15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Hoe maakt men zo iets ?

Hoe wordt dit gemaakt ?

http://www.templatemonster.com/flash-intro/19252.html

Is dit echt alleen flash ?

Of wordt hier ook after effects voor gebruikt ?

Of mischien een ander programma ?

Ik weet dat je op de pc met swish kant en klare effecten kan toevoegen d.m.v van filters/effects weet er mischien iemand of er ook een programma voor de mac bestaat die dat kan??

Natuurlijk zal deze intro niet 1,2,3 gemaakt zijn, maar ik vraag me af hoe je uiteindelijk zo een flitsende intro krijgt. Welke stappen moet je ondernemen om te beginnen aan zo een project etc. ?

Ik wil dit graag weten zodat ik het verder kan gaan onderzoeken. :D

Bijdrager
    Byron

Nee, dit is niet alleen Flash. Aan de pixels te zien is de achtergrond een video (waarschijnlijk in After Effects gemaakt) en komen er af en toe flashdingen op de voorgrond voorbij (voornamelijk Tekst).

Bijdrager
    mac-addict

maar wordt dan het filmpje wat in aftereffects is gemaakt gexporteert als swf en dan geimporteerd in flash?
    En daar wordt de intro dan verder bewerkt ?

Want ik vraag me af hoe ze zo een gloed om dat lettertype maken met van die sprankels er om heen die dan ook nog dat pad volgt ik zie dat wel vaker ?

Bijdrager
    Renzsz

Waarschijnlijk is het vanuit AE ge-exporteerd als een .flv en hebben ze Flash waarshcijnlijk niet eens nodig gehad!

Als je wil weten hoe je AE met flash kunt combineren moet je hier eens gaan kijken:
    http://gotoandlearn.com/play?id=67

Bijdrager
    mac-addict

Dus hier is helemaal geen flash aan te pas gekomen, zou je dit dan ook kunnen met bijv: motion van apple ?

Of zit ik dan in een hele verkeerde richting te denken ?

Of is dit echt iets wat je met aftereffects het beste kan doen ?

Bijdrager
    MouseMighty

Het belangrijkste “programma” dat je nodig hebt is je fantasie! Probeer een soortgelijk idee niet krampachtig te imiteren want dat mislukt toch. Laat je inspireren en ga dan kijken welk gereedschap je voor handen hebt. Je kan met alle applicaties van CS3/4 fantastische dingen maken maar het begint altijd met een goed idee/plan. Succes! Fantastische gereedschappen maar kijk bv ook eens naar de podcasts van Adobe tvadobe.com even uit mijn hoofd. Veel tutorials en dan kan je ook zien dat het soms makkelijker gedaan is dan gezegd :wink:

Bijdrager
    Ferris Bueller

Zou het echt niet weten, maar zit er inderdaad goed uit.
    Ben het eens met MouseMighty!!!

Bijdrager
    Sunneh
    ”MouseMighty”

Het belangrijkste “programma” dat je nodig hebt is je fantasie! Probeer een soortgelijk idee niet krampachtig te imiteren want dat mislukt toch. Laat je inspireren en ga dan kijken welk gereedschap je voor handen hebt. Je kan met alle applicaties van CS3/4 fantastische dingen maken maar het begint altijd met een goed idee/plan. Succes! Fantastische gereedschappen maar kijk bv ook eens naar de podcasts van Adobe tvadobe.com even uit mijn hoofd. Veel tutorials en dan kan je ook zien dat het soms makkelijker gedaan is dan gezegd :wink:

Nice one MouseMighty.. alleen je hebt me nu al nieuwsgierig gemaakt.. CS3/4? Dus je hebt al lekker kunnen knutsellen in CS4?

Het is minimaal in flash gedaan.. de effecten zijn vooral masks enz. Uiteindelijk is het een combi van programma’s namelijk: Flash, PHOTOSHOP en After effects.

Tip.. als je echt een super vet intro wilt maken zal het je veel tijd kosten.. maar After Effects vind ik echt beter voor dit soort dingen. Een nadeel alleen is dat een filmpje snel erg groot wordt.. maar hiervoor heb je verschillende compressies, kun je het later in Flash dumpen met nette pre-loader =).

Bijdrager
    MouseMighty
    ”Sunneh”

Nice one MouseMighty.. alleen je hebt me nu al nieuwsgierig gemaakt.. CS3/4? Dus je hebt al lekker kunnen knutsellen in CS4?

Ja ben lekker aan het knutselen (o.a. in CS4) maar zoals het een developper/tester betaamt: “Sorry, can’t talk, I’m under NDA!” :wink:

Inactief
    Anoniem
    ”Renzsz”

(…)en hebben ze Flash waarshcijnlijk niet eens nodig gehad! (…)

Hoe wil je dan een preloader maken, zoals in het begin?;)

Bijdrager
    Sunneh
    ”MouseMighty”
    ”Sunneh”

Ja ben lekker aan het knutselen (o.a. in CS4) maar zoals het een developper/tester betaamt: “Sorry, can’t talk, I’m under NDA!” :wink:

Ah.. gebruik gemaakt van AdobeLabs dus =).. moet daar misschien ook nog maar even kijken, maarja nog een maandje tot het zover is.

Ondertussen dragen we gezellig allemaal dit shirt =)

Bijdrager
    MouseMighty
    ”Sunneh”

Ah.. gebruik gemaakt van AdobeLabs dus =)..

Nee :P en nee ook niet “gevonden” op het web ergens.

Bijdrager
    Sunneh
    ”MouseMighty”
    ”Sunneh”

Buurman die bij Adobe werkt? don’t think so :P.. ben idigeval jaloers op je ;).

Bijdrager
    Dedstok
    ”Sunneh”
    ”MouseMighty”
    ”Sunneh”

Buurman die bij Adobe werkt? don’t think so :P.. ben idigeval jaloers op je ;).

Er waren toch beta’s uitgekomen?

OT:

Wel een toffe intro.

Bijdrager
    sanius

De vraag is nooit hoe je zoiets maakt maar waarom je zoiets maakt…

Intro’s zijn tegenwoordig achterhaald, mensen klikken ze altijd door en voegen zelden iets toe. Als je een visie hebt voor je site zul je zien dat je naarmate het project vordert vanzelf de benodigde skills leert om zoiets te kunnen.

In dit geval is het After Effects en geexporteerd naar Flash. Wil je het echt weten hoe je zulke effecten maakt raad ik je http://videocopilot.net/ aan. Hier staan ontzettend veel nuttige tutorials die je helpen bij het maken van zulke dingen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.