12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Laurensblom

Hoe maak ik het beeldscherm van mijn imac lager?

Ik vind dat het beeldscherm van mijn imac 24 inch te hoog is. Ik krijg pijn in mijn nek. Zonder dat hij mijn bureau raakt zou het scherm zeker 7 cm naar beneden kunnen. Maar hoe doe ik dat? Met een hulpstuk of zoiets ter vervanging van de aluminium steun? Op internet kan ik er verder niets over vinden.

Bijdrager
    Stripe

Als ik er zo naar kijk lijkt me dat niet te kunnen. Wellicht je bureaustoel hoger zetten?

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan alleen zorgen dat ie schuiner gaat maar hoger of lager gaat niet. Je kan het scherm zelf kunnen losmaken en zelf een draagvoet maken die lager zit. Maar dat is zelf klooien en is veel minder mooi tenzij je handig bent met aluminium snijden;). Ik denk dat je hem ook wel aan de muur zou kunnen hangen als je het scherm maar aan iets kan hangen. Het enige probleem is de voeding die moet je ook op een of andere manier goed geleiden.

Bijdrager
    BasiX

Als je een muur bij de hand hebt is dit wellicht wat:

http://store.apple.com/nl/product/MC434ZM/A

Bijdrager
    KarelWillem

Ben je erg gehecht aan je bureau?
    Vierkantje inzagen, paar blokjes eronder en laat er maar inzakken die iMac.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Laurensblom op 10 augustus 2010

Ik krijg pijn in mijn nek.

Dat klinkt voor mij alsof je bureau zelf wellicht te hoog is. Je kunt volgens mij in de handleiding van de iMac, en in elk geval ook op het Internet, vinden hoe je bureau, stoel en beeldscherm ongeveer moeten staan ten opzichte van elkaar om zo weinig mogelijk lichamelijke klachten te krijgen. Kort gezegd komt dit neer op dat, wanneer je rechtop en met je voeten op de grond zit, je ogen ongeveer ter hoogte van de bovenkant van het scherm moeten zitten.

Bijdrager
    1984
    BasiX op 10 augustus 2010

Als je een muur bij de hand hebt is dit wellicht wat:
    http://store.apple.com/nl/product/MC434ZM/A

Zag het op OMT ,weet helaas niet meer van welk lid deze oplossing is…

inderdaad en nadeel dat de iMac en ACD niet in hoogte verstelbaar zijn…. Tja, dat is de prijs voor design

Bijdrager
    iCom

Verstelbare beugels met vesa montage kan je overal op internet krijgen! Velen zijn zelfs nog eens in de hoogte te verstellen ook.

Bij m’n opa heb ik z’n extern beeldscherm zo aangesloten, op die manier kan hij het volledig richten zoals hij het wilt.

Bijdrager
    nookie

Vergeet vooral niet dat, als je zit, de hoek van je bovenbeen en je onderbeen 90 graden is. Daar ga je in eerste instantie van uit. Als je dan zit, dan moeten je armen rusten op je bureau. Dus niet je schoudergewricht het gevoel geven dat deze omhoog geduwd of naar beneden getrokken wordt. Is dat het geval, je bureau verhogen of verlagen. Als je dit allemaal gedaan hebt, staan je ogen waarschijnlijk qua hoogte gelijk aan de bovenkant van je scherm.

Dat je last van je nek hebt, hoeft dus niet aan het feit te liggen dat je beeldscherm niet goed staat. Een juiste zithouding is veel belangrijker om als eerste naar te kijken.

Bijdrager
    1984
    nookie op 10 augustus 2010

Vergeet vooral niet dat, als je zit, ……etc..

Oftewel….

Bijdrager
    bartvd

hmm.
    ik dacht altijd dat je ogen in t midden van t scherm moesten uitkomen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    1984 op 10 augustus 2010

Oftewel….

Precies, die afbeelding uit de handleiding bedoelde ik. Blijkbaar ben ik toch niet de enige die daarin kijkt;)

bartvd op 11 augustus 2010

ik dacht altijd dat je ogen in t midden van t scherm moesten uitkomen.

Dan kijk je dus naar boven als je iets bovenin je beeld wilt zien. Naar beneden kijken is makkelijker/langer vol te houden dan naar boven, dus ik denk dat daarom aangeraden wordt dat je tegen de bovenkant van je scherm aankijkt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.