14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    quirinus

Hoe krijg ik de beste kwaliteit?

Hallo, ben nieuw met Itunes en vraag me af op wat voor een manier m’n cd’s in itunes te krijgen zodat de kwaliteit optimaal is…. Suggusties?
    Alvast bedankt,
    David

Bijdrager
    Mek

zet bij voorkeuren–>importeerop aiff dan gaat er niets aan kwaliteit verloren. Second best is Apple-Lossless dat is ongeveer dezelfde kwaliteit maar dan is het bestand de helft kleiner.

Bijdrager
    JanWeijers

Als je met “optimaal” bedoeld “de best mogelijke” moet je inderdaad importeren in AIFF.

Voor dagelijks gebruik of voor je ipod is MP3 of AAC ruim voldoende en het scheelt je een hoop schijfruimte.

Ik gebruik AAC op 160 kbps en dat levert prima kwaliteit op. Een CD wordt dan zo’n 50 tot 80 megabyte. In AIFF formaat kan dat 10 keer zoveel zijn.

Jan

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik AAC op 224 kbps.

Ter indicatie: Ik ben nu zo’n 6,32 Gb kwijt voor 2,7 dagen (900 nummers) muziek.

Bijdrager
    quirinus

Ik dacht dat AIFF compressed de bestanden toch iets? Ik dacht dat alleen wav bestanden de originele cd kwaliteit behielden…..:?

Bijdrager
    Zout

WAV en AIFF zijn zo goed als hetzelfde, alleen WAV komt uit de windows wereld

Bijdrager
    Granny Smith

Lossless is hetzelfde als wav en aiff want lossless betekend: geen verlies van kwaliteit

Rippen in lossless dan maar :D

zelf zou ik rippen in aac 192…. 50% betere kwaliteit dan in de store en dat terwijl ze claimen dat het cd-kwaliteit benaderd:P

Bijdrager
    Sad

Losless is zelfde kwali als AIFF en WAV.

Maarrr AIFF en WAV kan je op 48.000 Hz zetten, wat hogere kwaliteit is. Bij losless kan je dat dan weer niet instellen.

Bijdrager
    quirinus

Het blijkt dat iedereen er toch weer anders over denkt, of weer meer weet dan de ander. Weet iemand een “neutrale”site (dus niet can Apple…) waar alle verschillen opstaan? Iets van een review ofzo?
    David

Bijdrager
    Sad

Dit is het:

– MP3: kleinste bestandenm slechtste audio-kwaliteit (hoewel sommigen het verschil niet horen)
    – AAC: zie MP3
    – Lossless: iets grotere bestanden, maar CD-kwaliteit zonder verlies.
    – AIFF / WAV: enorm grote bestanden, maar CD kwaliteit.

Simpel.

Bijdrager
    quirinus

Ok, bedankt, maar zover was ik ook De meningen verschillen over de AIFF in vergelijk met wav…

Bijdrager
    Sad

AIFF en WAV is hetzelfde qua kwaliteit.

Bijdrager
    quirinus
    ”colpolyp”

Losless is zelfde kwali als AIFF en WAV.

Maarrr AIFF en WAV kan je op 48.000 Hz zetten, wat hogere kwaliteit is. Bij losless kan je dat dan weer niet instellen.

Kom er net achter dat cd’s top 44.000 hz zijn, dus heeft het geen zin om AIFF of WAV hiervoor te gebruiken….

Bijdrager
    Ruben
    ”quirinus”

Kom er net achter dat cd’s top 44.000 hz zijn, dus heeft het geen zin om AIFF of WAV hiervoor te gebruiken….

Klopt, 44.100 Hz om precies te zijn. Het is alleen nuttig om hoger te rippen in WAV of AIFF formaat als je later nog iets met de ‘opname’ wilt gaan doen qua bewerking (filtertjes, effecten, (re)mixen etc).

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.