9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Dirk OA-10

Hoe koppel je een domeinnaam aan een site?

Hoe koppel je een domeinnaam aan een site?

BV je heb meerdere namen, die komen allemaal op 1 en de zelfde site uit.
    Nu wil ik 1 van die namen koppelen aan een andere site.

Kan ik dat zelf doen en hoe?

Dirk.

:apple:

Bijdrager
    Napsju

DNS aanpassen?

Bijdrager
    Dirk OA-10

Kan ik dat zelf?
    Waar vind ik dat?

:)

Bijdrager
    leovst

Normaal waar je de site geregistreerd hebt kun je inloggen en dit aanpassen.

Bijdrager
    Dirk OA-10

Ik zie het, thnxs

:P

Bijdrager
    sypie

Mocht alles ook nog op dezelfde server staan, dan kan het zijn dat je daar ook nog enkele dingen aan moet passen, anders kom je nog steeds in dezelfde map terecht.

Bijdrager
    chatsmit
    ”Dirk

…BV je heb meerdere namen, die komen allemaal op 1 en de zelfde site uit. …

Waar je het domein gekocht/geregistreerd hebt kun je dat of zelf doen (inloggen) en dan NS (NameServer) server aanpassen. Dat wil zeggen, de server waar je site op staat waar hij aan gekoppeld moet worden heeft een dns adres. Vaak is dat zoiets als ns1.ikbendeserverwaardesiteghostwordt.nl en ns2.ikbendeserverwaardesitegehostwordt.nl of iets dergelijks.

Als je niet kan inloggen kun je een e-mailtje sturen naar het bedrijf waar je het domein hebt geregistreerd, met de vraag of zij de dns van het domein willen veranderen.

Let er wel op dat je op de server waar je website staat, ook het betreffende domeinnaam opgeeft.

Een nameserveradres die gekoppeld is aan een domeinnaam, geeft aan wat het adres is van de server die de site host. Op de server die de site host, worden vaak meerdere sites gehost, dus ook op deze server moet opgegeven worden welk hostpakket er bij het domeinnaam hoort. Pffff laat maar, kep koppijn van het bier en kan niet meer echt iets helder overbrengen.. :mrgreen:

edit: haha shit zeg, ik zie nu pas dat het al gelukt was… Ik las daarvoor “ik zie het niet”…

Bijdrager
    iPod Jimmy

Wijze les chatman: Geen bierzuipen en dan gaan forummen:P

Bijdrager
    Dirk OA-10
    ”chatsmit”
    ”Dirk

…BV je heb meerdere namen, die komen allemaal op 1 en de zelfde site uit. …

Waar je het domein gekocht/geregistreerd hebt kun je dat of zelf doen (inloggen) en dan NS (NameServer) server aanpassen. Dat wil zeggen, de server waar je site op staat waar hij aan gekoppeld moet worden heeft een dns adres. Vaak is dat zoiets als ns1.ikbendeserverwaardesiteghostwordt.nl en ns2.ikbendeserverwaardesitegehostwordt.nl of iets dergelijks.

Als je niet kan inloggen kun je een e-mailtje sturen naar het bedrijf waar je het domein hebt geregistreerd, met de vraag of zij de dns van het domein willen veranderen.

Let er wel op dat je op de server waar je website staat, ook het betreffende domeinnaam opgeeft.

Een nameserveradres die gekoppeld is aan een domeinnaam, geeft aan wat het adres is van de server die de site host. Op de server die de site host, worden vaak meerdere sites gehost, dus ook op deze server moet opgegeven worden welk hostpakket er bij het domeinnaam hoort. Pffff laat maar, kep koppijn van het bier en kan niet meer echt iets helder overbrengen.. :mrgreen:

edit: haha shit zeg, ik zie nu pas dat het al gelukt was… Ik las daarvoor “ik zie het niet”…

Ik zal in het vervolg wat duidelijker typen!!! :P

Maar toch bedankt!!! :)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.