3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    keuningin

Hoe krijg ik files terug in iphoto, ical en mail na crash?

Nadat mijn PB G4 was vastgelopen (mijn zoon zag het scherm opeens op blauw gaan) was ik na herstart al mijn foto’s uit iPhoto, al mijn mails uit alle inboxen behalve die van mijn dotmac account, en al mijn iCal afspraken kwijt. Een klein drama.

Ik was met apple works bezig, en dat is soms instabiel (loopt vast). Weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Ik heb Disk warrior laten lopen, maar daar kreeg ik geen foutmeldingen over de betreffende programma’s dus ik heb geen nieuwe directory structuur opgebouwd. Ook schijfhulp geeft geen problemen aan.

Heb intussen gezien dat de meeste files/bestanden er nog gewoon zijn. mailbestanden staan genummerd in mailboxen, maar zonder zichtbare datum of subject . Foto’s zijn te vinden als je jpg bestanden zoekt in spotlight. Veel van de iCal afspraken heb ik handmatig geimporteerd. Helaas niet alles terug kunnen vinden. Sommige files lijken beschadigd. Alle beschadigde files zijn vandaag om 15.57 voor het laatst gebruikt. Dat was ongeveer de tijd van de vastloper.

Heeft iemand een tip hoe ik hier uit kan komen?

Alvast heel veel dank!

Groeten
    Jacqueline

Bijdrager
    Oppie

Heeft je zoon niet toevallig aan de naam van je thuismap gezeten? Dus ben je wel als jezelf ingelogd?

Probeer als dit niet geldt eens ‘Herstel volumebevoegdheden’ te draaien.

Bijdrager
    keuningin

Allebei goede gedachten, maar ik heb ze allebei getest, en ze losten het probleem niet op. Ik probeer nu in elk geval mijn laatste iCal backup van een week geleden terug te zetten, maar dat lijkt ook niet te lukken. Pff.

Alle ingevingen zijn welkom!

Dank je wel

Jacqueline

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.