25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    maxtje

Hoe krijg je downloads?

Beste,

Ik heb eigenlijk een heel simpele vraag: hoe krijg je meer downloads op je app?
    Ik weet jullie antwoord wel al: “Advertentie’s”, maar ik heb niet echt zo’n groot budget om maanden te adverteren…
    Kennen jullie een manier om veel mensen te kunnen aanspreken om mijn gratis applicatie te downloaden in de app store?

Mvg!

Bijdrager
    Shmoo

Wat dacht je van gewoon iets maken waar mensen op zitten te wachten?

Kwaliteit maken dat wint altijd en spreek zich altijd rond.
    Vooral geen reclames erin stoppen en andere onzin.

Bijdrager
    maxtje

Er zitten geen reclames in mijn app.
    Maar hoe kan ik aan de mensen laten weten dat mijn app bestaat?

Bijdrager
    computer space

Goede peers zoeken.

Bijdrager
    IcyDragon68

Vertel het je vrienden, doorvertellen, via-via… Facebook, Twitter, Youtube…

Maar je zegt zelf dat het een gratis app is, waarom wil je dan die hoge downloadcijfers? Je krijgt er toch niet betaalt voor, toch?

Bijdrager
    Wyodor

De vraag doet me denken aan mensen die vragen waar je informatie kan vinden over SEO.

Wellicht is het een optie om te vermelden hoe die gratis app dan wel heet, en nog beter, wat de link naar die app is.

Bijdrager
    Illiarus

Als je echt denkt dat het nuttig/interessant is voor een bepaalde doelgroep, probeer deze doelgroep te benaderen. (internet, ook kennissen etc.)

Bijdrager
    maxtje
    Wyodor op 17 maart 2014

Wellicht is het een optie om te vermelden hoe die gratis app dan wel heet, en nog beter, wat de link naar die app is.

Ja maar de vraag is waar ik dat moet vermelden:wink:

Bijdrager
    Wyodor

WAAROM NIET HIER IN JE EIGE TOPIC!!!

Bijdrager
    GoeieDag

Ook een goede vraag als topic-titel: ‘Hoe krijg je downloads?’
    Duidelijk. Je snapt gelijk wat je bedoelt; vooral in het forumonderdeel Algemeen>OMT.

Iets zegt me dat die app ook wel niet veel zal zijn…

Bijdrager
    hokkie
    Icydragon68 op 17 maart 2014

Maar je zegt zelf dat het een gratis app is, waarom wil je dan die hoge downloadcijfers? Je krijgt er toch niet betaalt voor, toch?

Whatsapp is ook gratis…

Bijdrager
    MartyMacy

Laten we de app met z’n alle reviewen en een score van 1-10 geven en zo verder besluiten of dit topic nog verder nut dient. Zo zal maxtje waarschijnlijk betere feedback krijgen en meer rendement halen uit de reacties.

Bijdrager
    maxtje

Wel ja eigenlijk was dit topic gewoon bedoeld als vraag om te weten te komen waar ik gratis of zo goedkoop mogelijk aan downloads geraak.

Maarja goed de app heet iScoreboarf geef maar feedback!;-)

Bijdrager
    iMad

Wel handig als je je eigen app op de juiste manier schrijft:-P

Bijdrager
    tarun

Is dat deze?

Bijdrager
    maxtje

Ja dat is deze !;)

En oei ik bedoelde natuurlijk iScoreboard, sorry!

Moderator
    Pete.Z

Maak eerst de omschrijving in de app-store eens wat duidelijker,
    als je één zin gebruikt om je app te omschrijven, en dan ook nog met een fout er in, geeft dat weinig vertrouwen, je moet jezelf ook wel willen verkopen natuurlijk.

Ik bedoel:

“Een scorebord applicatie dat je voor alles kunt gebruiken!”

is niet echt duidelijk.

Verder verplaats ik dit topic even vanuit OMT naar een wat passender plek.

Moderator
    Raymon Mens

Een paar dagen voor een OMT LIVE de redactie mailen kan ook werken. Meestal zijn we wel op zoek naar leuke apps die het vermelden waard zijn.

Bijdrager
    hokkie
    Pete.Z op 18 maart 2014

Maak eerst de omschrijving in de app-store eens wat duidelijker,
    als je één zin gebruikt om je app te omschrijven, en dan ook nog met een fout er in, geeft dat weinig vertrouwen, je moet jezelf ook wel willen verkopen natuurlijk.

Ik bedoel:

“Een scorebord applicatie dat je voor alles kunt gebruiken!”

is niet echt duidelijk.

Verder verplaats ik dit topic even vanuit OMT naar een wat passender plek.

Precies wat ik dacht toen ik de omschrijving las. Wat is het voor app, waar gebruik je deze voor en wat zijn dan de voordelen? Misschien kan je iets vertellen over de toekomst? Met welke verbeteringen/toevoegingen ben je nu bezig? Kortom, schrijf een pakkende tekst, die uitnodigd om de app daadwerkelijk te downloaden en te gebruiken.

Bijdrager
    TLM

Sorry maar deze app kan niet eens doorgaan als een prototype. Niet moeilijk dat deze niet meteen aantrekt, zeker gezien de wel zéér summiere omschrijving, maar dat was reeds duidelijk in de reacties hierboven.

Schermafbeelding van de app spreekt ook totaal niet aan.

Wellicht alleen interessant voor mensen die zoveel mogelijk apps op hun iDinges willen hebben:-D

Bijdrager
    maxtje

Afbeeldingen + omschrijving zijn al aangepast maar zullen pas bij de volgende update zichtbaar zijn:)

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Emielgroendijk

Nou, zo zie je het maar weer. Vraag feedback aan mensen en ze zullen bereid zijn te helpen. Zolang je constant bezig bent met het verbeteren van de app zal het uiteindelijk (als het van hoge kwaliteit is) bekend worden. En natuurlijk helpt social media en mond tot mond reclame enorm

Bijdrager
    maxtje

Ja ik heb het nog niet gezegd maar toch bedankt iedereen voor de feedback! Vandaag screenshots + omschrijving aangepast en ik heb iCloud + “shake to redo” + kleine layout aanpassingen toegevoegd zodat de app wat completer wordt. Nog meer feedback is sowieso welkom!

Bijdrager
    maxtje

Zojuist is v1.2 in de app store geplaatst. Het kan max. 24u zijn voordat je de verranderingen ziet. Graag wil ik van jullie feedback van de nieuwe app store screenshots en beschrijving zodat ik dit nog beter kan maken!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.