10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    noxius

Hoe krijg ik mijn iBook open (om te repareren) ?

Op de onderkant van mijn iBook 500 zitten 3 schroefjes. Met welk gereedschap krijg ik deze los?

Groeten,

Juul

:roll:

Bijdrager
    KarelWillem

Daar zijn speciale schroevendraaiertjes voor (Torx schroevendraaier).

Maar met een klein model instrumenten-schroevedraaiertje (voor horloges e.d.) lukt het ook prima.

Bijdrager
    Voodoo
    ”noxius”

Op de onderkant van mijn iBook 500 zitten 3 schroefjes. Met welk gereedschap krijg ik deze los?
    :roll:

….. alleen met deze drie schroefjes ben je er nog niet!! Een iBook uit elkaar halen is zo gemakkelijk nog niet. Ik ben er ooit eens aan begonnen om een harddisk te vervangen. Dat viel me vies tegen! Het complete apparaat moest zowat gesloopt worden om bij de harddisk te kunnen…… dus weet waar je aan begint…..

Ik heb de ‘sloopinstructies’ toen op het internet via google gevonden overigens…. zodra ik het terugvind post de url hier…..

Bijdrager
    noxius

Ik heb alleen een Torx schroevendraaier van de maat 10 en groter, zal dan moeten zoeken of er ook kleiner is.

Heb ooit een keer erbij gezeten toen ze mijn logic board gingen vervangen… dus hoop dat ik goed opgelet heb. :innocent:

Bijdrager
    ParadoX

Ik heb het hier ook eens geprobeert, en ik had de officiele service manual van apple erbij, en ik ben er maar mee gestopt. Ik heb de randjes van de kast beschadigd, en was bang dak hem zo gaan breken als ik verder door wrikte.

Weet waar je aan begint!:evil:

Bijdrager
    Voodoo

hier is een handleiding met foto’s

http://www.webwitch.de/iBook/

Bijdrager
    noxius

Bijdrager
    hannibalpeck

in plaats van een torx schroevendraaier kan je ook een kleine maat inbussleutel nemen.

Bijdrager
    Torz
    ”hannibalpeck”

in plaats van een torx schroevendraaier kan je ook een kleine maat inbussleutel nemen.

Zou ik niet doen ,een torx is een soort stervorm een inbus een zeskant, je loopt het risico het schroefje te beschadigen:(

Bijdrager
    hannibalpeck

klopt, maar zolang je er niet te veel kracht op uitoefend hoeft het niet veel uit te maken volgens mij..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.