8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

hoe krijg ik paskruizen in pdf bij een aflopend bestand ?

goedenavond mensen,
    Ben nog steeds druk bezig met mijn verhuiskaartje alleen was een dingetje vergten..het document aflopend te maken …:(
    Nu heb ik het hele document opnieuw gemaakt met 3 mm afloop rondom.

Nu wil ik graag vanuit quark een pdfje maken waar de paskruizen in staan…. dus de paskruizen op 3
    mm afstand.

Heb al verschillende instellingen geprobeerd maar op niets uitgekomen…..
    Hebben jullie enig idee ??:?

Bijdrager
    BenDover

Wat is precies het probleem?
    Heb je a4 en je print a4 met paskruizen maar die komen er niet op? –> groter papierformaat kiezen.

Bijdrager
    Mattheus

Bij het ‘printen’ in quark kun je dmv registratie aangeven dat hij snijtekens moet plaatsen. Vervolgens kun (moet!) je de overlap aangeven, in jouw geval dus 3mm.
    Succes!

Bijdrager
    ram0n

okee ben al een stapje verder denk ik….
    maakte altijd een pdf door het bestand te eporteren als pdf. nu print ik het dus
    maar dan als pdf:)
    overlap van 3 mm heb ik geprobeerd maar krijg dan een groter document ????:?

Bijdrager
    ram0n

de snijtekens blijven bij mij op de rand van de pagina staan :x

dus het pdf is rondom niet 3 mm aflopend….:cry:

Bijdrager
    PattyPooh

Wat je doet is in hetzelfde venster waar je hebt ingesteld dat je snij tekens wilt daar onder staat nog een vlak je
    ziehttp://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=6327

[Ik wist ff niet hoe ik een afbeelding in dit bericht moest zetten dus heb ik het ff zo voor je opgelost.]

Als je daar dus symetrisch ingeeft zie je eronder nog een vlakje openen daar zet je 10 mm in nu staat en je afloop en je snijtekens erop!

Succes

Bijdrager
    sabine

snijtekens staan altijd op de rand van het vel papier want die geven aan waar het papier gesneden moet worden

paskruizen staan niet op de snijrand, dat doen de snijtekens, zorg als je opmaak bijv. A4 is en je bijv een vlak hebt wat aflopend moet zijn over het hele vel dan moet je het vlak 216 x 303 mm groot maken
    dat is dus je A4 + 3 mm rondom extra want dan is je document aflopend en dan zet je in quark de registratie aan als je in het print menu zit en dan krijg je uiteindelijk een pdf wat groter is dan A4 want je hebt afloop gebruikt en met snijtekens want die staan waar de drukker het papier moet snijden.

mocht je een beschrijving willen hebben hoe je een goede pdf voor de drukker maakt met behulp van quark en distiller moet je me even een pb sturen dan zorg ik dat je die in je mail krijgt.

Bijdrager
    H@roldBeer
    ”PattyPooh”

ziehttp://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=6327

[Ik wist ff niet hoe ik een afbeelding in dit bericht moest zetten dus heb ik het ff zo voor je opgelost.]

zo dus!!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.