8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    cmug

Hoe makkelijk afspraken maken met een groep?

Laatst had ik een afsluitend etentje met een man of 10. Het moest snel georganiseerd worden, bellen was geen optie dus via de e-mail geregeld. Heel langdradig onoverzichtelijk gedoe. Na heel, heel veel mails heen en weer een datum gevonden waarop de meeste mensen het schikte.

Eigenlijk is dit heel onhandige methode. Heeft iemand een beter idee om dit voortaan makkelijker te regelen? Tips als gezamenlijke iCal gebruiken o.i.d. heb ik niks aan want is hele diverse groep met overwegend geen Apple gebruikers, en een programma installeren vindt ik i.i.g. geen optie. Zou online functie moeten zijn.

Bijdrager
    Stro
    Bijdrager
    Maarten ter Horst

Dat is altijd een kriem, inderdaad. Een methode die ik veel gebruik en die goed werkt, is de volgende:
    Je maakt een excel-sheet met een tabel met op elke rij een mogelijke datum en elke kolom een persoon. Deze stuur je naar iedereen als attachment bij een mail en je vraagt iedereen zijn eigen kolom in te vullen met nulletjes op dagen dat hij niet kan en eentjes op dagen dat hij wel kan. Deze kolommen voeg je samen en aan de rechterkant maak je een optelkolom waarin voor elke datum het totale aantal personen verschijnt dat dan kan. Meestal is er geen enkele datum dat iedereen kan, maar je ziet wel in een oogopslag de data waarop de meesten kunnen.

Bijdrager
    ATT

Volgens mij is er enkele dagen geleden hier een draadje over geweest met flink wat oplossingen.
    Kan hem alleen zo niet vinden :|

Edit: kan hem nog steeds niet vinden sorry. Het ging om verschillende websites die exact doen wat je vraagt. Mooie ervan was dat je als deelnemer niet hoefde te registreren. 1 iemand maakt een agenda aan en stuurt vervolgens iedereen een uitnodiging. Deelnemers kunnen zich dan inschrijven. Hopelijk weet iemand anders het.:)

Bijdrager
    Spirix
    Bijdrager
    Plutarchus

In een slimme bui bookmark van gemaakt, maar nog nooit gebruikt:

http://timetomeet.info/

als het niet werk / betaald is: er zijn tientallen van dergelijke sites, ook .nl

Bijdrager
    cmug

Bedankt voor alle tips. De ga ze alle even bestuderen, maar geeft i.i.g. goede ideeën voor toekomstige afspraken wat soepeler te laten verlopen.
    Oh, ja beetje slordig van mij, om niet eerst te zoeken op het forum. Denk overigens dat ”ATT” dit draadje bedoeld. Waar soortgelijke vraag wordt behandeld:
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1747028&highlight=datum#1747028

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je vaker met dezelfde groep mensen af wilt/moet spreken, lijkt het mij een idee om een mailing list op te zetten — met Yahoo! Groups bijvoorbeeld.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.