12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    207181

Hoe kopieer je foto's naar Word

dit is een heel domme vraag, maar hoe kopieer je foto’s van google naar microsoft word met je mac computer

Bijdrager
    207181

ik weet wel dat je het met cdm-c cdm-v moet doen, maar het doet het niet en als ik kopieer en plak via het menu doet het het ook niet… ik ben een mac beginner en weet weinig van apple’s

Bijdrager
    Dick de Roos

Je moet de foto’s eerst op de Mac zetten; Rechter muisknop op een beeld/foto en kiezen voor “Bewaar afbeelding op bureaublad” Of “bewaar als….”
    Onthou waar de foto staat, want je moet die weer vinden.
    In Word kies je voor “Invoegen” >> Afbeelding >> Uit bestand >> en je kiest de foto die je wilt invoegen.
    De foto kan je nadien schalen.
    In Pages gaat dat wel goed door slepen of plakken, maar dat was de vraag niet.
    Overigens werkt dit in Word niet anders dan op een Windowscomputer.

Bijdrager
    Richele

Zorg dat je twee vensters (die van je browser en van Word) naast elkaar zichtbaar zijn, klik en sleep de foto naar je Word document

Geblokkeerd
    Carp

Het simpelst is ze er gewoon naartoe te slepen.

Bijdrager
    207181

dat werkt dus niet…

Bijdrager
    207181

nu doet het het opeens erg bedankt

Bijdrager
    rtgrs

Mocht je foto’s willen verzenden per e-mail, dan kun je ze ook direct in een e-mail plaatsen. Ik ontvang vaak foto’s via de e-mail, verpakt in een Word-document. Erg omslachtig. Tipje.

Bijdrager
    boerke

Denk er ook even aan om alle foto’s die je gebruikt in een word bestand
    nog even los in een mapje te zetten.
    Als je later dingen wil veranderen, het opsturen naar de drukker o.i.d.
    heb je de grote orginelen nog.

Mijn kids doen ook vaak sleur en pleur van browser naar word,
    maar bij het printen ziet het er vaak beroerd uit!
    (zeker als de gevonden 128*128 vulkaan opeens pagina-groot moet worden)
    en die orginelen zijn dan vaak ver te zoeken.

Moderator
    Strifer

manier 1:
    sleep de foto uit de browser (die je dus via google gevonden hebt) en gooi de foto op het document in word.

manier 2:
    de afbeelding zelf kopiĆ«ren met bijvoorbeeld de rechtermuis knop (kopieer afbeelding) en vervolgens niet “paste”, maar “paste special” kiezen uit het edit menu in word (wel even opletten dat je dan picture selecteert)

manier 3:
    zoals Dick het beschreven heeft:)

Geblokkeerd
    Anoniem

Jeetje.. Hier schrik ik nog even van.. Paste special? Resolutieproblemen? Is word voor Mac echt zo ingewikkeld?:slant:

Bijdrager
    Doede

Er staat wat mij betreft klare taal hierboven, zeer helder en logisch beschreven. De meest gemaakte problemen (met printen) als gevolg van onkunde zijn daarbij goed toegelicht. Als je daarvan schrikt, wordt het tijd je erin te verdiepen…:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.