17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Brainy

Hoe krijg ik 4k opnames van mijn iPhone 6s in 4k op mijn UHD-TV

Ik wil graag weten hoe ik het beste mijn 4k opnames van mijn iPhone 6s op mijn uhd tv kan bekijken.

De uitvoer in imovie gaat niet verder dan 1920×1080.

Kan dit rechtstreeks vanaf mijn iPhone? Welk programma heeft 4k uitvoer?

Hoe pak ik dit het beste aan?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Night. Reden: In juiste subforum geplaatst
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    Triumph

Final Cut Pro X 10.2.2

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    Brainy

Bedankt voor jullie reacties:

Op imore wordt meer het inkorten van filmpjes besproken en het monteren op de iPhone zelf. Dat is niet precies wat ik zoek, ik vraag me ook af of er veel mensen zijn die monteren op de iPhone (behalve op de keynote van Apple zelf).

Het jammer dat Final cut zo duur is.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik wil graag weten hoe ik het beste mijn 4k opnames van mijn iPhone 6s op mijn uhd tv kan bekijken.

iPhone aansluiten, Foto’s (of Fotolader) openen, filmpje importeren.

Je hebt dan een 4K film die je kunt bekijken op je UHD TV.

Maar eigenlijk is dus je vraag hoe en waar je het beste 4K films kunt editten?

Goedkope mogelijkheid: http://www.wondershare.net/filmora/video-editor/?icn=nav

Je kunt het eerst proberen om te zien of het wat is.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    makasa

Dat had je beter vooraf kunnen bedenken dat de mogelijkheden nog beperkt zijn. Via een Mac/PC/Media streamer die 4K ondersteund aan je TV hangen is een optie.
    Een adapter om de iPhone rechtstreeks aan de TV te hangen. Op die 4K ondersteund is de vraag.

Bijdrager
    KarelWillem

De vraag is ook niet helemaal duidelijk.

Mijn TV streamt 4K rechtstreeks vanaf de Mac*. Dat hoeft dus niet persé het probleem te zijn.

Dus:
    – Is de vraag hoe je die 4K naar je TV krijgt?
    – Is de vraag hoe je een 4K edit op je Mac?
    – Is de vraag hoe je een 4K film vanaf je iPhone op je Mac krijgt?
    – Of is de vraag ‘all of the above’?

* Daar hoeft je Mac overigens geen 4K voor te ‘ondersteunen’. De TV gebruikt gewoon alle aan de Mac aangesloten HD’s.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    janbertwedman

Final Cut Pro X is “overkill” voor iPhone home video’s.

Bijdrager
    KarelWillem

Voor 300 euro absoluut ja.

Bijdrager
    michiel112

Net zo als 4k overkill is, maar goed…

Wat is je set-up en wat probeerde je nu via imovie te bereiken?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, die 4K-overkill mythe zullen we nog jaren blijven horen.:)

Maar dan voornamelijk van mensen die nog nooit echt 4K op een goed (4K) scherm hebben bekeken.

Bijdrager
    Brainy

Omdat de vraag nog wat vragen oproept iets meer over wat probeer ik te bereiken:

Het bewerken (importeren) van 4k gaat wel via imovie maar het eindproduct gaat niet verder dan 1920×1080. Als het dan toch in 4k is opgenomen wil ik dat graag zo houden, dus…

1. Ik ga met mijn iPhone filmen in 4k kwaliteit. Dat wil ik graag in 4k bekijken op mijn televisie (een soort snelle voorvertoning zeg maar). Kan dit bijvoorbeeld via een kabeltje (welk?) rechtstreeks op mijn tv?

2. De 4k opnames wil ik vervolgens in 4k bewerken en editten. Dat kan dus bijvoorbeeld in Final Cut. Maar zijn er alternatieven? Ik moet de link van KW nog bekijken.

3. De bewerkte opnames (eindproduct) wil ik via mijn nas op de televisie bekijken, ook weer in 4k.

Waarom allemaal in 4k? Gewoon omdat het kan (en omdat de kwaliteit echt heel mooi is).

Bijdrager
    Brainy
    KarelWillem op 11 oktober 2015

iPhone aansluiten, Foto’s (of Fotolader) openen, filmpje importeren.

4k importeren in foto’s (de app) gaat trouwens niet. Ik krijg dan een onbekend format foutmelding.

Bijdrager
    KarelWillem

Kan het importeren van de 4K films misschien wel via iTunes? Raar dat Apple dat zo lastig maakt.

1: Kan je TV geen contact met je Mac maken? Die van mij hangt gewoon in het netwerk, en kan dus alles wat op de Mac staat afspelen.

2: Ja, die link bovenaan.

3: Zie 1

En natuurlijk ga je niet meer in Full HD filmen en bewerken, als je de 4K mogelijkheid hebt.
    Ik geef je helemaal gelijk.

Bijdrager
    Afroman
    KarelWillem op 11 oktober 2015

Ja, die 4K-overkill mythe zullen we nog jaren blijven horen.:)

Maar dan voornamelijk van mensen die nog nooit echt 4K op een goed (4K) scherm hebben bekeken.

Sorry, maar heb jij een goed 4k scherm dan? Die LG is echt niet zo goed als dat je daadwerkelijk beweerd hoor. Gewoon specs geilen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een scherm met 4K specs ja. Pixels counting; yep, klopt aardig.

Iedereen zet zijn hakken in het zand als de letter-woord combinatie 4K langs komt.
    Onzin, heb je niets aan, overkill, zie je toch niet, kamer van 12 meter?, moet je wel een TV hebben van 3500 euro!, etc.:)

Nope. Je ziet het gewoon keihard. En straks op je 21.5″ en 27″ Macje zie je dat ook ja.

Gelukkig mag iedereen de keus maken om zich nog voor (te) veel geld een full-HD TV met onzin-specs te laten aansmeren. Mijn zegen heb je. En nu weer naar het topic terug?

Bijdrager
    Brainy

Geduld is een schone zaak…

Ik las net dit bericht op de iphoneclub.

http://www.iculture.nl/imovie-mac-4k-videos/

Vanavond eens updateten en kijken hoe dat eruit ziet.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.