4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Rat

Hoe maak je het beste vrijstaande lores foto’s?

Op mijn werk hebben we van al onze producten packshots. We hebben een versie op hoge resolutie voor drukwerk en een versie lage resolutie jpeg’s voor intern gebruik en voor internet. Intern zijn het vooral PowerPoint presentaties (windows). Maar een jpegje kun je niet vrij zetten voor gebruik in PowerPoint. Hiervoor zijn we wel aan het experimenteren geweest met gifjes en pngtjes, maar de ene keer is een gifje beter en duidelijker en de andere keer een pngtje.

Kan iemand vertellen hoe je nu van een 300 dpi psd bestand een goede vrijstaande lage resolutie afbeelding kunt maken die goed te gebruiken is in PowerPoint en voor op internet? En welke instellingen moet je dan gebruiken?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    2manydjs

Als ik “Save for Web” in Photoshop/Imageready kies en dan GIF gaan ze eigenlijk altijd goed en mooi.
    Ik weet alleen niet hoe Powerpoint hiermee omgaat..
    (sorrie kan nu ook niet testen)

Bijdrager
    Mmmarco

Als het toch maar voor ppt is zou ik de lowresjes op een witte ondergrond doen. Mijn ervaring is dat in powerpoint het toch nooit zo mooi wordt als in je ontwerp. Probeer het dan ook niet en bespaar jezelf de ellende. :wink:

OF:
    Probeer het eens in Apple’s Keynote.
    Misschien kun je de highres eringooien met uitknippad. Vervolgens exporteer je m naar PC powerpoint. Misschien ergens de optie over resolutie te vinden bij bewaren? Ik heb nog geen ervaring met Keynote, maar het lijkt me een mooi progje.

Bijdrager
    Rat

“Save voor web” gebruik ik ook meestal maar ik druk dan gelijk op OK. Wat zijn hier goede instellingen? Bij “Output settings” staat een hoop maar ik weet niet goed wat je er mee kunt.

Hoe worden de plaatjes opgeslagen die hier op de site bij de artikelen staan? Die zien er altijd wel goed uit en volgens mij zijn ze niet zo groot.

6 jaar geleden zijn we begonnen aan een goed foto bestand en toen is gekozen voor jpeg-jes als lage resolutie. Inmiddels hebben we een betere huisstijl en mooiere templates voor PowerPoint. Maar hierdoor moeten de foto’s wel vrijstaan.

Keynote zou een goede optie zijn maar ik ben de enige Mac gebruiker, gelukkig :D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.