21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    rogerpaolo

Hoe laat is High Sierra beschikbaar?

Is dat normaliter rond 12:00 LA Cupertino tijd?

Bijdrager
    Q-collective

Normaal rond de klok van 19:00 Nederlandse tijd.

Denk je aan het maken van een backup?

Moderator
    Raymon Mens

Yep, 19:00 uur!

Inactief
    Anoniem

Vandaag al?

Bijdrager
    Ome Kor

Inderdaad, vandaag gaat het gebeuren.

Bijdrager
    IGBA

Bezint eer gij begint!

Inactief
    Anoniem

O boy!

Bijdrager
    rogerpaolo

Ik vertrouw op mijn Time Machine..!

Bijdrager
    Shmoo

**Shmoo wiebelt op z’n stoel en friemelt met zijn vingers.

Bijdrager
    jordi99

Hoe maak ik een back up zonder TM? Is dit echt nodig?

Bijdrager
    Shmoo

Vraag het eens aan Siri op je Mac.:wink:

Bijdrager
    SvS
    jordi99 op 25 september 2017

Hoe maak ik een back up zonder TM? Is dit echt nodig?

Nee, als goed is, heb je sleutelhanger wachtwoorden en dergelijke al in icloud zitten. En de bestanden (muziek/films/documenten) ook een copy op een externe schijf en/of in de cloud ergens. Dan begin je clean aan een nieuw systeem, mocht je daarvoor kiezen. En anders wordt er gewoon grote update overheen geplaatst met behoud van alles op HD.

Maar toch, als er iets mis gaat tijdens upgrade (dat kàn he, zelfs Apple is niet perfect), kun je altijd terugvallen op backups. Dus ja, het is nodig in die zin. Die overweging zul je zelf moeten maken.

Bijdrager
    Q-collective

Op alle Macs met alleen SSD opslag (dus geen gewone harde schijven op Fusion Drives) zal het bestandssysteem worden omgezet van inmiddels bejaarde HFS+ naar APFS.

Als je er vertrouwen in hebt dat dit 100% van de tijd goed zal gaan (met iOS 10.3 heb ik trouwens geen enkele melding voorbij zien komen dat de switch verkeerd afliep), kun je de upgrade doen zonder backup. Kun je makkelijk programma’s herinstalleren, boeien programma-instellingen niet en heb je je Documenten en Bureaublad map in de iCloud Drive staan, zoals SvS al zei, is het ook niet erg als het toch mis gaat. Wil je makkelijk kunnen terugvallen op een oude situatie of de optie openhouden om te downgraden, dan is een backup een goed idee.

Bijdrager
    McJohn

Doorgaans ben ik voor thuisgebruik een “early adopter”, doch nu ga ik dit niet doen, aangezien de software die ik gebruik niet zo “High Sierra friendly” is.:oops: Doch, zal het OS wel even in mijn VMWare Fusion gooien,… als ik véél zin en tijd heb.8-)

Inzake backup,… download even de trial van Carbon Copy Cloner / SuperDuper .. en laat die een kopie maken.

Algemene tip: 1 backup is doorgaans nooit genoeg, een wijze raad,… maak naast Time Machine nog via een andere weg een backup, via software zoals boven omschreven, of een online backup. CCC heeft het voordeel dat er een “bootable backup” kunt van maken.

Bijdrager
    pruus

Ik heb er negen beta’s op zitten. En de laatste versie van vorige week. Het draait wel soepel. Weinig trammelant.

Bijdrager
    iMac Lover

Ik draai ook sedert een week MacOs High Siërra MG
    Ik ondervind geen problemen.
    Over Safari 11 kan ik mij niet uitlaten, omdat ik Opera als webbrowser gebruik

Succes met het updaten

Gr

Bijdrager
    sjonnie

Ik heb macos op een later ingebouwde SSD staan de gebruikers accounts op de interne HD.
    Zou dit nog problemen kunnen geven?

Bijdrager
    TheiPhoneGuy

Wat doen jullie. Clean install of update?

Bijdrager
    janbertwedman

Het lijkt wel pakjesavond hier, wat een spanning…

Bijdrager
    Shmoo

Ik zie ‘m…

Daar is ie. Echt mooi, dat ze ook een foto gekozen hebben uit de herfst. (Indian summer)

Bijdrager
    erwin33

Waarom krijg je na je update niet gelijk het nieuwe MacOS High Sierra bureaublad en gewoon het Sierra bureaublad te zien eigenlijk? Dat heb ik elk jaar als er een nieuwe versie is. Hoe kan dit?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.