8n
    ”michelvdb”
    ”i,N8N”

Niet Alt want dat is de Optiontoets. [option]
    Wél de Commandtoets. [command]

[size=8:a5b99ef4eb]Ik heb je deze fout ook in andere berichten zien maken.[/size:a5b99ef4eb]:wink:

school gebruiken we soms nog windows

[size=7:a5b99ef4eb]*kruipt in een hoekje en schaamt zich diep[/size:a5b99ef4eb]

Bijdrager
    n8n
    ”Martiniman”

Jullie doen wel of afsluiten voor uitschakelen zinloos is, maar er zijn wel degelijk programma’s die moeilijk doen. Freehand gaat altijd stuiteren in de dock, ook al is er geen document open. Firefox wil niet dicht met 2 open tabs enzovoort. Komt bij dat de mac met FileVault ook nog gaat zeuren over het al dan niet comprimeren van de thuismap.
    Ik zeg dus: Er is DRINGEND behoefte aan een script om een mac cold-turkey uit te zetten (wel op een nettere manier dan 5 seconde power-on)!!

bij Firefox moet je dan uitschakelen dat het een vraagt of je zeker weet of je met meerdere tabs open het venster wilt sluiten

COMMAND;) + , – tabje ‘tabs’ – vinkje ‘warn me when closing multiple tabs’ uit

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.