8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kimkellyoosten

Hoe maak je een log-in gedeelte op je website?

Graag zou ik op een website een gedeelte maken waarop bepaalde klanten kunnen inloggen en bestanden kunnen dowloaden. Hoe maak ik zo’n login-gedeelte? Ik wil gebruik maken van één inlognaam en wachtwoord, om het niet ingewikkelder te maken zeg maar. Als iemand een tip heeft hoe dit aan te pakken, hoor ik het heel graag. Ik ben thuis in html, en leer steeds meer php, maar hiervan weet ik nog niet heel veel, dus aub niet te ingewikkelde codes:-)

Bijdrager
    klaasb

Je gebruikt apache als webserver?

Bijdrager
    kimkellyoosten

Ik durf het je echt niet te zeggen, we hebben het hosting pakket basic bij Claranet, zie: http://www.claranet.nl/diensten/hosting-domeinen/unix-hosting.html. Maar ik zie hier niet iets over webservers staan…

Bijdrager
    cmug
    Bijdrager
    Maurits

kijk eerst eens verder bij claranet voor je een vraag hier stelt!
    zie hier hun faq: claranet – hoe kan ik een directory beveiligen
    deze oplossing is (voor een beginnend php type als ik) simpeler dan het in php oplossen als hierboven aangeraden wordt.
    (maar als jouw website template dat al bevat kan dat misschien ook al zonder truken)
    Kortom, het kan op meerder manieren, welke je het handigste vind is van allerlei dingen afhankelijk.

Bijdrager
    hansenonline

kijk anders eens naar de friendsofed boeken over webdesign/development deze zijn goed te lezen en te begrijpen voor beginners zoals ik.

Geblokkeerd
    Breuf

Misschien heb je hier iets aan.

Breuf

Bijdrager
    kimkellyoosten

Excuse me, mjsanders!;-)

Bedankt voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.