6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Timberling

hoe krijg je een ‘flexibele tabel’

Hallo,

een vraag: ik gebruik momenteel een CMS-systeem om nieuws te zetten op mn website. Ik heb ingesteld dat er 5 items per pagina worden getoond (de rest wordt opgeslagen in t archief). Het probleem is dat sommige items langer/korter zijn dan anderen, dus moet ik telkens de table-height veranderen. Hoe kan ik een tabel creeren die zich aanpast aan de lengte van de text?

T.i.a.

Bijdrager
    iJoost

Nou gewoon zo

Een tabel is zonder opmaak uiterst flexibel.;-)

Bijdrager
    Almerrrrr

Waarom een table?

Bijdrager
    Timberling

ik bedoelde eigenlijk een FRAME-venster… hij moet EN een frame zijn EN geen scrollbars laten zien. Maar ik wil niet constant de height aanpassen vh tabel.

Bijdrager
    iJoost

Ja hoor eens… Tabellen zijn nog wel toegestaan (zeker als je gegevens het best weergegeven kunnen worden in de vorm van een tabel, natuurlijk niet (meer) voor layout*). Maar frames, daar past maar een antwoord op. Doe dat maar liever niet, dat voorkomt een hoop gedoe achteraf. Er zijn andere betere manieren om ervoor te zorgen dat het menu op elke pagina hetzelfde is zonder dat je het meer dan een keer in een bestand hoeft te zetten.

* Hoewel dat soms toch nog wel verotte handig is.;-)

Bijdrager
    Almerrrrr

Geef anders wat meer informatie over de situatie of eventueel een stuk code dan kunnen we helpen denken met een oplossing.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.