14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Aaargh

Hoe komen jullie aan iconen voor jullie applicaties ?

Ik ben bezig met een klein progje en dat moet natuurlijk een applicatie icoon hebben, verder heb ik dingen als toolbar icon’s en plaatjes voor in de toolbox nodig.
    Aangezien ik als programmeur geen grafisch talent ben, vroeg ik me af hoe jullie normaliter voor jullie hobbyprojectjes aan een beetje goed uitziende iconen komen ?

Bijdrager
    vanWoods
    Moderator
    unSOUND

Ontwerpje maken in een programma, en dan een icoon van maken met folder icon x.

Bijdrager
    Aaargh
    ”unSOUND”

Ontwerpje maken in een programma,

Da’s nu juist het probleem.

en dan een icoon van maken met folder icon x.

Ik wil geen folder icons, ik wil icons die ik in mijn programma kan gebruiken (ook qua licentie enzo).

Het valt me een beetje tegen van Apple dat er bij XCode geen standaard icoontjes zitten, ik had wel een standaard file-save, file-open, toggle-drawer, etc. icoon verwacht maar er lijkt niets van dat alles te zijn.

Bijdrager
    Aaargh
    ”moodjoo”

Zoiets?

Ja, zoiets!

Thanks! 8)

Bijdrager
    Mezzanine

http://www.xicons.com (te makkelijk) :P

Moderator
    unSOUND
    ”Aaargh!”

Ik wil geen folder icons, ik wil icons die ik in mijn programma kan gebruiken (ook qua licentie enzo).

Zo heet het programma… het kan ook wat jij wil…

Voortaan eerst even kijken wat een programma kan voor je het afkraakt. :wink:

Bijdrager
    Aaargh
    ”unSOUND”
    ”Aaargh!”

Zo heet het programma… het kan ook wat jij wil…

Nee hoor, het gaat me niet om het maken van de icns file, da’s niet het probleem, het probleem is het maken van het plaatje om in de icns file te zetten door gebrek aan enig grafisch talent.:P

Voortaan eerst even kijken wat een programma kan voor je het afkraakt. :wink:

Voortaan eerst even kijken wat de vraag nu precies was;)

Moderator
    unSOUND

Ik heb de vraag ook goed gelezen, je vraagt hoe wij iconen maken…

Stap 1 is het ontwerp maken,
    stap 2 is het maken van een icns bestand daarvan.

Voor stap 2 gebruik ik dus dat programma, en is dus wel degelijk een deel van het antwoord op jouw vraag.

Bijdrager
    Aaargh
    ”unSOUND”

Ik heb de vraag ook goed gelezen, je vraagt hoe wij iconen maken…

Niet helemaal, ik vraag hoe jullie aan goed uitziende iconen komen, misschien niet helemaal juist geformuleerd maar de nadruk ligt op hoe kom je aan een icoon dat er een beetje knap uitziet.

Ik kan zelf natuurlijk wel iets in elkaar freubelen maar dat wordt toch niet mooi, en je kan natuurlijk niet een OS X applicatie maken dat er lelijk uitziet.

Stap 1 is het ontwerp maken,
    stap 2 is het maken van een icns bestand daarvan.

Het ging me dus eigenlijk om stap 1, de technische aspecten zijn het probleem niet, de grafisch-creatieve wel:)

Moderator
    unSOUND
    ”Aaargh!”

Het ging me dus eigenlijk om stap 1, de technische aspecten zijn het probleem niet, de grafisch-creatieve wel:)

Dat kon ik dus niet uit je eerste bericht opmaken… vandaar mijn gehele uitgebreide uitleg…

Ik maak het grafische gedeelte in Photoshop. Een plaatje, foto of scan is makkelijk om mee te beginnen. Het onderwerp bijvoorbeeld uitsnijden is vaak al genoeg om te dienen als icoon…

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

Ik heb geen grafisch talent maar ik bewerk gewoon plaatjes in fotoshop.

Bijvoorbeeld een set of map toevoegen

donwload een map of pak de icon uit je systeem map

zet hier een leuk plus teken op en geef deze een schaduw of andere effecten en voila hier heb je een image helemaal door jezelf gemaakt en met icon composer kun je heel snel van de plaatje een icon maken

Misschien toch even de moeite doen voor om iets zelf te doen. Persoonlijk vind ik dit leuker dan iets wat waarschijnlijk op veel websites te vinden is

Bijdrager
    Timma

Ik gebruik Folder Icon X.
    Alleen als ik een plaatje in Folder Icon X maakt ie automatisch een witte of zwarte achtergrond derbij, terwijl ik alleen het uitgeknipte figuurtje wil ehbben. Hoe doe ik dit?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.