10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    sundance

Hoe met bluetooth toetsenbord van cd/dvd opstarten?

Beste maccers,

Ik heb een iMac G5 met een bluetooth toetsenbord.
    Het lukt me niet van cd/dvd op te starten (DiskWarrior) door bij het herstarten de c-toets in te drukken.
    Ik vermoed (is dat juist?) dat dan bluetooth het nog niet doet en daarom het signaal niet herkent.

Groeten, sundance

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Heb je nergens een los toetsenbord liggen. Bij mij werkt het trouwens wel om via blauwe tand verbinding te maken.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Als je nog kan opstarten van de harde schijf dan kan je in systeemvoorkeuren de diskwarrior cd als opstartschijf kiezen.

Bijdrager
    sundance

Bedankt voor jullie reacties.
    Neen, ik heb helaas geen los toetsenbord.

De oplossing van Zeekomkommer spreekt me wel aan.
    Ik heb in systeemvoorkeuren bij Opstartschijf gekeken, maar daar wordt de cd/dvd niet als optie getoond.
    Hoe doe ik dat?

Sundance

Bijdrager
    Zeekomkommer

Dat is vreemd, als de cd er in zit dan moet hij daar verschijnen. Je moet wel even wachten tot alle opstartschijven verschijnen. Als hij er echt niet bij komt te staan dan is er misschien iets mis met je cd.

Bijdrager
    Oppie
    ”sundance”

Ik heb in systeemvoorkeuren bij Opstartschijf gekeken, maar daar wordt de cd/dvd niet als optie getoond.

Dan is deze schijf -door wat voor een oorzaak dan ook- niet bootable/opstartbaar.
    En dat is dus een ander probleem, maar verklaart wel waarom je opstart+C het niet doet.

Bijdrager
    sundance

Naast mijn harde schijf staat wel ‘opstarten van netwerk’. Ik heb die geselecteerd en vervolgens op herstarten gedrukt. Maar dan gebeurt er helemaal niets.

??

Bijdrager
    Oppie

Ik ben een groot voorstander van uitproberen en experimenteren, maar dit is weer een beetje overdreven…
    Waarom zou je Netwerk kiezen als je van een cd wilt opstarten?

(Waarom wil je eigenlijk van een ander medium opstarten?)

Bijdrager
    sundance

Dat was op dat moment naast de harde schijf de enige optie.
    En nooit geschoten …

Enfin, ik had nog een oude versie van DiskWarrior en die deed het wel.
    De diagnose van Oppie bleek goed te zijn. De cd die ik had was niet leesbaar/herkenbaar.

Alweer een probleem opgelost met dank aan jullie meedenken!

:D

PS Antwoord op de vraag van Oppie: Mijn iMac was weer eens stroperig geworden en ik wilde DW draaien.

Bijdrager
    nookie

Ik heb nog nooit een stroperige mac gehad en dat zijn er aardig wat geweest.
    Disk Warrior en dat soort software heb ik nog nooit gebruikt.
    Ik snap het ook niet hoe je een stroperige mac kan krijgen……..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.