4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    sally

Hoe maak ik het beste een copy van mijn eigen dvd

Er is hier veel te lezen over DVD’s branden en kopiëren. Toch ben ik een beetje in de war. Ik heb de iMac G4 (jaguar). Tot nu toe heb ik alleen vanuit iDvd-projecten dvd’s gebrand (nooit problemen gehad). Wat is de beste en veiligste manier (ik heb ook Toast) om zo’n zelfgebrande dvd te kopiëren?

Bedankt,
    André

Bijdrager
    Igor

Ik denk idd gewoon toast.

Bijdrager
    sally

idd? Oftewel hoe moet dat? De beide mappen (Audio-TS, Video-TS) van de DVD naar mijn desktop kopieren, in Toast slepen en DVD branden?

Bijdrager
    sally

Ondertussen vond ik dit. Knowledge Base Article #42724. Voor het geval iemand van plan was mij dit allemaal te gaan uitleggen. Als je op deze manier een image hebt gemaakt van je DVD, kun je ook nog besluiten om met Toast te branden en tijd te winnen door de verificatie stap over te slaan.

Follow these steps in Mac OS X to make a duplicate of a DVD-R Video disc you previously made with iDVD and no longer have the original source material to burn the disc again in iDVD.

1. Insert the DVD-R Video disc that you created with iDVD into the SuperDrive.
    2. Open the Disk Copy application (/Applications/Utilities).
    3. Choose “New Image from Device” from the Image menu (Mac OS X 10.0. through 10.1.5) or “Image from Device from New” from the File menu (Mac OS X 10.2 or later).
    4. Select the disc you want to copy then click Image. You may need to click the disclosure triangle next to the disc to see the DVD-R Video disc you want to copy (See Figure 1). Note: With a single hard drive, the SuperDrive will appear as Disk1.
    5. Type a file name and then choose DVD/CD Master from the Image Format pop-up menu.
    6. After the image has been created, choose Burn Image from the Image menu (Mac OS X 10.1) or File menu (Mac OS X 10.2).
    7. Select the image you just created and when prompted, insert a blank DVD-R disc.
    Note: This procedure will only work with discs originally created with iDVD. It will not work with copy protected DVD-Video discs.

Allemaal het beste,
    André

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.