14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Save

Hoe maak ik mijn PDF lichter!

Hello,

Probleem als ik vanuit quark 6.0 een pdf wegschrijf is deze te zwaar.
    Deze pdf is 1.8 mb te zwaar voor mail dus, wat doe ik hieraan?

Groeten,

Save

Bijdrager
    Chris Meijburg

Adobe Acrobat 6 bevat een functie “Reduce File Size”. Hiermee wordt je bestand aanzienlijk kleiner.

Als je dit niet hebt, kun je ik Quark bij de uitvoeropties voor PDF ook aangeven dat hij meer moet compressen.
    (File->Export->Layout as PDF —>Options->Job Options

Bijdrager
    pbgerard

door in finder naar archief en dan maak archief aan dan word het een zip bestand en is het kleiner

gr gerard

Bijdrager
    Chris Meijburg
    ”pbgerard”

door in finder naar archief en dan maak archief aan dan word het een zip bestand en is het kleiner

gr gerard

Alleen als je Panther hebt… :wink:

Bijdrager
    Planeten Paultje

Ik had gisteren hetzelfde aan het handje; een PDF van ruim 4MB terwijl ik het onder de 1MB wilde houden. Heb toen PDFcompress gekocht van http://www.metaobject.com. Werkte perfect.

Bijdrager
    Rnowed

kijk eens bij:
    Xpress6: Voorkeuren > PDF > ‘standaardopties’ > ‘taakopties’
    Hier kun je diverse compressieinstellingen doen voor de gewenste grootte/kwaliteit.

Bijdrager
    Rnowed
    ”pbgerard”

gr gerard

Niet echt dé manier om een pdf kleiner te maken lijkt mij, maar bedankt voor de tip. Ik wist helemaal niet dat dit in Panther zat. Ik rotzooien met Dropstuff al die tijd.

Bijdrager
    Castor

Met PDFshrink heb ik zo nu en dan betere resultaten behaald dan met PDF compress. De demo laat zich een tijdje volwaardig gebruiken, dus probeer hem vooral eens: http://www.apago.com/getprodpage.cgi?prodname=PDFshrink

Bijdrager
    servir frais

ik weet niet hoe jullie het toch telkens weten te flikken;) maar bij mij geeft een documentopmaak van een tiental pagina’s waaronder 1/3 met A4 beelden een pdfke van max 2Mb… om maar te zeggen dat je gewoon de juiste instellingen moet hebben.

Voor enkele instellingen raad ik jullie aan om distiller te openen, de opdrachtoptie ‘screen’ te nemen en dan bij de instellingen kijken hoe die staan, en deze instellingen letterlijk overnemen in quark.

servir frais

Bijdrager
    Castor

Die instellingen schelen soms wel 70% in grootte voor het resultaat, dat is waar.

Bijdrager
    appleholic

Wij gebruiken eigenlijk maar 3 PDF instellingen: scherm/screen, dagbladen/CEBUCO en tijschriften/OPPO. Allen maken prima cPDF’s. Én klein.

Bijdrager
    Deskman

Nog steeds de beste en schoonste manier om een goede PDF te draaien is een .PS file maken (met indesign fluitje van een cent, vanuit Quark eerst een virtuele printer aanmaken) en dan met de juiste instellingen door Distiller laten PDFfen.

Bijdrager
    Brims

– Voor de klant in Windows RGB. 150 dpi 150dpi 300dpi
    – Voor de drukker in CMYK 300 dpi 300dpi 1200dpi
    Het lijkt mij allemaal prima in te stellen?!

Bijdrager
    rvanheukelum

De meest betrouwbare manier om pdf’s te vervaardigen in Quark 6 is het maken van screendumps.

De beste manier is via de Adobe Pdf printer, die je na het installeren van Acrobat 6 in je printerlijst hebt staan. In elk geval niet hun eigen engine gebruiken.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.