13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Apple Focus

hoe maak je op osx een screenshot

hallo

hoe maak je ook al weer een screenshot bij osx ik weet dat dit al een sis verschenen in een topic maar heb net een mac en weet niet meer hoe je het maakt

bvd sion

Bijdrager
    RobApple
    Bijdrager
    Beech

Command-Shift-3: Take a screenshot of the screen, and save it as a file on the desktop
    Command-Shift-4, then select an area: Take a screenshot of an area and save it as a file on the desktop
    Command-Shift-4, then space, then click a window: Take a screenshot of a window and save it as a file on the desktop
    Command-Control-Shift-3: Take a screenshot of the screen, and save it to the clipboard
    Command-Control-Shift-4, then select an area: Take a screenshot of an area and save it to the clipboard
    Command-Control-Shift-4, then space, then click a window: Take a screenshot of a window and save it to the clipboard

Kun je toch zelf ook even googlen ?:neutral:

Bijdrager
    SunKeeper

Tja, dan kunnen we het forum wel opdoeken.:evil:

Bijdrager
    SanderTreur

Je kan ook via Systeemvoorkeuren > Toetsenbord zelf shortcuts ervoor instellen.

Bijdrager
    Beech

Je hebt gelijk, ik had natuurlijk deze moeten geven, kon hij/zij het verder zelf opzoeken. Bij deze (en nog wel in het Nederlands:kiss:).

Bijdrager
    gijstram

Hoi Sionschlicher

Kijk hier eens na.
    Heel handig.

Gr Gijs

http://www.apple.com/downloads/dashboard/business/screenshotplus.html

Bijdrager
    iKweethetbeter

Of je gebruikt Voorvertoning, daarmee kan het ook!

Bijdrager
    jamesfrombelgium

hallo. je kan ook via launchpad gaan kies daar dan de app schermafbeelding daarmee kan je zowel het volledige scherm vastleggen maar ook een selectie ervan het kan echt niet gemakkelijker.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Toch vind ik de sneltoetsen makkelijker.;)

Bijdrager
    jamesfrombelgium

ja ik weet het de meeste mensen werken met de sneltoetsen maar ik kan ze nooit onthouden dat is mijn probleem.:crazy:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Gebruik ze maar eens een dagje, daarna zul je ze nooit meer vergeten.

Bijdrager
    Apple Focus

Bedankt voor jullie reacties

Ik
    Heb wel op Google gezocht maar vond ik het niet op

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.