9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    igeneric

Hoe MBP te sluiten om met extern scherm verder te werken

Ik heb een Macbook Pro Unibody met een 24″ Apple led display en draai Mac OS X 10.5.7, de huidige versie.

Hoe kan ik de MBP dichtklappen zonder dat deze in sleepstand gaat, dus zodanig dat ik met alleen het LED scherm verder kan werken?

Bijdrager
    Gates

Dat kan volgens mij niet. Hij zal in sluimerstand gaan, maar je kan m vervolgens weer gebruiken door m met een externe muis of toetsenbord te wekken. Volgens mij is deze vraag zo vaak gesteld dat je meer info kan vinden door de zoekfunctie te gebruiken.

Bijdrager
    Koetjesreep

Zoek en gij zult vinden. InsomniaX bijvoorbeeld.

Bijdrager
    St. Mobbs

Dat kan.

Je hebt je MacBook Pro. Die klap je dicht. Vervolgens gaat hij in slaapstand. Vervolgens plug het beeldscherm in, eventueel muis en extern toetsenbord, en voilà, je kunt zo verder werken. (Hij wordt dus weer wakker.)

Pas op met cpu-intensieve taken, doordat hij dicht zit is de koeling niet meer 100%.

Bijdrager
    Ian83

De tip van S. Mobbs is de manier die Apple aanraad. Voorwaarde is inderdaad dat de lader, en min. een muis of toetsenbord is aangesloten.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Kan dat toetsenbord en/of muis ook draadloos zijn of werkt dat dan weer niet?

Bijdrager
    Ian83

Ja, werkt ook draadloos, maar natuurlijk wel eerst even pairen met de Mac voordat je ‘m dichtklapt.

Bijdrager
    igeneric

Dank voor de tips. De door S.Mobbs beschreven methode is dezelfde als ik al hanteer.

Het werkt, maar ik had de hoop dat er een mogelijkheid is om de laptop te sluiten zonder dat ook het extern scherm wordt afgesloten door het in standby gaan van de macbook.

Anyway, bedankt voor alle reacties!

Bijdrager
    joerideleebeeck

Je kan ook als de macbook nog afstaat alles aansluiten, de aan/uit-knop indrukken en je scherm onmiddellijk weer dichtklappen, zo start hij gewoon op je extern scherm op.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.