7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Hoe maak ik een staafgrafiek in Excel?

Het zal vast heel makkelijk zijn maar het lukt mij niet. En Google maakt het alleen maar verwarrender, maar hoe maak ik een grafiek met onderstaande kolom?

Dus een staafje met een getal voor het aantal regels met ‘work’, een staafje met ‘verhalen’, ‘stories’ enz.?

Bijdrager
    neokb

Je moet een ander soort tabel maken, dus de eerste rij de verschillende opties, stories, verhalen, work. En dan de tweede rij het aantal. En dan selecteren en dan maak diagram en je assen aangeven. Ik denk wel dat dit meer iets is voor een office gebruikers forum dan voor een computer forum.

Bijdrager
    Evertson

Neokb heeft het bij het juiste eind. Een ander soort tabel maken. Succes.

Bijdrager
    SunKeeper
    neokb op 28 april 2014

Ik denk wel dat dit meer iets is voor een office gebruikers forum dan voor een computer forum.

Niet volgens de huisregels hier. Office Mac draait op een Mac, dus er is Apple relevantie.
    Staat ook in het goede subforum, dus niets aan de hand.:)

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Dankjewel. Ik ga er opnieuw mee aan de slag.

Bijdrager
    Buzz

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou je eens kunnen verdiepen in het gebruik van een pivot table. Daarmee kan je het aantal keer dat iedere categorie voorkomt laten tellen door Excel, en dus in een nieuwe tabel laten zetten. Van deze nieuwe tabel maak je dan eenvoudig een grafiek. Voordeel is dat als je aanpassingen maakt aan de bron, dus als je voor nieuwe rijen de categorie invult, of voor bestaande rijen de categorie aanpast, dit gereflecteerd wordt in de pivot table en dus in de grafiek.

Bijdrager
    mowat
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.