11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Doulos

Hoe kopieer ik “handig” DVD’s

Omdat de vraag van Powerbookpismo snel op slot werd gezet, toch maar even een vraag. Er wordt doorverwezen naar oplossingen als MactheRipper en Toast.

Twee stappen om een eenvoudig klusje te klaren. Dat moet toch beter kunnen? Op de PC heb je gewoon DVDshrinker (freeware) wat in een paar minuten een DVD back uped.

Is er voor de Mac ook zo’n tooltje wat alles ineens doet?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Je kunt natuurlijk de hele handel naar je harde schijf slepen. Ik ken DVDshrinker niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dat appje in een paar minuten processorintensieve taken voor elkaar krijgt.

Bijdrager
    klaus

Waarom denk je dat die zo snel op slot is gezet…
    Voor mij is het snelste nog steeds naar de winkel lopen, en mij die dvd aanschaffen.

Op google, en hier in het forum zal je allicht wel de antwoorden op je vragen vinden.

Bijdrager
    xer

http://www.dvd2one.com

wat je er mee doet is aan jou.

Bijdrager
    computer space

MacTheripper + DVD2One + Toast is bij elkaar sneller dan DVD schrink. Een applicatie die nu eens niet snel is op Intel ! Mijn G4 800mhz is net zo snel als de P4 2800mhz van een maat van mij.

Bijdrager
    Doulos
    ”klaus”

Waarom denk je dat die zo snel op slot is gezet…
    Voor mij is het snelste nog steeds naar de winkel lopen, en mij die dvd aanschaffen.

Op google, en hier in het forum zal je allicht wel de antwoorden op je vragen vinden.

Dag Klaus,

Een vraag over het kopieren van DVD’s hoeft niet altijd om illegale praktijken te gaan. In dit geval gaat het gewoon om het kopieren van DVD’s met zelfgemaakt filmpjes.

Voor de andere DVD’s ga ik inderdaad naar de winkel.

Bijdrager
    computer space

Zelfgemaakte dvd-s kun je gewoon met drag-en drop naar je hd slepen en dan opnieuw branden. Niks geen rare software voor nodig.

Bijdrager
    klaus

Idd, wat martiniman zegt. Die programma’s heb je enkel nodig als je beveiliging moet omzeilen, of als de dvd’s op zich groter zijn (dual layer), dan je kan branden.

Bijdrager
    Deckard

Fastdvdcopy werkt bij mij prima.

Ik heb een aantal “zeldzame/unieke” films. Ik maak hiervan voor de veiligheid altijd een backup, welke ik dan afspeel.

Bijdrager
    Doulos
    ”klaus”

Idd, wat martiniman zegt. Die programma’s heb je enkel nodig als je beveiliging moet omzeilen, of als de dvd’s op zich groter zijn (dual layer), dan je kan branden.

Oké, dat wist ik niet. Bedankt voor de input.

Moderator
    unSOUND

Deze vraag gaat over Video… dus waarom staat hij in “Algemeen” ?

Ten tweede, deze vraag is reeds tot vervelends toe gesteld,
    en heeft dus uiteraard een apart plekje gekregen in de F.A.Q.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=891440#891440

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.