8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    parl

hoe krijg ik de audio input bij macbook pro 2019 op de headphone-ingang ??

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door parl.
    Bijdrager
    wouter57
    Bijdrager
    Buzz

Een MacBook Pro 2019 heeft wel een ingebouwde microfoon, maar geen aparte microfoon ingang. Je kan via BlueTooth of USB een microfoon aansluiten, of via USB of Thunderbolt een audio-interface met microfoon aansluiting. Dan verschijnt deze als het goed is vanzelf bij Input in de Sound Preferences.

Bijdrager
    parl

Ik wil de headphone ingang gebruiken om audio (van een externe versterker) in te voeren. Het gekke is dat me dat een paar weken geleden wel is gelukt. Ik heb toen in Audition prima opnames gemaakt van oude cassettes. Maar opeens lukte het me nu niet meer. Wat is er aan de hand? Ook in de Audio MIDI Setup kan ik de headphone-ingang alleen nog maar gebruiken in de output stand.

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>parl op 12 juni 2020 om 12:18</p>
    Ik wil de headphone ingang gebruiken om audio (van een externe versterker) in te voeren. Het gekke is dat me dat een paar weken geleden wel is gelukt. Ik heb toen in Audition prima opnames gemaakt van oude cassettes. Maar opeens lukte het me nu niet meer. Wat is er aan de hand? Ook in de Audio MIDI Setup kan ik de headphone-ingang alleen nog maar gebruiken in de output stand.

Cruciaal hierbij is dat je de juiste stekkerd gebruikt (link is van een tijd geleden, maar vziw is er niets veranderd op dit vlak). Oftewel: gebruik je dezelfde kabel als een paar weken geleden?

https://apple.stackexchange.com/questions/90344/macbook-pro-mid-2012-microphone-input

Bijdrager
    Buzz

Wat voor kabel gebruik je? Het zou denk ik alleen kunnen werken met zo’n headset stekker, zoals de bedrade iphone oortjes met ingebouwde microfoon.

Bijdrager
    aj

Dit probleem had ik ook met mijn MacBook Pro uit 2018. Je heb, zoals Kwadraatje al aangeeft, een TRRS-kabel nodig.

Nu gebruik ik deze: https://www.alternate.nl/Sharkoon/PMP-35-Headset-Adapter-kabel/html/product/1122116

Het werkt voor mij, maar bij het aansluiten wordt het microfoonsignaal niet altijd direct gevonden. Bij het aansluiten zorg ik ervoor dat er altijd een microfoon is aangesloten, dan herkent de MacBook het signaal en komt deze beschikbaar als input.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door aj.
    Bijdrager
    parl

Hartelijk dank voor jullie adviezen. Ik begrijp nu dat mijn macbook pro met een willekeurige stekker in de audio in/out gang niet direct herkend dat je wilt opnemen. En dat wel doet bij het gebruik van een TRRS kabel. Ik heb direct die sharkoon adapter besteld. Lijkt me een prima oplossing.

Eigenlijk wordt ik dol van alle extra kabels en blokken die nu nodig zijn met enkel de 4 thunderbolt ingangen en die éne audio jackplug in/uit gang.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.