21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    eppul

Hoe lang ging jullie Wireless Mighty Mouse mee?

Hoi,

De mijne heeft na 1,5 jaar echt de geest gegeven. Het scroll-balletje functioneert niet meer en dat is errug vervelend!
    Ja; ik heb hem al heen en weer gescrolled op een papiertje en schoongemaakt, maar de koek is op.
    Na 1,5 jaar. Is dat een redelijke termijn? Of kan ik om een nieuwe vragen? Hoe lang mag je verwachten dat bij normaal gebruik zo’n ding meegaat?

Bedankt!

Bijdrager
    friesappeltje

Nou… mijn eerste ging ongeveer 10 maanden mee….
    De tweede (die ik ter vervanging kreeg) ging 4 maanden mee….

Lekkere muis maar hij leeft ongeveer net zo lang als een echte muis….

Bijdrager
    roblovemac

Tip !
    mijn scroll ballet WAS ook kapot
    echter. ik ben een danser en heb een blessuren dus masseer mijn kuiten geregeld.
    maar die olie blijf vaak nog aan mijn vingers zitten na het wassen
    ik merkte dat mij scrol het steeds beter ging werken door mijn vette vingers

Nou niet gelijk massage olie over je muis gooien. maar maak je vinger een beetje vettig en begin te scrollen
    op een gegeven moment werkt deze weer zo als nieuw

Bijdrager
    prullenbak

je bedoelt mighty mouse?

Die van mij deed t een half jaar ofzo. Toen schoongemaakt, weer een paar manden, nog eens schoongemaakt, nog een maand…toen was t wel zo’n beetje klaar. Ik heb m ingeleverd bij de mediamarkt (daar had k m gekocht). Die gingen hem opsturen ter reparatie (dat vond ik ietwat gek..maar goed dat scheen te moeten) en heb toen na 2 weken ofzo alsnog een nieuwe gehad, want apple gaat natuurlijk zo’n muis niet repareren.

Nu doet deze het alweer een goed half jaar zo goed als zonder problemen. Maar dat balletje is gewoon een heel zwak punt van die dingen.

Bijdrager
    rrkramer

Met het scrollballetje over een a4tje rollen wil vaak ook al heel wat vuil afnemen.

Bijdrager
    Cea

De mijne ongeveer 2 jaar. Af en toe werkt het eens onvoldoende, over een papiertje rollen- met een vochtig doekje proper maken en hij werkt weer.
    Al bij al nog niet zo slecht, maar er zijn betere muizen.

Bijdrager
    MegaChriz

Ik ondervind bij een mighty mouse gekocht in 2005 minder problemen, dan bij een mighty mouse gekocht in 2007.
    Bij de mighty mouse uit 2007 loopt het scrollballetje veel vaker stroef dan bij het model uit 2005.
    Het is wel zo dat het model uit 2007 door meerdere mensen wordt gebruikt en het model uit 2005 alleen door mij.

Bijdrager
    eppul

Mmm.
    Ik bedoel inderdaad de Wireless Mighty Mouse.
    En zoals te lezen, maak ik hem al schoon door over A4-tjes te rollen en te poetsen/vetvrij te maken.
    Juist als mijn vrouw met haar ingevette vingertjes er weer eens aangezeten heeft, doet ie het minder!

Ik kan de bon zo snel niet vinden, maar hoe lang zit er garantie op de Mac + toebehoren?
    Spullen zijn dus 1,5 jaar oud.
    Die muis kost nieuw ruim 80 euro.

Bijdrager
    DK4MTS

beetje (olijf)olie op je vingertop, en flink hard wrijven over de scrollbal.
    daarna goed schuren over een A4’tje de vettigheid verwijderen en het werkt weer.

(wasbenzine schijnt ook zo z’n werk te doen. is alleen wat hardnekkiger)

Ik heb ooit een poging gedaan om de muis uit elkaar te halen. GEEN AANRADER.
    Ik kreeg de muis goed uit elkaar en kon de stofhopen verwijderen, maar na de muis weer
    in elkaar gezet te hebben ging het scrollen zo goed dat vanuit het niets de pagina begon te scrollen.
    toen moest ik wel een nieuwe muis halen:)

met deze methode gaat mn muis toch gauw al een jaar of 2 mee

Bijdrager
    jpverhoef

3,5 jaar, velletje papier helpt niet meer, dus open gemaakt.

Eens kijken hoe lang het goed gaat. Open maken valt best wel mee, maar niet elke week.

Ik ontvet nu mn wijsvinger met dreft voordat ik ga muizen, wordt vervolgd.
    In gebruik (als ie het doet) is het de prettigste muis die ik gehad heb en heb, vandaar al die kunstgrepen.

Bijdrager
    jeroentje

ik heb er een stuk of 3 gehad, ik maakte ze regelmatig open.
    daarna weer in elkaar zetten met lijm.. ik werd er steeds handiger in.. maar nu een targus touch mouse gekocht!! heerlijk!!

Bijdrager
    jpverhoef

Ja, ik heb hem gevonden, lijkt me interessant.

Schrijf eens een review, met name over dat optische scrollballetje in vergelijkijng tot de mechanishe van apple.

Kan het alles wat de mm kan? wat scrollen betreft. accuratie, feedback(klikjes tijdens scrollen).

Als de mm zou werken zonder problemen, waar zou je dan voor kiezen, targus of apple?

Bijdrager
    Danny van Bakel

Hoeveel topics zullen hier inmiddels over zijn??? Volgens mijn ontelbare!!!

Bijdrager
    jpverhoef

ja, we zijn er nog niet uit.

Bijdrager
    Danny van Bakel

Ik smeek om een slotje :cry:

Bijdrager
    eppul
    ”Danny

Zeurpiet; je hoeft het niet te lezen!
    Kennelijk is er toch animo voor dit topic gezien de reacties.

Heb de machouse gebeld; garantie was 1 jaar, da’s nou jammer.

Ik zal de kunstgreep met wasbenzine nog eens proberen.
    Vind het ook de fijnste muis ooit gehad! Krijg juist RSI van zo’n dikke met draaiwiel.

Bijdrager
    jpverhoef

Er komen inderdaad steeds nieuwe gezichtspunten en een muis is iets waar je de hele dag mee bezig bent, het kan dus geen kwaad een nieuw topic te openen, niet geinteresseerd, sla het dan over.

Ik lees het in ieder geval wel.

Bijdrager
    Josh_b

De mijne was al meteen dead on arrival:P ook het scrollballetje, waarschijnlijk gewoon een foutje met de productie ofzo. Hij was nog nieuw in de verpakking. Maar nu heb ik een nieuwe en die doet het erg goed en ben er nu blij mee.

Bijdrager
    nookie
    ”Danny

Ik smeek om een slotje

”Danny

Volgens mijn ontelbare!!!

Ik smeek je om je Nederlandse taal wat te gaan verbeteren.:wink:

Bijdrager
    jpverhoef
    ”Danny

Lijkt me sluikreclame, die link van je, slotje op jou?

Bijdrager
    jeroentje
    ”jpverhoef”

Ja, ik heb hem gevonden, lijkt me interessant.

Schrijf eens een review, met name over dat optische scrollballetje in vergelijkijng tot de mechanishe van apple.

Kan het alles wat de mm kan? wat scrollen betreft. accuratie, feedback(klikjes tijdens scrollen).

Als de mm zou werken zonder problemen, waar zou je dan voor kiezen, targus of apple?

ik zal er eens youtube filmpje van maken! ik ben er wel happy mee

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.