14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    rico91

[opgelost] Hoe lang kan Apple Watch 2 onder water?

Bij deze mijn vraag.
    Hoe lang kan de apple watch 2 onder water?
    Er wordt overal gesproken over het aantal meter, maar niet over de tijd.
    De vraag kan opborrelen bij de planning om een dag naar een zwembad te gaan..
    Iemand ervaring hiermee?

Bijdrager
    Niels

Wat Apple zelf zegt: https://support.apple.com/nl-nl/HT205000
    Apple Watch Series 2 kan worden gebruikt voor activiteiten in ondiep water, zoals zwemmen in een zwembad of in de oceaan. Apple Watch Series 2 is echter niet geschikt voor scubaduiken, waterskiën of andere activiteiten waarbij water hoge snelheden bereikt.

Technisch: Apple Watch Series 2 heeft een waterbestendigheidsclassificatie van 50 meter conform ISO-norm 22810:2010

https://www.imore.com/what-iphone-7-and-apple-watch-water-resistance-ratings-really-mean

Bijdrager
    Barika Cala Saidah

@rico91, als je een Apple Watch Series 2 kan beschadigen door interne waterschade denk ik niet dat Apple er een probleem van zal maken om deze onder garantie te vervangen.

Moderator
    Poezenbeest

De Apple Watch Series 2 is getest op een waterdruk op 1 meter diepte, gedurende een uur. Dit is bij constant deze druk en cinstant onder water.

In de praktijk wordt een ruime marge ingebouwd, zodat twee uur onder dezelfde omstandigheden ook overleefd wordt en een verdubbeling van de druk ook wel. Zelf heb ik al een aantal uur in het zwembad doorgebracht met mijn Watch om, zonder problemen. Zolang je niet constant met je arm een meter onder water hangt gedurende meer dan drie uur, denk ik dat je veilig kan gaan zwemmen. Zelf heb ik mijn pols niet vaak zo ver onder water, en al aeker nuet zo lang.

Overigens heeft mijn watch ook een duik van drie meter overleefd…

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ok, ik pik hier even op in met een vraag die ik al langer heb. Ik wilde er niet speciaal een topic voor openen omdat het nu ook weer niet zo belangrijk is.

Wat doet je Watch nu precies wanneer je dat waterdruppeltje inschakelt? Het schakelt je scherm uit en bij het uitzetten van die “waterdichte stand” zoemt je horloge om water uit je speaker te blazen. Maar is het nu écht nodig om je horloge waterdicht te krijgen? Ik bedoel dus: kan je ook zwemmen zonder dat druppeltje in te drukken of is je horloge dan opeens niet meer waterdicht?

Zoals ik al zei: mij lijkt het erop dat die “waterdichte stand” niet je horloge waterdicht maakt, maar enkel die twee bovenstaande functies toevoegt.

Of mis ik ergens iets?

Bijdrager
    pruus

Dat schoonmaken is bedoeld voor als je het water uitkomt. Dan wordt de luidspreker schoon geblazen. Dus niet voor onder water bedoeld.

Bijdrager
    bcgraaf

Het druppeltje is er voor bedoelt dat je scherm niet reageert op water druppels. Bv onder de douche. En na het zwemmen/douchen laat je het water uit je speaker lopen door aan de kroon te draaien en dan is de waterstand ook weer uitgeschakeld.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Dus: kan je zwemmen zonder op dat druppeltje te duwen en zonder je AppleWatch te verzuipen?

Sleutelbeheerder
    Night
    NielsDam op 21 juli 2017

Wat Apple zelf zegt: https://support.apple.com/nl-nl/HT205000
    Apple Watch Series 2 kan worden gebruikt voor activiteiten in ondiep water, zoals zwemmen in een zwembad of in de oceaan. Apple Watch Series 2 is echter niet geschikt voor scubaduiken, waterskiën of andere activiteiten waarbij water hoge snelheden bereikt.

Technisch: Apple Watch Series 2 heeft een waterbestendigheidsclassificatie van 50 meter conform ISO-norm 22810:2010

https://www.imore.com/what-iphone-7-and-apple-watch-water-resistance-ratings-really-mean

Ja. En het druppeltje gebruik je pas als je weer op het droge bent.

Bijdrager
    Barika Cala Saidah

@Poezenbeest, een Apple Watch Series 2 heeft inderdaad een IP-rating van 67 geloof ik, maar daar moet je nu niet naar kijken aangezien Apple zelf met klem stelt dat ie tot 50m onderwater mag gaan. Je kan perfect duiken zwemmen en vliegen met dat ding, je krijgt er gewoon geen water in tenzij je kunstmatige middelen inschakelt zoals bv. een drukkamer met water die dieptes van bv. 100m water simuleert, wat ik me dan afvraag is of je scherm niet eerder zou barsten door de druk dan dat er water in je Apple Watch zou geraken.

@MoNdO GeNeRaToR, ik kan alles bevestigen wat anderen eerder hebben aangegeven.

Inactief
    Anoniem

Wel grappig dat er nu “[opgelost]” in het topic staat. :lol:

Bijdrager
    rico91

Idd.. topic opgelost?

Is er een bepaalde tijd te zeggen hoelang de apple watch onder water kan?
    Of kunnen we stellen dat dit dan onbeperkt is, zolang er maar geen druk op komt te staan onder de 50 meter diepte.
    En hoe zit het met warm water?
    Bijv. bij een wellness zijn baden van 35 tot 38 graden.. zou dit een probleem kunnen veroorzaken?
    Apple zelf is hier wat vaag over..

Bijdrager
    Facundo

Je kunt er gerust mee in het zwembad. Deze verwarring is er al decennia tussen duikhorloges en ‘gewone’ horloges, waar dan bijv. 50m op staat. Duikhorloges zijn langdurig getest op hoge druk (meestal 300m, 31bar). De Apple Watch kan even 6 bar (50m) aan, maar niet langdurig en vaak, en is dus niet geschikt voor scuba. Dat vermeldt Apple ook. Maar zwemmen is geen probleem. Spoel ‘m wèl ff af als je uit chloorbad of zee komt anders kunnen de afdichtingen gaan lekken.

Moderator
    Poezenbeest

Het topic is opgelost omdat het te lang onder water is geweest… De vraag was of je er een dagje mee kon gaan zwemmen en het antwoord is overduidelijk dat dat kan.

@Barika Cala Saidah: het barsten van een scherm door kunstmatige middelen er op toe te passen krijg je altijd wel voor elkaar, ik raad zelf een voorhamer aan. Glas barst pas als het een kant op kan en de druk aan de ene zijde te weinig tegendruk geeft ten opzichte van de druk aan de andere kant van het glas. Aangezien de tegendruk aan de andere kant van het glas gegeven wordt door de onderdelen die in het kleine kastje achter glas zitten, kan het glas enorm veel aan.

Vergelijk het met plastic folie (vershoudfolie, cellofaanfolie): als je dit plat op het aanrecht legt, kan je er een hele door eieren opzetten, zonder dat er een deukje in komt, probeer dit zonder het aanrecht er onder en je zal zien dat een enkel ei al een deuk in het folie maakt (en nee, daarvoor hoef je geen fiprol-eieren te hebben).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.