4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    sjubbie

hoe krijg ik toegang tot Airport Extreme via Experia Box via Ip-adres??!!

Dag,
    ik heb een experiabox H220 van KPN,
    hier hebben we een Apple airport Extreme achter gezet in brugmodus en vervolgens een losse harde schijf aangesloten op de Airport Extreme.
    dit werkt allemaal prima draadloos en ik kan overal in huis (via het netwerk van de Airport Extreme) bij mijn harde schijf.

nou wil ik van buitenaf (bijvoorbeeld kantoor),via het ip-adres van mijn experia box toegang hebben tot mijn harde schijf
    (dus via experiabox—>Airport Extreme—>Harde schijf)
    hiervoor moet ik dus een aantal instellingen,beveiligingen wijzigingen in de experiabox….
    ik werk op MACosX

wie kan mij hiermee helpen??!!

Bijdrager
    Wolfii82

Met de benaming “harde schijf” kunnen we niet zoveel. Wat voor schijf is het? Als het om een NAS gaat dan kun je in de NAS meestal zelf remote management aanzetten om deze van buitenaf te benaderen.

Bijdrager
    sjubbie

het is een gewone losse exerne harde schijf (western digital 1 tb) die je in iedere laptop kan pluggen.
    het probleem is dat ik niet door het ip-adres van de experia box kom om uberhaupt bij m’n airport (en dus HD) te komen.

Bijdrager
    Wolfii82

Je kunt een Airport alleen beheren via de Airport Utility. De nieuwe versie heeft een optie genaamd “Remote Access” daarmee kun je dus beheer van op afstand uitvoeren, hiermee maak je vervolgens verbinding met je Airport Extreme en kun je ook bij je externe harde schijf. Inloggen werkt op basis van iCloud inloggegevens.

Je hebt minimaal Lion nodig op het systeem wat je gebruikt op kantoor om de Airport over te nemen.

Ik heb het nog nooit gebruikt, dus ik kan je er verder ook niet veel over vertellen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.