15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Wokkel

hoe maak je een volledige backup van je iPad2

iTunes backupt je iPad maar ten dele. Voor het maken van een volledige backup vond ik op http://applecoach.nl/backup-iphone deze tip:

Ik heb nul verstand van of ervaring met Terminal en herken niet goed of en waar in bovenstaande invoer spaties staan. Zou dit de juiste invoer moeten zijn voor het backuppen van mijn iPad2 (overal waar ik een spatie bedoel, staat hieronder een * ):

cd*/Volumes

rsync**-avv\
    “iPad*van*Peter*Pan/”\
    “/Users/Boomhut/iPad_backup”

Weet iemand ook hoe je zo’n backup dan terugzet? Is dat gewoon een kwestie van je iPad aan je iMac hangen en dan dubbelklikken op het backup-bestand dat je gemaakt hebt?

Dank voor alle reacties :smile:.

Bijdrager
    Buzz

Volgens mij heb je de spaties goed, maar vergeet je de backslashes. Maar: Je hoeft hier niet aan te beginnen, want de iTunes of iCloud back-up werkt perfect. Het klopt dat deze niet compleet is, want sommige bestanden, zoals je muziek, die via een iTunes of iCloud sync kunnen worden teruggezet worden overgeslagen. Maar dat is dus geen probleem, want die bestanden staan dus toch al op je computer of in iCloud, en daarvan bestaat dus al een back-up.

Bovendien lijkt het me sterk dat je de rsync back-up probleemloos terug kan zetten op je iPad of iPhone. Als je niet precies weet wat je doet kan je beter niet direct met de bestanden op je iPad gaan rommelen.

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe je iPad precies een backup maakt lijkt me niet belangrijk.

Zodra je een backup terug gaat zetten zoekt iTunes of je iPad toch alles bij elkaar van de verschillende locaties, zodat het een volledige backup wordt. Zo heeft Apple het in elkaar gezet, en dat werkt vrijwel altijd probleemloos volgens mij.

Die methode die je daar hebt lijkt me niet erg betrouwbaar, zeker als je de uitleg niet eens volledig begrijpt. Gebruik op eigen risico dus!

Bijdrager
    Demon Hunter

Waarom zo moeilijk doen in de Terminal(wat je blijkbaar ook nog eens niet snapt, een klein foutje kan dan grote gevolgen hebben). iTunes maakt toch gewoon een back-up zodra je je iPad daar aan hangt, of je kan het handmatig doen met rechtsklik op je iPad icoon in iTunes en maak back-up te selecteren. Met iOS 5 kan je instellen dat je iPad draadloos back-upt naar iCloud. Terugzetten van een back-up werkt hetzelfde: rechtsklik, Zet Back-Up Terug…

Bijdrager
    Wokkel

Ik hoor jullie: niet doen. Punt is echter: de iPad van mn vrouw heeft een andere Apple-id dan ik heb op mn iMac. (We hebben ons van te voren helemaal niet gerealiseerd dat dat een probleem zou worden.) Gevolg is dat iTunes helemaal niets bewaart wat is aangeschaft via iTunes, ik onrtdek net dat na de update naar het nieuwste OS alle muziek van haar iTunes is verdwenen (dat wordt slapen op de bank vannacht ;-)).

Ik ga straks een A Mac winkel bellen om te vragen of ik de Apple-id op de iPad van mn vrouw kan vervangen door de mijne, waardoor uitwisseling wel weer mogelijk wordt.

Moderator
    unSOUND

Sorry, maar dit is onzin. Je kunt prima meerdere AppleID’s gebruiken in 1 iTunes library, en zelfs op 1 apparaat kun je ze door elkaar gebruiken. Je bent een slecht werkende oplossing aan het zoeken voor een probleem wat er niet is.

Als er iets nu niet goed gaat, zal dat eerder komen door verkeerd gebruik, een bug in iTunes 10.5, of een bug in iOS 5. Nu zijn er meer mensen die na de overgang naar iOS 5 Apps kwijt zijn, dus dat is al verdachte nummer 1.

En je zegt dat je het nieuwste OS hebt geïnstalleerd, heb je het dan over OS X van de iMac, of iOS van de iPad ?

