22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    desiree-1998

Hoe maak je een printscreen?

Hoe maak je een printscreen?

How do you make a print screen?

Bijdrager
    me.com

Shift – Command – 4 voor een selectie
    Shift – Command – 3 voor het hele scherm

Bijdrager
    Pieterr

Command-Shift-3

EDIT: me.com, gefeliciteerd.:lol:

@desiree-1998: Hier staan een heleboel handige shortcuts genoemd:
    Mac OS X-toetscombinaties.

Bijdrager
    Hansi2124

En welkom op dit Nederlandstalige Apple forum, Desiree!

Bijdrager
    hansiedejong

Als je command – shift – 4 doet en dan op de spatiebalk drukt kun je van een bepaald venster een screenshot maken.

Bijdrager
    KarelWillem

Welkom?

Het is je nooit opgevallen dat er altijd en overal boven in je menubalk ‘Help‘ staat?

Is best handig hoor.:lol:

Bijdrager
    desiree-1998

Keey,, bedankt iedereen,.~

Bijdrager
    LighScan

En als je geen zin hebt om die toetscombinatie te onthouden, kan je het kleine, maar toch wel handige, widget installeren:
    http://www.apple.com/downloads/dashboard/business/screenshotplus.html

Bijdrager
    KarelWillem

Maar even serieus; in Help is bijna alles te vinden wat je maar aan vragen bij elkaar kunt verzinnen.

Bijdrager
    Flatchoo

Bij Programma’s-Hulpprogramma’s staat een klein programma genaamd ‘schermafbeelding’. Kan je in je dock slepen en dan kan je ook snel een schermafbeelding maken.

Bijdrager
    desiree-1998

Bedankt iedereen:D

Bijdrager
    JaNiintendo

Geen dank.

Bijdrager
    marcvanput

Dag allemaal,
    Ik heb alle mogelijke combinaties uitgeprobeerd, maar niets lukte …
    Enkel met de link http://www.apple.com/downloads/dashboard/business/screenshotplus.html van LighScan heb ik resultaat.
    Mijn probleem is hiermee dus opgelost. Waarvoor dank.
    Marc:lol::grin::grin:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je kan ook het programma ‘Schermafbeelding’ of ‘Grab’ in de Engelse versie gebruiken hè?

Bijdrager
    LighScan

@Waffle: klopt, maar dan moet je al een programma gaan openen voor een screenshotje te maken. :angry:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, dus? Als de toetsenbord combinaties niet werken is dat toch een heel eenvoudige oplossing? Hoe vaak maak je nu een schermafbeelding?

Bijdrager
    Hansi2124

Dagelijks bijna. Maakt veel duidelijk op een forum;-)

Bijdrager
    marcvanput

Voor mij persoonlijk telt het resultaat; ik ben niet zo’n computerfreak, dus lukt het zo, dan ben ik al héél tevreden. En ja, hoe vaak gebruik je dit hé?
    groeten

Bijdrager
    Hansi2124

Dat zeg ik: net nog;-)

Bijdrager
    iep
    LighScan op 28 december 2010

@Waffle: klopt, maar dan moet je al een programma gaan openen voor een screenshotje te maken. :angry:

Dat is anders wel erg handig omdat je dan meteen het plaatje kunt bewerken. Kun je dingen omcirkelen, wat commentaar erbij zetten, plaatje wat kleiner maken, eventueel nog wat bijsnijden, etc. Komt best vaak voor dat mensen een screenshot maken en ‘m daarna weer opnieuw openen om ‘m te bewerken; in 1x is sneller.

Bijdrager
    iMacPatje

Hoe krijg ik een printscreen in een bericht geplaatst op OMT.
    Als ik de printscreen in men bericht sleep komt er enkel de locatie in staan ik zie niet de afdruk er van.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een schermafbeelding plaats je door op “Img” te klikken boven het veld waarin je je bericht typt, dan op de knop “Browse” te klikken en het gewenste bestand op je computer te zoeken. Na klikken op “Open” wacht je tot er in het venster achter “Img” iets anders verschijnt dan “http://” en dan klik je op “Voeg toe”.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.