4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iRoyco

hoe kopieer ik iphone filmpjes die in imovie staan?

Hallo allemaal,

Ik neem met mijn iPhone weleens filmpjes op, deze zet ik dan in iMovie en vervolgens zijn ze te bewerken en dergelijk en verwijder ik ze van mijn telefoon.

Nu heb ik wat filmpjes van mijn telefoon verwijdert en die staan in iMovie en ik wil deze op een stickje aan iemand anders geven…maar hoe krijg ik die (originele) bestanden weer uit iMovie op mijn desktop of usb stick?

Ik had via google een manier gevonden, ik geloof dat ik dan in de finder de filmpjes kon nemen, deze staan op mijn bureaublad en lijken prima te werken, tot ik ze op een stick meeneem of doorstuur naar een ander device (zowel windows als mac) en daar doen ze vervolgens niets dan wel enkel geluid!

Wie weet mij de juiste manier te vertellen, of moet ik echt van elk filmpje een project maken en exporteren?
    groeten Roy

Bijdrager
    Wyodor

Als het goed is heb je indertijd de films van je iPhone naar iPhoto op je Mac gekopieerd.

In het gebeurtenissenoverzichtin iMovie kan je zien waar die films staan.

Je kan ook iPhoto openen en daar kijken.

Je kan ook kijken in de iMovie Events map in de Films map.

Bij mij is het allemaal zichtbaar.

Bijdrager
    csteelooper

Als ze allen nog als Events (Gebeurtenissen) in iMovie staan, zul je er eerst projecten van moeten maken. Maak daartoe in iMovie een nieuw project aan en sleep het materiaal uit de gewenste gebeurtenis erheen. Klik vervolgens in het menu Share (Deel) op Export Movie (Exporteer Film), geef een bestandsnaam op en klaar. Het enige wat dan nog rest is wachten totdat het proces voltooid is.

Je kunt uiteraard ook kijken hoever je komt met de tips van @Wyodor (die zouden je ook een oplossing moeten kunnen bieden), maar ikzelf heb met mijn werkwijze meestal meer succes. Al is het maar vanwege de manier waarop iMovie de gebeurtenissen opslaat.

Bijdrager
    iRoyco

Ik heb ze niet in iphoto gezet maar rechtstreeks in imovie geimporteerd. Ik zie die filmpjes staan, maar hoe krijg ik ze uit imovie zonder ze in een project te hoeven zetten? Dat lijkt me nogal omslachtig!

Bedoel je met imovie events map in de films map in de Finder? (ben niet bij mijn computer nu)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.