18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

Hoe krijg ik de BMDV bestanden van een BluRay schijf op mijn iMac?

Hallo, ik heb een blu-ray film gekregen, op schijfje dus, ik wil de BMDV bestanden van deze schijf halen en op mijn iMac zetten om deze vervolgens op mn nas te plaatsen, mn externe Apple dvd speler gooit m er weer uit, is er een mogelijkheid hoe het wel kan?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Pete.Z.
    Bijdrager
    csteelooper

Je externe Apple DVD-speler is een DVD speler en geen Blu-Ray speler. Om een Blu-Ray disc op je Mac te kunnen lezen heb je een externe Blu-Ray speler nodig. Verder kun je deze dan gewoon via Finder benaderen en de bestanden elders opslaan, of dat nu wel of niet in de vorm van een ISO image is.

Om kort te gaan: DVD ≠ Blu-Ray. Een Blu-Ray drive kan DVD’s lezen; andersom is dat niet mogelijk.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

avanti op 4 november 2020 om 08:41
    .. is er een mogelijkheid hoe het wel kan?

Koop dus een externe BluRay speler of brander. Hier een voorbeeld van een brander, spelers zijn de helft goedkoper maar dan zie ik vooral apparaten met vage merken.

Bijdrager
    KR1275

En dan met MakeMKV omzetten naar een videobestand. Comprimeren met Handbrake en klaar.

Bijdrager
    avanti

Het probleem is, ik heb maar 1 blu-ray schijf die ik wil kopiëren naar harde schijf. Om een externe blu-ray speler te gaan kopen om die vervolgens maar 1 x te gebruiken is een beetje van de gekke. Dat is natuurlijk zonde van het geld. Mooiste zou zijn als iemand mij kan lenen voor 1 x gebruik, tenzij ik voor een paar tientjes een externe blu-ray speler kan kopen die ik op mn 🖥 kan gebruiken waar ik de bmdv bestanden van kan kopiëren. Suggesties?

Bijdrager
    avanti

80 euro voor eenmalig gebruik….

Bijdrager
    TheBigZ

Hoezo? Je kunt zo’n apparaat meerdere keren gebruiken hoor.

Bijdrager
    Soulshaker

Niet zeuren avanti , dat zijn de prijzen nu.  Jouw DVD speler van Apple kost 89 euro en dat is dan wel ok ?

Anders koop je de blu-ray speler maar op aliexpress rond de 40 euro.

Bijdrager
    avanti

<p class=”cite”>TheBigZ op 4 november 2020 om 20:43</p>
    Hoezo? Je kunt zo’n apparaat meerdere keren gebruiken hoor.

Dat zei ik al, ik gebruik m maar 1 keer…

Sleutelbeheerder
    Night

Dan leen je hem van iemand 🙂

Bijdrager
    csteelooper

Of je hem nou maar één keer gebruikt of niet, je blíjft er een nodig hebben. Van het feit dat jij een Blu-Ray speler maar één keer gebruikt, wordt jouw Blu-Ray schijf echt niet opeens een DVD…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

En van wie heb je die BR gekregen? Kan die persoon hem dan niet eerst op media zetten die je gewoon kunt lezen zoals een USB stick?

Bijdrager
    Brilvisch

Een andere vraag is: Mocht die BR beveiligd zijn met een DRM beveiliging, hoe ga je die omzeilen?

Bijdrager
    avanti

<p class=”cite”>Brilvisch op 7 november 2020 om 18:56</p>
    Een andere vraag is: Mocht die BR beveiligd zijn met een DRM beveiliging, hoe ga je die omzeilen?

Dat is een goeie. Gebeurd dat vaak?

Bijdrager
    KR1275

Ik heb met MakeMKV al mijn dvd’s en br’s omgezet naar MP4 bestanden en die op de NAS gezet. Geen enkel probleem.

Bijdrager
    avanti

<p class=”cite”>KR1275 op 7 november 2020 om 20:28</p>

Ik heb met MakeMKV al mijn dvd’s en br’s omgezet naar MP4 bestanden en die op de NAS gezet. Geen enkel probleem.

<p class=”cite”>
    KR1275 op 7 november 2020 om 20:28</p>

Mijn voorkeur gaat uit om de blu-ray bestanden 1 op 1 op mn nas te zetten, zonder om te zetten

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je blijft in eerste instantie toch met het ‘probleem’ zitten dat je geen Blu-Ray speler hebt.

Zodra je die hebt is er van omzetten geen sprake meer. Dat hoeft dan niet meer, tenzij als kopie van het video deel.

Ik vraag mij trouwens af waarom je denkt die speler maar één keer nodig te hebben. Koop c.q. leen je dan verder nooit meer een Blu-ray film?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.