17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    janreijnders

Hoe kun je .avi in Itunes zetten?

Ik zit heel veel moeite te doen om altijd alles over te zetten naar mp4 bestanden. Maar is er ook een makkelijke manier om avi bestanden in Itunes te zetten?

Ik heb al gezien dat je het gewoon naar het icoontje kan slepen, maar om een of andere reden doet hij dit niet.

Heeft iemand de oplossing voor mijn probleem?

Bijdrager
    Yggdrasil

iTunes kan van zichzelf geen .avi lezen. Je hebt wel plug-ins zoals die van Perian die het mogelijk maken om dat te doen. Ik ben er zelf geen expert in, maar KarelWillem enzo zijn meer thuis in de wereld van films converteren etc.

Succes alvast!

Bijdrager
    janreijnders

Ja… Ik was nog vergeten te zeggen dat ik het nodig heb voor m’n apple TV, dus misschien helpt dat?
    Maar ik ben ook geen expert, zoals blijkt.

Bijdrager
    Infinitatus

optie 1. Download handbrake (www.handbrake.fr) . Dit programma heeft presets voor itunes en apple tv om al je films om te zetten naar een apple vriendelijk formaat.

optie 2. Apple TV jailbreaken en XBMC installeren. Moeilijker, maar eens dat je het hebt, hoef je nooit meer films om te zetten naar een Apple vriendelijk video formaat.

Bijdrager
    janreijnders

OK… dan is mijn probleem opgelost, bedankt

Bijdrager
    diedrikringenier

Het kan nog makkelijker. Open het bestand in quicktime en klik in de balk waar je op play kan drukken op het vierkantje met het pijltje erin (export symbool?). Kies iTunes en de rest wijst zich vanzelf. Handbrake is een fantastisch programma, maar in dit geval niet nodig, alles zit gewoon in OSX ingebouwd.

Bijdrager
    Maverick9898

Klopt, vroeger ging dat via Quicktime Pro maar die onzin bestaat niet meer!

Via Quicktime kan inderdaad ook gewoon. Bij .mkv bijv. is Handbrake handiger.

Bijdrager
    klonic

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik wil graag AVIs kunnen streaken van mn MacBook Pro naar de (Apple)TV.

Ik heb het idee dat er maar een echt makkelijke methode is om dit te doen, via XBMC. Klopt dit? ik zit nu te pielen met Handbrake maar deze converteert de videos, wat nogal omslachtig is.

Bijdrager
    stavos

Heb je de reacties hierboven gelezen?

Infinitatus op 22 juni 2011

optie 2. Apple TV jailbreaken en XBMC installeren. Moeilijker, maar eens dat je het hebt, hoef je nooit meer films om te zetten naar een Apple vriendelijk video formaat.

Bijdrager
    KarelWillem

iPad, iPhone of iPod touch in huis?

Gebruik die dan in combi met de Apple TV als mediacenter, met de app AirVideo.
    Die speelt alles af. .mkv, .avi, etc.

Bijdrager
    klonic

Zo, ben toch maar voor het jailbreaken gegaan en heb zojuist XBMC geïnstalleerd.

Probleem waar ik tegenaan loop: hoe kan ik via XBMC op mn apple TV (vanaf nu iTV :yum: ) in de HD van mn mac kijken.

De videos staan in de map: Users/Scott/Movies/NW (dus gewoon in een mapje NW die in de standaard Flims map staat). Ik heb de map al via Systeemvoorkeuren->Delen->Bestandsdeling gedeeld en bestandsdeling ook geactiveerd. Vervolgens heb ik op iTV via ‘Add Videos…’ een netwerklocatie toegevoegd: smb://MBPScott.local//Users/Nicolai/Movies/NW.

Ik heb het ook via UPnP geprobeerd maar dat gaf net zo goed geen resultaat. Het probleem is dus dat XMBC mn Macbook Pro helemaal niet ziet.

@ Stavos, ja dat wilde ik dus verifiëren.
    @ KarelWillem, ik kan er eens naar kijken maar heb nu net iTV gejailbreakt en XBMC geïnstalleerd. Daarnaast staan de films op mn MacBook pro, om dan via mn iPhone 4 naar mn iTV te streamen vind is wat onpraktisch als permanente oplossing. Overigens zat ik net op een oud topic van jouw waarin ik las dat jij dit wel werkend heb gekregen (via smb).

Bijdrager
    klonic

Deze tutorial volgen levert ook niets op. Ik krijg op het moment dat ik op browse druk “(Error 2: Share not available)” te zien.

Bijdrager
    KarelWillem

… om dan via mn iPhone 4 naar mn iTV te streamen vind is wat onpraktisch als permanente oplossing. Overigens zat ik net op een oud topic van jouw waarin ik las dat jij dit wel werkend heb gekregen (via smb).

Wàt doe ik via smb?

Ah. ging dat over een Xtreamer of Popcorn Hour misschien?

Zo ja, dan weet je nu waarom ik een Apple TV 2 heb, die ik zeker niet ga jailbreaken.

Bijdrager
    klonic

Ik verwees naar dit topic, nu ik wat frisser ben valt mij op dat het om iPad en Mac gaat, niet iTV. Mijn fout.

Bijdrager
    Maverick9898

Het is Apple TV en niet iTV.

Bijdrager
    ericmeuffels

Ik heb alles wat hier staat doorgelezen en het duizelt me. Zoveel oplossingen en niet eentje die echt schijnt te werken.
    Ik wil met mijn iMac 24 (uit 2007! en Mavericks) gewoon een film kunnen afspelen op AppleTv 3. Probleem is dus dat die film een bepaald formaat moet hebben om in iTunes te zetten en daar wil ik iets over weten. Ik heb nou al diverse converters geprobeerd (bv. Wondershare en iVi) maar dat overzetten gaat tergend langzaam. Met iVi duurt het bijvoorbeeld een uur of 4 /5. Ik ben nou Wonderschare aan het proberen maar dat gaat ook al zo traag. Doe ik iets fout of is het gewoon zo en moet je gewoon geduld betrachten?
    Of …. is er een Converter die een film echt snel overzet? Mag gerust betaald, als het maar werkt:-) Wondershare ZEGT wel dat het 30 % sneller werkt maar die is nu al tijden bezig met het omzetten van een 8 GB MKV naar Mpeg4.

Dan een andere vraag: Is het mogelijk om het beeldscherm van deze iMac uit 2007 te delen met Apple Tv? Dan ben je er natuurlijk ook. Dit schijnt met nieuwere Macs wel te kunnen.

Bijdrager
    KarelWillem

Afspelen van ALLE filmformaten op je Apple TV 3 (conversie absoluut niet nodig):

– Met Beamer (zie afbeelding) vanaf je Mac
    – Met Air Video of Air Playit via je IDevice

Het beeld van een (oudere) iMac naar een Apple TV:

– Met AirParrot (zie afbeelding)

Films streamen met AirParrot kàn, maar is niet echt aan te raden, wegens synchronisatie-problemen.
    Gelukkig ook niet nodig, want dat doet Beamer een stuk beter.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.