13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    W0uTeRr

Hoe lengte sms weergeven op iPhone 3GS?

Beste OMT-leden,

Sinds ik in het bezit ben van mijn iPhone 3GS kan ik niet meer zonder – wat een geweldig apparaat!

Er is echter nog wel iets wat ik graag opgelost zou zien. Bij het schrijven/versturen van een sms-je zie je niet wat de lengte van die sms is. Met lengte bedoel ik dan het aantal sms-jes dat het bericht groot is. Per sms kun je slechts een bepaald aantal tekens versturen. Maar als ik niet kan zien uit hoeveel tekens mijn sms bestaat, weet ik ook niet hoe groot de sms is die ik verstuur en weet ik dus ook niet of dat bijvoorbeeld 1 of 2 sms-jes zijn. Op mijn oude telefoon kon ik wel zien of de sms die ik schreef/verstuurde, overeenkwam met 1 of 2 of meer sms-jes. Als je dat kunt zien, weet je ook meteen hoeveel het je kost. Daarom zou ik dit ook graag zien bij het schrijven/versturen van een sms-je met mijn iPhone. Weet iemand of (en zo ja: hoe) ik dit in kan stellen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Thoomas

Helaas, zonder jailbreak is dit niet mogelijk.

Bijdrager
    W0uTeRr

Dat is jammer…! :(

Bijdrager
    CMD-Z

en hoe werkt dit dan met jailbreak?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    mathijsvanderhurk

Geeft deze het weer bij het invoeren van het bericht?

Moderator
    unSOUND

Ik zou zeggen, klik eens op de link… dan weet je het. :wink:

Bijdrager
    mathijsvanderhurk

Ik heb de app geprobeerd, ik kan keurig berichtje typen en dan geeft ie aan hoeveel tekens (niet helemaal correct, 1e bericht = 160, daarna 153 tekens, deze app rekent alles 160!!). Dan druk ik op SEND en is mn SMS weg.

Ik wil gewoon een teller in het standaard progje ‘messages’..

Moderator
    Pete.Z

Heb je de gebruiksaanwijzing wel gelezen?
    Als je op send drukt is je SMS niet weg maar op je clipboard,copy/paste dus.

Bijdrager
    mathijsvanderhurk

Oh jah, ik zie het.. Vind ik irritant. Ik hoorde ergens dat er een mogelijkheid was via Cydia het in je gewone ‘Messages’ app te krijgen. Iemand?

Bijdrager
    JWVD

Ja, BiteSMS, maar die is tegenwoordig een bepaald bedrag per maand volgensmij (eerst 30 dagen trial)

Bijdrager
    mathijsvanderhurk
    ”JWVD”

Ja, BiteSMS, maar die is tegenwoordig een bepaald bedrag per maand volgensmij (eerst 30 dagen trial)

Dat BiteSMS ziet er erg goed uit! Als dat inderdaad maar 4,95 is, dan ga ik het denk ik aanschaffen..

Iemand ervaring met deze app?

Bijdrager
    Switch

Ik heb er ervaring mee, en ik ben er zeer te spreken over. Het heeft veel functionaliteiten die ik mis bij de originele SMS applicatie:

– quick reply, snel op een sms reageren of bellen zonder de sms applicatie apart te hoeven openen, bijvoorbeeld als je een andere applicatie actief hebt.
    – quick compose, zonder de sms applicatie te openen een bericht versturen.
    – karakter teller, dus het max. aantal tekens van je bericht voor 1 sms.
    – sms teller, om in de gaten te houden hoeveel je verstuurd per maand.
    – privacy instellingen.
    – smilies worden weergegeven.

Verder moet je het zien als een aanvulling op de standaard Apple sms applicatie: ongeveer dezelfde indeling, met extra’s.
    Bij problemen wordt je snel geholpen door de makers. Ik raadt het aan voor iPhone bezitters die meer functionaliteit in 1 app willen, en een jailbreak hebben uitgevoerd.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.