30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 98)
  • Q:
    Bijdrager
    roloff

Hoe lang gaat jouw macbook mee? (met of zonder problemen)

Hoi,

Ik ben nieuwsgierig wat de gemiddelde levensduur is ve macbook? Graag jullie reacties.
    Mijn macbook is momenteel 1 jaar geworden, en ben er erg blij mee.

Bijdrager
    dwerg85

Mijn MBP gaat al 2 jaar en 3 maanden mee.
    Niet probleemloos, maar alles was in principe onder garantie gefixt.
    Verder heb ik wel de HD en ram geupgrade.

Bijdrager
    Josebo.

Hier gaat m’n MacBook ook een jaar mee. Hij is even 2 weken weggeweest, vanwege een verticale blauwe streep, dwars over m’n scherm. Maar nu doet-ie het weer als vanouds en hoop ik er nog jaren mee te kunnen werken..

Bijdrager
    adsum

Ik heb een MB en een MBP 17 beide ongeveer 2,5 jaar oud en heb er nog nooit problemen mee gehad…

Bijdrager
    LEXY

In Juni heeft Apple mijn twee jaar oude MacBook 1e generatie vervangen, die tegen haar 8e reparatie aankeek!!!
    Deze nieuwe doet het perfect (klop klop klop). Een beetje laptop moet zeker 3 jaar mee kunnen gaan. Het flauwe is alleen dat Apple nieuwe soft – en hardware snufjes verzint, die veelal alleen door de laatste series worden ondersteund b.v. wireless N, 64 bits ondersteuning, core animations, gestures enz.

Bijdrager
    MouseMighty

Hiep Hiep Haroe! Toevallig verjaart mijn MacBook vandaag. Zij, ja mijn MacBook is vrouwelijk, is 2 jaar geworden. Denk dat deze MacBook bij hetzelfde gebruik nog wel een jaar of 4 meegaat (minimaal).

Bijdrager
    fuen

Hoop toch dat mijn macje vijf jaar meegaat. Is nu iets meer dan een jaar.
    Toch, inderdaad, ik zit nu alweer verlekkerd naar de nieuwe modellen te kijken, maar ’t is gelukkig nog niet ‘echt nodig’.

Bijdrager
    Mefait

Hier een MacBook van bijna één jaar oud. De topcase is onlangs vervangen en verder is hij helemaal in orde. Heb dr wel nu 320Gb HD en 4Gb werkgeheugen inzitten :)

Bijdrager
    Maced.2

Hier ook een MacBook van 4 maanden oud en vorige week mijn Batterij laten vervangen ,die was zijn ze grootje :oops:
    Geheel kosteloos vervangen door Apple:D
    Voor de rest een TOP Macbookie :apple:

Bijdrager
    ChrisMax

Kreeg je die batterij kosteloos omdat je nog een jaar garantie had of was er een fout ofzo?

Bijdrager
    Solom

Aangezien hier een aantal mensen zijn die hun macbook wat reparaties hebben laten ondergaan…
    Hoelang duurt het vervangen van een topcase van een macbook? Mijne begint op sommige plekken beetje los te laten (boven poorten links) en rechts langs trackpad…

Bijdrager
    Afroman

10 maanden, 2 weken en 2 dagen oud!

Vlekloos, krasloos, scheurloos heerlijk Macje hoor!
    Problemen? 1 keer wilde hij niet opstarten, PRAM-reset en het was weer geregeld.
    Ondertussen geupgraded met 320 Gb HD en 4 Gb RAM!

Bijdrager
    LEXY
    ”Solom”

Aangezien hier een aantal mensen zijn die hun macbook wat reparaties hebben laten ondergaan…
    Hoelang duurt het vervangen van een topcase van een macbook? Mijne begint op sommige plekken beetje los te laten (boven poorten links) en rechts langs trackpad…

Topcase vervangen kan ter plekke op afspraak. Half uurtje werk.

Bijdrager
    Mefait

@ Solom: als je even contact op neemt met je Apple reseller en vraagt of zij de topcase willen bestellen kunnen ze die meteen vervangen als je even langskomt.

edit: Ja wat hierboven gezegd wordt dus. :)

Bijdrager
    Solom

oke bedankt. laat er denk ik toch maar een keertje wat aan doen dan.

Inactief
    Anoniem

mn Macbook gaat mee sinds de release (wanneer was dat, mei 2006?) 2 en een half jaar dus.
    m’n vorige mac, een 12″ iBook uit september 2005 doet het ook nog steeds super bij mn ex-vriendin, alleen klaagt ze dat de HD van 40 gig wat klein is:p
    en heb hier nog een Powerbook G4 17″ 1.33ghz staan uit 2003, die ik nog dagelijks gebruik om te surfen, te mailen, dvd’s te kijken (dat gaat beter op een 17″ dan op een 13″ he :p) en cd’s te schrijven. Voor de rest gebruik ik hem amper, maar ik wil hem echt niet wegdoen, met de huidige config. kan ik er gerust nog wel een jaar of 5 mee doen als niets het laat afweten ^^

mn macbook wordt tegen februari vervangen door een nieuwe macbook pro.
    Ik kocht een paar maand terug Logic Studio, en die draait behoorlijk goed op mn huidige macbook, maar nog net niet zoals ik het wil, dus wordt ie vervangen.

