8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jonnotie

Hoe maak ik dmg met plaatje?

Beste maccers. Kan iemand mij vertellen hoe ik er voor zorg dat ik een achtergrond plaatje krijg in een dmg? Ik kan nergens vinden hoe ik dat moet doen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    wjgmspeedy
    Bijdrager
    JobKuipers

Door de map waarvan je een .dmg bestand wil maken een achtergrond plaatje mee te geven misschien? (Open de map waar je een plaatje van wil maken, ga onder “View” naar “Show View Options”, zorg dat die alleen op de map staat waar je het plaatje in wil zetten (zie plaatje)
    , en klik onderaan bij Background op Image, klik op select en ga naar je afbeelding. Nu zal deze afbeelding worden weergegeven in je venster. Maak nu van deze map een .dmg bestand en volgens mij zit die achtergrond er dan ook bij in.

Succes,

Groet,
    Job

Bijdrager
    Jonnotie

heej ik heb geen IQ van een kip hoor :D. Dat had ik al gepobeerd alleen t werkte niet.

Bijdrager
    JobKuipers

De tip van wjgmspeedy werkt wel (in dat topic staat precies hoe je het moet doen).

Groet,
    Job

Bijdrager
    TonE

Izze simpel, maak een icoon in een image editor, deze moet wel aan bepaalde eisen voldoen vwb maat e.d. (geen zin om dat op te zoeken) Kopieer het plaatje naar het plakbord.
    Selecteer het dmg bestand, tiep appeltje i, selecteer het standaard dmg icoon in het venster en plak het nieuwe plaatje erin.

Bijdrager
    Jonnotie

Whaha dat bedoel ik niet.

Ik bedoel dus een 8tergrond plaatje. Is r geen prgogramma die dat heel goed kan? dat ik dus ook kan instellen waar die icoontjes in het mapje staan?

Bijdrager
    TonE

In dat geval, wat Job noemt, dat werkt gewoon en doe jij iets verkeerd.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.