Bijdrager
    Wokkel

Hallo unSOUND,

Ik heb de nieuwste versie van iTunes (10.5) op m’n iMac (Lion 10.7.2) en ik heb net op de iPad2 van m’n vrouw iOS 5.0 geïnstalleerd (en ben zo al haar aangeschafte iTunes kwijtgeraakt). Kun jij me dan wellicht vertellen hoe ik de Apple-ID van mijn vrouw op mijn iMac binnen iTunes bekendmaak en hoe ik binnen iTunes kan switchen tussen die twee ID’s? (Ik hoop dat ik dan de aangschafte iTunes opnieuw gedownload kan krijgen.)

Volgens mij zijn er geen Apps verdwenen (maar ik weet niet precies wat mijn vrouw allemaal op haar iPad had staan).

Dank iedereen voor alle reacties tot nu toe.

Moderator
    unSOUND

Je moet gewoon de iPad aansluiten, en kiezen voor “Zet aankopen over”. Dan worden haar Apps naar de iTunes library gekopieerd. Vervolgens zul je bij een volgende Synchronisatie de vraag krijgen om de iMac te autoriseren, waarbij je dus het wachtwoord van het AppleID moet invoeren. Vanaf dat moment zijn beide AppleID’s gekoppeld aan de iMac.

In de Store zelf kun je rechts bovenin kiezen om uit te loggen, en met een ander AppleID in te loggen om zo dingen te kopen.

Maar wat ik niet begrijp is waarom haar muziek weg is. Als je een update uitvoert blijft alles immers gewoon staan. En ik neem aan dat die iPad vroeger ook ergens mee gesynchroniseerd werd, dus staat die muziek daar niet op ?

Bijdrager
    Wokkel

Nee. Juist vanwege dat ID-probleem hebben we de iPad nog nooit gesynct. Wat ik verwarrend vind is dat ik op mijn ID in iTunes wel een reservekopie kon wegzetten net (daarin werden de Apps bewaard die na het updaten naar iOS 5.0 weer zijn terggezet), maar dat blijkbaar niet de aangeschafte iTunes zijn behouden. Ik moet nu weg maar reageer later weer op eventuele reacties. Dank!

Moderator
    unSOUND

Welk ID probleem heb je het dan over ? Want ik lees nu alleen over problemen NA de update. Als je ervoor al niks synchroniseerde, staat er dus ook nog niks op qua foto’s en andere zaken ? Dus alleen Apps en wat muziek ?

De Apps kun je overzetten vanaf de iPad, of via iTunes door jouw account uit te loggen, in te loggen met haar account. Vervolgens klik je op “Aankopen”.

Daar krijg je dan een overzicht van alle Apps die met dat AppleID zijn gekocht. Onderaan dat venster staat een knop “Download alles”, dan komen alle Apps weer binnen.

Bijdrager
    Wokkel

Hallo unSOUND,

Dit is de historie. Ik heb een iMac met eigen ID, daarna kocht mijn vrouw een iPad en maakte daarop haar eigen ID aan. Omdat ik niet wist dat je binnen 1 iTunes-libary en zelfs op één apparaat verschillende Aplle-ID’s door elkaar kunt gebruiken (weet nog steeds niet hoe dat moet), heb ik updates (2x inclusief vandaag) steeds uitgevoerd door haar iPad aan mijn iMac/iTunes/Apple-ID te koppelen. Gevolg: de iPad update wel, en mijn iTunes maakt ook een reservekopie (met Apps) van waaraf na de update alle Apps weer teruggezet zijn, maar alle in iTunes aangeschafte muziek verdwenen.

Wat ik graag wil, is dat mijn vrouw op mijn iMac binnen mijn iTunes met haar eigen Apple-ID:
    – haar iPad kan updaten
    – aangeschafte iTunes-nummers en Apps kan wegzetten en terughalen
    Als dit met de nieuwe iCloud-dienst veel sneller en makkelijker kan (moet nog even lezen hoe dat allemaal werkt), dan is dat natuurlijk ook prima. Moet zij met iCloud haar iPad dan wel nog eerst aan mijn iMac hangen of kan zij alles dan helemaal regelen vanaf haar iPad?

Ik wil nu in 1P haar Apple-ID zien te vinden, maar na de update naar iOS 5 doet dat programma het ineens niet, evenals verschillende andere programma’s. Ik ga zo herstarten en hoop dat dan alles weer werkt, bij de vorige iOS-update (waar ik ook al al haar muziek verloor :confused:, ik dacht dat dat nu niet meer zou gebeuren vanwege de aankondiging dat iTunes een backup van haar iPad ging maken) werkte verschillende Apps en programma’s in eerste instantie ook niet en na hertstarten en wat geduld wel. Raar trouwens.

