18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Hoe krasgevoelig is het nieuwe beeldscherm van de Macbook?

Hey,

de zwarte rand om het beeldscherm heen, voormalig wit, hoe krasgevoelig zou dat zijn?
    Ik heb nu zo’n mooi crumpler doekje wat ik tussen mijn toetsenbord en beeldscherm leg maar kan me eigenlijk niet voorstellen bij zo’n doek wat de volledige oppervlakte van de Macbook beslaat.

Iemand enig idee hiervan?

Zelfde als met dat glazen touchpad, hoe gevoelig is dat m.b.t. vallen enzo.?

Bijdrager
    MrAcid

Ik zou hem sowieso maar niet laten vallen.

Bijdrager
    MichMich

Het is volgens mij het zelfde materiaal al waarvan het scherm van de iPhone is gemaakt… Kan dus wel wat hebben…

Bijdrager
    Vai Martino Vai

ik zou me er geen zorgen om maken.

Bijdrager
    Doede

Ik heb de nieuwe MacBook nu net 1 dag in huis. Absoluut geen enkele kras, een topscherm!

:P

Bijdrager
    junjur

waar heb je hem vandaan gehaald dan? En wanneer?

Bijdrager
    Helmert

@junjur
    ik vermoed dat Doede een grapje maakt!

Bijdrager
    Doede

I was kidding, vandaar de:P

M.i. stelt de O.P. namelijk een vraag waarnaar alleen nog maar kan worden gegist. Dat is ook wel begrijpelijk, want veel mensen worden heel enthousiast van nieuwe hardware. Het is gewoon afwachten totdat de eerste ervaringen van echte bezitters op ’t net verschijnen.

Bijdrager
    junjur

damn! ik lig echt nog te slapen. :(

Misschien dat hij doelde op ervaringen met de iMac, (die ook zo’n rand heeft?)

Bijdrager
    Jeordy

Waar ik sowieso een schijthekel aan heb is mensen die met hun vette vingers aan een scherm moeten zitten om iets te laten zien. Het is géén touchscreen, dus blijf er met je fikken vanaf.

Dus een scherm is zo krasvast als je mensen toelaat (of zelf) er met hun vingers en nagels aan te laten zitten.

En laten vallen is nooit zo verstandig. Daar kan je huidige scherm ook niet goed tegen…;)

Bijdrager
    Gates
    ”MichMich”

Het is volgens mij het zelfde materiaal al waarvan het scherm van de iPhone is gemaakt… Kan dus wel wat hebben…

Het lijkt me sterk dat ze dat touch screen-glas op een laptop gaan zetten zonder touch screen.

Bijdrager
    Grisolda
    ”Jeordy”

En laten vallen is nooit zo verstandig. Daar kan je huidige scherm ook niet goed tegen…;)

Het lijkt me wel dat door de stijfheid van glas een dergelijk scherm eerder breekt als er wat spanning op komt te staan. Vallen, duwen en weet ik niet wat lijken me hier meer kans geven om een leuke ster op te leveren, dit terwijl de “huidige” schermen wat flexibeler van materiaal zijn. Zou dit bij carglass in de dekking komen?:wink:

Bijdrager
    Toinef

carglass is alleen voor een ster een barst kost heel wat meer als ik me niet vergis, en een kras ik denk dat zeggen laat maar

Bijdrager
    Doede

Kun je dat nog eens herformuleren Toinef? (“en een kras ik denk dat zeggen laat maar”)

Bijdrager
    bartje

Ik denk dat je goed je best wilt doen, moet er een kras op komen.

Bijdrager
    MacMeijers
    ”bartje”

Ik denk dat je goed je best wilt doen, moet er een kras op komen.

Ja, misschien heeft iemand wel een tip hoe je dat voor mekaar kunt krijgen 8)

Inactief
    Anoniem

Ik neem aan dat het glas op de nieuwe macbook hetzelfde is als de huidige iMacs.
    Ik heb op m’n huidige macbook ook echt een crumpler doekje ertussen om alle krassen tegen te gaan, maar met de nieuwe gaat het niet verder dan de zwarte rand. Dus dat zal dan wel gaan krassen…

Is er hier geen informatie over bij apple zelf, die hebben toch wel tests gedaan enzo?

Bijdrager
    strigoi

Glas krast over het algemeen minder snel dan kunststof. Maar als het valt heb je wel meer kans dat het breekt.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.