9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jandick

Hoe kun je je USB aanzetten in terminal

Als ik mijn Macbook aanzet, krijg ik standaard de melding dat mijn USB poorten te veel stroom gebruiken en dat OSX de poorten heeft uitgezet…Is gekomen sinds ik er een HD aan heb gehangen..Is er een mogelijkheid om dit via terminal weer aan te zetten??

Bijdrager
    Pieterr

Zit er niet nog een tweede USB kabel bij de HD voor extra stroomvoorziening?

Anders kun je dit probleem waarschijnlijk oplossen door je HD via een “powered USB hub” aan je MacBook te hangen.

Bijdrager
    jandick

Dat lost het probleem niet op…Hij ziet mijn USB poorten niet meer…Dus maakt niet uit wat ik er op aansluit. Mijn MacBook ziet niet dat er een apparaat aan is gesloten. Hij heeft immers zlef de USB porrten gedisabled…

Bijdrager
    Marius1976

Het klopt dat ze uitstaan, maar volgens mij is dat hersteld na een reboot.

Zo niet… resetten van de gebruikelijke dingen als NVRAM enzo.

Groet
    M.

Bijdrager
    Pieterr
    ”jandick”

Is gekomen sinds ik er een HD aan heb gehangen.

Is de melding weg als je de HD losgekoppeld hebt? (Na rebooten)

Bijdrager
    jandick

Ook allemaal al gedaan…Sterker nog..Ik heb er een hele nieuwe OSX opgezet..
    Blijft met de melding komen…Hij geeft aan dat een USB apparaat te veel stroom gebruikt, terwijl er niks is aangesloten..

Bijdrager
    1984

Als ik vragen mag, gaat hier om de nieuwe alu Macbook (zonder fireWire) en gebruik je een mobiele externe HD of een desktop externe HD (met voeding)

Bijdrager
    jandick

Het betreft de witte Macbook (2 jaar oud, dus helemaal geen garantie meer) met Firewire en ik gebruik een externe HD met voeding…Het schijnt dat het toetsenbord, camera etc. ook worden aangestuurd door USB (?) en die doen het allemaal wel..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”jandick”

Het schijnt dat het toetsenbord, camera etc. ook worden aangestuurd door USB (?) en die doen het allemaal wel..

Die zitten inderdaad allemaal op een USB-aansluiting. Kijk maar eens onder :apple: -> Over deze Mac -> Meer info -> USB, dus als die het doen is er iets geks aan de hand, zou ik denken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.