Bijdrager
    nielsje

Ik heb geen MacBook (pro) maar m’n PowerBook G4 gaat nu al 3 jaar mee zonder een enkel probleem. Met duurzaamheid van de Apple notebooks zit het wel goed naar mijn mening…

Bijdrager
    Maced.2
    ”ChrisMax”

Kreeg je die batterij kosteloos omdat je nog een jaar garantie had of was er een fout ofzo?

yep…. had deze Macbook gekocht eind juni 2008,de batterij wou niet meer goed opladen en deze hield op met opladen tot 70% en was na een 30 min alweer leeg…dus deze was kapot zeiden ze in de store aMac [amersfoort] en na 3 dagen belde ze op en kon een nieuwe batterij konen ophalen.:)

Dus ik ben weer helemaal blij ………:wink: :lol:

Bijdrager
    bartje

10 maanden oud, superdrive was kapot en topcase zat een scheur in.
    11 maanden oud, hd crashte..

Bijdrager
    Josebo.
    ”bartje”

Maar je hebt hem nog steeds? En werkt-ie nog/weer?

Bijdrager
    Verrenoorden

Heb mijn Macbook sinds februari iedere dag bij me zonder problemen en ik ben er daarom ook nog steeds heel blij mee.

Bijdrager
    Denize

mijn macbook is uit juli dit jaar, topcase is na een maandje al vervangen omdat ie los begon te zitten, twee dagen later zat hij weer los, maar ben nogsteeds niet langs geweest, heb geen tijd om naar uitgeest te gaan (technische dienst van Icentre) en hem ergens anders heen brengen om hem twee weken kwijt te zijn zie ik niet zitten, heb namelijk geen andere pc meer!

Bijdrager
    Vtenvoorde

Bijna 2 jaar. Topcase vervangen vanwege de barsten..
    Verder heel tevreden. Zit er wel over te denken een grotere HD erin te zetten, de 80 GB wordt wat krap.

Bijdrager
    i93Jeffrey

Ik wil ook mijn Topcase laten vervangen om dat deze scheurtjes vertoont alleen bij Xando(in Zwolle) doen ze dat niet zelf, maar sturen ze het op. Iemand enig idee hoe lang dat gaat duren?

Bijdrager
    LEXY

Blader eens een bladzijde terug Jeffrey.:o

Bijdrager
    Vtenvoorde
    ”i93Jeffrey”

Ik wil ook mijn Topcase laten vervangen om dat deze scheurtjes vertoont alleen bij Xando(in Zwolle) doen ze dat niet zelf, maar sturen ze het op. Iemand enig idee hoe lang dat gaat duren?

Hoi, ook bij Xando laten doen. Duurt 1 week, van dinsdag tot dinsdag. Ze sturen het op naar een reparateur in Zwolle. Je kunt het ook daar direct brengen, even bij Xando vragen waar. Dan kun je erop wachten.
    Succes

Bijdrager
    PeterK

Mijn powerbook G4 gaat al mee sinds maart 2003, meer dan vijf en een half jaar dus, en staat dagelijks aan. Nooit een probleem mee gehad, al zitten er wel wat beschadigingen op de behuizing.

Bijdrager
    bartje
    ”Josebo.”
    ”bartje”

Maar je hebt hem nog steeds? En werkt-ie nog/weer?

Ja, ik heb deze gisteren helemaal opnieuw geïnstalleerd met een nieuwe hardeschijf.
    Wel vervelend als je eerst Tiger moet installeren daarna de update dvd van Leopard en dan nog eens een grote update van 700MB in totaal downloaden en installeren. Kreeg bijna mijn gedachten van Windows terug;)

Bijdrager
    Mefait

@ i93Jeffrey

Ik had het ook bij Xando laten doen, dinsdag gebracht en ik zou hem dinsdag weer op kunnen halen. Alleen ik had dinsdagavond even gemaild dat ik hem de volgende dag weer zou willen ophalen omdat ik hem toch nodig had. Toen ik woensdag kwam bleek dat ze hem al gefixt hadden :).

Bijdrager
    Speedooo

Poeh mijn MacBookje gaat nu al 1,5 jaar mee, maar de vervanging zal volgende maand waarschijnlijk komen :D

Heb trouwens wel de Topcase laten vervangen, onder garantie:)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 98)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.