9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    rubendk

Hoe krijg ik decimalen in Pages

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]schermafbeelding op juiste manier geupload[/mod]

Hallo,

Ik heb laatst voor iemand een huisstijl gemaakt. Daarbij zat ook een offerte en factuur. Deze zijn in Pages opgemaakt met daarin een stukje numbers (tabel met berekeningen, zie afbeelding). Alleen als hier een decimaal in wordt gevuld, in dit voorbeeld 2,5, word er 3 weergegeven maar wel 2,5 verrekend in de tabel. Hoe kan ik toch deze 2,5 naar voren laten komen?

Bedankt!

Groeten Ruben

Bijdrager
    rubendk

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]schermafbeelding geupload[/mod]

Bijdrager
    4iam

het lijkt me dat je dan de decimalen moet aanpassen in je brondocument (Numbers)
    als het Pages document data ophaalt uit Numbers moet je daar de aanpassing doen.

Bijdrager
    rubendk

Ha 4iam,

Dit heb ik niet zelf gedaan. ik heb zo’n standaard document geopend vanuit pages (factuur) en die ingevuld. Staat dat bronbestand ergens anders dan?

Bijdrager
    KarelWillem

Formuleringen kun je ook gewoon in Pages aanpassen.

Ik weet er echter te weinig van om je te vertellen hoe.

Ik heb dit op mijn facturen ook trouwens.
    Als ik 1,25 uur ingeef, wordt dat automatisch weergegeven als 1,3.

Dit is gewoon in Pages:

Bijdrager
    rubendk

Gelukkig hebben meer mensen hier last van. Iemand anders die weet hoe ik dit preciezer kan invullen?

Bijdrager
    Dickie

Wat als je de Inspector naar voren haalt, kijkt bij de instellingen voor een ‘table’ en dan op format klikt?
    Bij mij krijg je dan namelijk gewoon :

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is hem helemaal.:lol:

Ik heb 1 Decimalen staan. Pak je er twee, dan heb ik die afronding niet.

Als je er 0 hebt staan, dan wordt 2,5 inderdaad 3.

Life’s simple.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En als je alle decimalen wilt zien, zet je de cel het beste op “automatisch” — hoewel dat (in elk geval in Numbers) soms een paar keer kost voordat het ook echt daarop staat.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.