7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Rien55

Hoe krijg ik Gmail weer aan de praat in OS X Mail

Beste mensen,

Mail heeft altijd prima gewerkt, ik gebruik daarin twee accounts, Gmail en MobileMe. Drie dagen geleden heb ik een paar te grote bijlagen proberen te versturen die werden geweigerd / teruggestuurd. Sindsdien blijft het radertje draaien. Inmiddels heb ik het volgende al gedaan:
    * Via Safari de betrokken post verwijderd.
    * Via Time Machine een goed werkende kopie teruggezet.
    * Apple instructies nagelopen en uitgevoerd. Daarbij bleek wel dat de mogelijkheid om de postbus opnieuw op te bouwen grijs blijft.
    * Alle caches geleegd.

de Mail app op de iPhone werkt goed.

Alvast bedankt voor de reacties.

Rien.

Bijdrager
    Dickie

Eventueel de account in Mail verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen?

Bijdrager
    Jeroen0704

Bij mij deed mijn gmail account het laatst ook niet in OS X Mail. Ik heb heel mijn mac opnieuw geïnstalleerd, toen ik mijn gmail account weer had ingesteld in OS X Mail werkte het weer goed.

Ik neem aan dat je je mac niet opnieuw wilt installeren met een schone installatie:P, dus zou proberen het account te verwijderen en weer toe te voegen, zoals Dickie zij.

Bijdrager
    CMD-Z

@ jeroen: toe maar; nogal resoluut;-)

Inactief
    Anoniem

Kijk hier even. Met name onderstaand stukje van ene Abram.

“Ik heb dit probleem net opgelost bij een klant. In zijn geval was er een probleem opgetreden waardoor Apple Mail een bestand van >200MB ging proberen te versturen. Elke keer als er weer verbinding met Google mogelijk was begon Apple Mail opnieuw te versturen.
    Dit is simpel op te lossen door Apple Mail volledig te herstellen of door de Gmail Mailbox (~/Library/Mail/Mailboxes/….) te verwijderen
    Ga naar ~/Library/Application Support verwijder de folder Mail (of zet deze apart)
    Ga naar ~/Library verwijder de folder Mail (of zet deze apart)
    Ga naar ~/Library verwijder de folder Mail Downloads (of zet deze apart)
    Ga naar ~/Library/Preferences verwijder het bestand com.apple.mail … (of zet deze apart)
    Wacht nu 24 uur zonder Apple Mail te gebruiken (Webmail is wel toegankelijk) en maak de account daarna opnieuw aan.”

Wat mij betreft mag er een “stickie” gemaakt worden betreffende dit probleem en oplossing. Ik kom het regelmatig tegen op het forum.

Ik heb dit probleem zelf ook is gehad. Erg vervelend omdat je i eerste instantie geen idee hebt hoe dit komt. Bovenstaande oplossing werkt.

Bijdrager
    Rien55

Bedankt voor de reacties hoor! Over + 24 uur zal ik laten weten of het probleem is opgelost.

Bijdrager
    Rien55

THX-1138 jouw bijdrage heeft me op het goeie spoor gezet. ik heb alle instructies precies nagevolgd en Mail werkt nu weer zoals het hoort.

Iedereen bedankt!!

Rien

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.