Bijdrager
    Wokkel

unSOUND, ik hoop echt dat jij me kunt vertellen hoe ik twee Apple-ID’s binnen 1 iTunes-library kan gebruiken, want ik heb zonder resultaat met verschillende Apple-winkelmedewerkers gebeld en kan ook op internet niets vinden, ook niet hier: http://support.apple.com/kb/HT4895?viewlocale=nl_NL.

Ondertussen werkt nog steeds bijna niets sinds de update (alleen wat standaard bij aankoop aanwezig was, alle andere programma’s niet), ik begin wat geprikkeld te raken ;-).

Bijdrager
    Wokkel

Ik raak ‘nogal’ gefrustreerd. Ik probeer net de iPad opnieuw aan iTunes te hangen om te kijken of ik gemaakte Apps-reservekopie opnieuw kan gebruiken (want zoals gezegd werkt bijna niets), maar als ik die iPad met iTunes verbind, krijg ik nu deze melding

en kan ik verder geen enkel overzichts/beheervenster voor die iPad oproepen.

Ik ga nu koken, wie helpt mij vanavond? Ik ben misschien ongeduldig (want frust aan ’t raken ;-)) en zeker hulpbehoevend. Dank :-)!

Bijdrager
    Wokkel

Mensen, schiet mij maar de kerstboom in. Ik tast totaal in het duister over het waarom, maar de geupdate iPad werkt ineens naar behoren: alle muziek staat er weer op en de Apps werken weer allemaal :confused:!!!

Wat ik na de vorige post nog heb gedaan:
    – SIM-kaart uit iPad gehaald
    – de iPad aangemeld (via thuisnetwerk) bij iCloud, maar behalve Mail, iCal en Adresboek o.i.d. nog niets in de Cloud geplaatst (dus ook nog geen iTunes in the Cloud etc. ingesteld of gebruikt)
    – ingelogd op mn iMac > iTunesStore met de Apple-ID van m’n vrouw om ‘aangeschaft-overzicht’ te bekijken: alle door haar gekochte Apps werden daar genoemd, maar niet één aangeschafte iTunes-track
    – ingelogd op iPad > AppStore met de Apple-ID van m’n vrouw, waar een Pages-update die zich al dagen niet liet downloaden c.q. installeren als je op het downloadkruisje klikte, nu na die muisklik ineens toch tot installeren overging, waarna Pages ook ineens weer werkte/opende, evenals plotseling ook alle andere Apps die na de iOS-update van vanmorgen niet meer wilden openen
    – opnieuw de iPad aangesloten op iTunes (waar ik op de iTunes Store sta ingelogd met m’n eigen Apple-ID en niet die van m’n vrouw), waarna automatisch synchronisatie tussen iPad en iMac plaatsvond (soortgelijk als het terugzetten van de iPad-reservekopie die vanmorgen direct na de iOS-update eveneens via iTunes plaatsvond

Nogmaals: ik snap er geen kluit van waarom zowel alle ooit aangeschafte Apps als iTunes-tracks er weer zijn (ze hebben op de iPad werkelijk uren niet gewerkt respectievelijk ontbroken), maar de iPad werkt weer naar behoren.

Iedereen zeer bedankt voor alle hulp, als dank voor de moeite hierbij een link naar wat mij betreft een fenomenale videoclip bij een verder weinig bijzonder dubstep-achtig nummer (maar ga zeker kijken, ge-welll-dig :-)): http://www.youtube.com/watch?v=2cXDgFwE13g.

Moderator
    unSOUND

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik werk ploegendienst en ben dus nu pas thuis… Mooi om te zien dat het nu in ieder geval werkt, waarom het eerst niet werkte, en toen weer wel, daar geef ik iOS 5 maar even de schuld van.

Zoals je nu dus inmiddels merkt, hoort het gewoon te werken met meerdere AppleID’s. Ik heb in mijn iTunes library Apps en muziek van 4 AppleID’s staan, en dat wordt probleemloos gesynchroniseerd met een iPod, iPad en iPhone…

Updates moet je per account doen. Dus je logt in in de Store, zoekt naar updates, en log weer uit, om vervolgens in te loggen met een ander account, tot alle updates binnen zijn.

Vervolgens vind ik het persoonlijk geen luxe om een back-up te hebben van de Apps, want een nieuwere versie kan soms negatiever uitpakken, en dan is het fijn om terug te kunnen naar een oudere versie… Maar daarover heb ik al wat geschreven in het ”Backup” topic.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.