16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Meart

Hoe krijg ik mijn juiste Outlook postbussen in Mail

Goeiemorgen,

Nadat ik Mail had ingesteld met de gegevens zoals ik die in Outlook op Classic had staan, wilde ik de postbussen van Outlook importeren. Outlook word dan netjes opgestart in Classic maar dan alsof ik nooit met Outlook heb gewerkt. Het enige mailtje dat er in staat is een welkomsmail van Outlook. En dat zet ie wel netjes over naar Mail.

Het probleem is dat het oude account niet te zien is in Classic vanuit Os X, maar wel als ik opstart in Classic.

Hoe krijg ik mijn Outlook gegevens nu in Mail?

Bijdrager
    Turbanus

Ik denk dat je er niet onderuit komt om voor deze gelegenheid de mail die je echt wil bewaren, maar naar jezelf te sturen…..

Bijdrager
    error

Heb je Office 2004? Importeer (via de import functie in Entourage) de oude Outlook folder naar Entourage en importeer vervolgens de Entourage data naar Mail (via de import functie in Mail). Je hebt Classic niet nodig. Zaterdag nog gedaan voor een vriend, werkt perfect.

Bijdrager
    Meart

Goed, ik denk dat ik de optie van Turbanus maar ’s ga uitproberen.

Sorry ee, ik denk dat het iets teveel is om door te mailen. Het zijn allemaal klantenmappen met submappen.

Maar bedankt, ik ga even switchen nu.

Bijdrager
    Meart

Het importeren wil niet lukken. Er word gevraagd om de map ‘OE User(s)’ te selecteren. Deze map kan ik nergens vinden, en al ik er zelf ééntje aanmaak dan word het importeren geannuleerd.

Overigens heb ik geen Office 2004, maar slecht alleen Outlook 5.02

Kan het dan wel op deze manier? En waar moet ik dan naartoe importeren?

Moderator
    Strifer

oplossing… gebruik de gratis EUDORA om de mail daarin te importeren van je outlook express onder OS9/Classic. exporteer die dan door middel van mboxen en importeer die dan in Mail. het is wat omslachtig, maar het lukt wel en als je het goed doet heb je alle data ook nog correct (eerste import waren bij mij alle data fout).

speel er een beetje mee, maar dan gaat het je zeker lukken:)

zo heb ik dit ook gedaan en ik heb alle mail nog met juiste data keurig inmijn mail archieven:)

edit: misschien moet je in eerste instantie ook wel exporteren uit outlook (mbox!), maar dat weet ik even niet meer.. is alweer zo lang geleden en ik heb geen OS9 of classic meer om even te kijken:)

Bijdrager
    maceddy

Mail.app heeft toch een import functie??

Gewoon Outlook Express selecteren, ff de juiste map aangeven een rammen met die banaan!

Bijdrager
    yvinhei
    ”maceddy”

Mail.app heeft toch een import functie??

Gewoon Outlook Express selecteren, ff de juiste map aangeven een rammen met die banaan!

Ja, maar dat werkt nou juist niet!

Even denken hoor, ik weet nog van toen ik overstapte van OE naar Mail, dat ik die map OE User(s) wel kon vinden in de map documenten van OS 9. Stond daar dan weer in de map Microsoft User Data. (Wel de oude nemen, want in OSX zit er ook 1, maar daar zal weinig in staan)

Succes

Bijdrager
    Meart

“….postbussen van Outlook importeren. Outlook word dan netjes opgestart in Classic maar dan alsof ik nooit met Outlook heb gewerkt. Het enige mailtje dat er in staat is een welkomsmail van Outlook. En dat zet ie wel netjes over naar Mail.”

Zo makkelijk hoopte ik ook dat het ging. Maar op de één of andere manier ziet ie mijn outlook account niet, maar wel een nieuwe die ie aanmaakt.

Heb net even naar dat EUDORA gekeken, maar daar kwam ik zo 1,2,3 niet uit (word dan inderdaad even spelen d’r mee)

Moderator
    Strifer

van OS9 Outlook Express naar OSX Mail is een crime! Echt waar..

ik weet de volgorde niet precies meer, maar wellicht moet het zo:
    * mail exporteren uit outlook express onder OS9 >> mbox export
    * mbox importeren in de gratis versie van eurdora mail OS9(/OSX)
    * importeren in Mail vanuit Eudora onder OSX

Bijdrager
    maceddy

Hm..

Ik heb in mn Mail wel een ‘Outlook Express’ optie staan.
    Maar, zegt ie..

Will open Classic Enviroment (if needed)

Bijdrager
    Meart

Helaas, geen OE User(s) map te vinden.

Probeerde net al de mailtjes gewoon te kopiëeren. Maar zijn vervolgens niet zo in mail te plakken.

Bijdrager
    Meart
    ”Strifer”

Kan alleen de optie ‘exporteer contacten’ kiezen, klopt dat?

Moderator
    Strifer
    ”Meart”
    ”Strifer”

Kan alleen de optie ‘exporteer contacten’ kiezen, klopt dat?

nee, dat kan het niet zijn. misschien moet je vanuit Eudora in OS9 importeren vanuit Outlook Express:)

p.s. sorry, maar ik ben vergeten heo het exact ging en op mijn oude imac tsaat geen OS9 meer, maar nu OSX, maar ik weet 100% zeker dat ik het zo gedaan had (was nogal trots op mezelf dat het lukte zonder tussenkomt van classic op de nieuwe imac)

Bijdrager
    Meart

Tot nog toe nog niet gelukt. Heb alleen Eudora voor Os X kunnen vinden, heb het op Os 9 nodig. Maar daar ga ik morgen of vrijdag even naar kijken (of weet jij waar ik die kan vinden?)

Denk dat je ’t namelijk zo deed: Os 9 open, Outlook in Eudora importeren, herstarten in Os X, Mail openen en Eudora naar Mail importeren

Bijdrager
    Meart

Het is me niet gelukt, ik bedacht me dat ik niet gek vaak oude mail nodig heb, dus als ik het nodig heb kan ik altijd nog even naar Classic switchen. Ik ga nu gewoon lekker verder in Mail

Allen bedankt!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.