16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    jeroentje

hoe krijg ik m’n iMac op 54 Mbits draadloos??

ik heb een iMac intel core 2 duo dus die toch op 54Mbits draadloos internet moeten werken??

want m’n router is het ook.. speedtouch 716

Bijdrager
    Nikita

Eigelijk wel ja. Netwerk selecteren en gaan, zo zou het moeten gaan.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Ja, heb je een vermoeden dat hij dat niet doet dan?

Bijdrager
    jeroentje

als ik in het config scherm kijkt van me modem staat deze op: current speed 11 Mbps

Bijdrager
    Nikita

Ergens anders een computer staan die op 11 Mbit draait? Want dan draait het hele netwerk op die snelheid. Voor gewoon internet maakt het overigens niet uit hoor, tenzij je zo’n 20 Mbit lijn hebt en naast het wijkstation zit.

Bijdrager
    erwinh

Dit mag toch hopelijk niet uitmaken! Hier een oudere PC lopen op 11Mbit, terwijl mijn iBookje tegelijkertijd gemakkelijk 54Mbit heeft…

Bijdrager
    GIJay

Dat is het… Als 1 computer 11 gebruikt. Wordt je volledige netwerk daar naar herleidt… of dat is wat ze mij altijd wijs hebben gemaakt.

Bijdrager
    CalmCruiser
    ”GIJay”

Dat is het… Als 1 computer 11 gebruikt. Wordt je volledige netwerk daar naar herleidt… of dat is wat ze mij altijd wijs hebben gemaakt.

Dat is volgens mij echt onzin. Waar haal je die wijsheid dan vandaan? Als je router een 802.11g 54Mbps ondersteund dan zullen alle computers die daar verbinding mee maken ook 54Mbps hebben. Mocht er een computer bij zijn die de 802.11b versie heeft dan heeft die een 11Mbps verbinding.

Onderstaand stukje komt van de Wi-Fi alliance
    If the component is Wi-Fi CERTIFIED™ for the same frequency band (e.g. 2.4GHz) and features (e.g. WPA), [size=18:a094ae4e74]you can mix and match wireless LAN products produced by different manufacturers.[/size:a094ae4e74] The Wi-Fi Alliance tests all products independently before they receive Wi-Fi Certification to ensure they are interoperable with all other Wi-Fi CERTIFIED™ products of the same frequency band and features, regardless of manufacturer.

While a Wi-Fi CERTIFIED™ 802.11b (2.4 GHz) product will not interoperate with a Wi-Fi CERTIFIED™ 802.11a (5 GHz) product, a Wi-Fi CERTIFIED™ dual-band product will interoperate with all Wi-Fi CERTIFIED™ products.

Bijdrager
    Nikita

Daar staat dus alleen maar dat je gewoon verschillende merken en typen (dus b / g) door elkaar heen kan gebruiken. Niet of een 54 Mbit netwerk terugschakelt naar 11 Mbit als er een B-product bij komt in het netwerk. Overigens heb ik ook altijd begrepen dat een Wi-Fi netwerk altijd de langzaamste verbinding in het netwerk pakt als standaard.

Bijdrager
    Guido4ever

Volgens mij verschilt het gewoon per router of computers op 54 en 11 tegelijk kunnen werken. Onze oude router kon dit niet, maar onze nieuwe router kan wel meerdere snelheden tegelijk aan.

Waarschijnlijk kan die van jou dat dus niet.

Bijdrager
    erwinh

Kul! De ST716 (die ik ook gebruik) kan prima meerdere verschillende snelheden op 1 netwerk aan, zie handleiding in de specs.
    @nikita, ik denk dat jij het verkeerd begrepen hebt en dat de WiFi alliance het aan het juiste eind heeft, en dat daarom, nogmaals, deze combi prima behoord te werken: ST716 met een computer op 11Mbit en een op 54Mbit tegelijk.

Waarom dit de OP niet lukt blijft de vraag…
    @jeroentje: waar lees jij in de config dat de wireless verbinding op 11Mbit werkt, ik vind dit niet zo snel terug. Met de AirTrafficControl widget http://www.apple.com/downloads/dashboard/networking_security/airtrafficcontrol.html staat de snelhied in ieder geval (en bij mij op 54Mbit).

Bijdrager
    bommels

In de handleiding van mijn Airport Express staat dat hij in z’n geheel terugschakelt naar 11b als er 1 apparaat geen 11g maar alleen 11b aankan. Precies zoals guido4ever zegt, dus.

En dan nog, al heb je 11g netwerkspullen, dan schakelt de hele boel (onder 11g) terug naar 11Mbit of nog lager als de verbinding niet optimaal van kwaliteit is.

groeten, Bart

Bijdrager
    erwinh

Dat is jouw Airport Express, niet zijn SpeedTouch 716.
    Daarbij rept de OP niet over een 2e computer.
    Misschien staat je router wat ver weg van je iMac, hoeveel streepjes ontvangst heb je?

Bijdrager
    jeroentje
    ”erwinh”

Waarom dit de OP niet lukt blijft de vraag…
    @jeroentje: waar lees jij in de config dat de wireless verbinding op 11Mbit werkt, ik vind dit niet zo snel terug. Met de AirTrafficControl widget http://www.apple.com/downloads/dashboard/networking_security/airtrafficcontrol.html staat de snelhied in ieder geval (en bij mij op 54Mbit).

ik had dit gelezen in de config van m’n modem control panel. Maar ik heb ook de widget geĂŻnstalleerd en nu zie dat hij idd sneller als 11 Mbps is het wisselt nog al.

Bijdrager
    erwinh

Waarschijnlijk dus slecht ontvangst… De router verplaatsen als dat kan.

Bijdrager
    jeroentje
    ”erwinh”

Waarschijnlijk dus slecht ontvangst… De router verplaatsen als dat kan.

ik wacht nog wel een maandje op de airport Extreme :lol:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.