5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    computer space

Hoe krijg ik de afbeeldingen bij Image search afkomstig van Youtube?

Bij Image search in Google staan steeds meer Youtube afbeeldingen. Alleen als je er op klikt krijg je een video te zien, geen afbeelding. Hoe krijg je die afbeelding in beeld die in de zoekresulaten stond?

Bijdrager
    Shmoo

Wat bedoel je met in beeld ?

Dit is toch gewoon de thumbnail die een gebruiker toevoegt wanneer hij/zij de video upload? Dat is het plaatje dat je te zien krijgt wanneer het filmpje nog niet bekeken is.

Kun je gewoon in de broncode vinden.

Bijdrager
    computer space

Als ik op een thumbnail in Image search klik krijg je normaal gesproken het volledige beeld, die kun je dan ergens voor gebruiken. Bij youtube als bron krijg je de video, en moet je dus maar een screenshot gaan nemen. Ook moet je zoeken naar de plek in de video waar die afbeelding vandaan komt.

Broncode doorspitten is niet wat ik verwacht bij Googles gebruiksvriendelijkheid. Dat is voor de meesten toch wel categorie geeky, en buiten Safari en Firefox ook helemaal niet makkelijk. Snap dat ze graag Youtube als eigen dienst promoten, maar je hebt er weinig aan zo.

Moderator
    Mac Daddy

Klopt. De meeste youtube filmpjes hebben een zelfgemaakte thumbnail. Het is normaal niet de bedoeling dat je die downloadt, want het is puur een stilstaande presentatie voor de video. Zoals Shmoo aangeeft, kan je die locatie in de bron vinden, maar of je er ook zomaar bij komt. Het is vaak ook door de auteur van de video gemaakt, dus pas op met hergebruik.

Het is daarentegen wel vreemd dat hij die thumbnails als zoekresultaat laat zien. Je zoekt niet naar videos, maar naar afbeeldingen op dat moment namelijk.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  Mac Daddy.

Moderator
    Mac Daddy

Ik heb zelf ook even gegoogled, maar als ik op de knop ‘view image’ klik, dan krijg ik gewoon de afbeelding full screen en kan ik hem ook opslaan. Als je op ‘visit page’ klikt, krijg je uiteraard de link naar de betreffende video.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.