5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    misterx

Hoe kunnen kleurcodes in Photoshop veranderen?

Probleem:
    Gisteren in photoshop CS6 logo’s geplaatst (smart vector) van illustrator bestanden in lagen met hun kleurcoderingen in de naamgeving. Beiden paketten werken 1:1 in sRGB kleur-omgeving.
    Open ik het photoshop document vandaag weer en ik kijk met het pimpet of de kleur-coderingen nog kloppen met de naamgeving in de lagen. Dan is de kleurcodering opeens anders (=soms een fractie).
    Hoe is dit mogelijk?
    en
    Hoe is dit euvel op te lossen?

Bijdrager
    Septimus

Kun je wat meer vertellen over je werkwijze?

Je zou eens kunnen kijken of de kleurinstellingen van beide programma’s hetzelfde zijn. Wanneer je in Photoshop met een ander kleurprofiel werkt dan waarmee het Illustrator bestand is opgemaakt kunnen er kleurverschillen optreden.

Photoshop > ⌘⇧K > ?

Illustrator > ⌘⇧K > ?

Bijdrager
    misterx

Beste Septimus,

Bedankt voor het snelle reageren.
    Photoshop > ⌘⇧K > ?
    Illustrator > ⌘⇧K > ?
    Deze staan identiek ( dat bedoelde ik met paketten 1:1 )

Misschien heeft iemand ook een handleiding wat de beste methode is om logo’s e.d. op te slaan voor het web en welke settings dan het beste zijn?

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Kan zijn dat je een bestand importeert zonder kleurprofiel.
    Photoshop zal dan converteen naar de kleurruimte die je gebruikt.
    Check ook je in de kleurinstellingen je Color Management Policies, die staat waarschijnlijk op “Convert to working RGB”

Zie ook hier:

https://help.adobe.com/en_US/creativesuite/cs/using/WS0288D7CD-EEA8-4c6c-B48E-F499B06F8632.html

when you open or import a CMYK image with an embedded profile, the application ignores the profile and preserves the raw color numbers. If you want your application to adjust color numbers based on an embedded profile, change the CMYK color policy to Preserve Embedded Profiles in the Color Settings dialog box. You can easily restore the safe CMYK workflow by changing the CMYK color policy back to Preserve Numbers (Ignore Linked Profiles).

Dt gaat over CMYK maar geldt natuurlijk ook voor RGB beelden.

Bijdrager
    Septimus

Met Bridge CC kun je voor alle Adobe CC programma’s ineens het kleurprofiel instellen: Bridge CC > Color Settings (⌘⇧K) > [kleurprofiel kiezen]

Verder kun je nog controleren of het ingesloten profiel van het bestand overeenstemt, dit kan afwijken van het kleurprofiel waarop het betreffende programma staat ingesteld. Illustrator > Edit > Assign Profile… Photoshop > Edit > Assign Profile of Convert to Profile…

Check in beide programma’s ook of het kleursysyteem op RGB staat ingesteld. Illustrator > File > Document Color Mode > RGB Color

Welk kleurprofiel wordt ingesloten wanneer je naar Photoshop exporteert? Is dit hetzelfde profiel waarmee je in Photoshop werkt?

Ik heb net even een testje gedaan met verschillende kleurstalen in Illustrator. Bij mij komen deze waarden exact overeen wanneer ik het naar Photoshop exporteer:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.