19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

Hoe kom ik weer in m’n modem?

Als ik 10.0.0.138 (of mijn eigen ip adres) in m’n browser intik, krijg ik onderstaand venstertje. Probleem is nu dat ik niet (meer) weet wat mijn inlognaam en paswoord is. Heb een getweakte alcatel ethernet modem en daar heb ik dus ooit eens mee lopen klooien. Maar wil wel eens een site van mijn eigen mac serveren.
    Hoe kom ik in mijn modem ervan uitgaande dat de inlognaam en paswoord onbekend zijn?

Bijdrager
    ajschol

probeer eens:

user: admin
    pw: epicrouter

dit is de default van de mijne…
    (je kan deze gegevens wijzigen)

Bijdrager
    bruno

Modem reseten, (terug naar fabrieksinstellingen)

Bijdrager
    ivanzaancity
    ”ajschol”

probeer eens:

HOE KAN IK DIE GEGEVENS VERANDEREN?
    :innocent:

Moderator
    Lucas Raggers
    ”ajschol”

probeer eens:

Nee, dit werkt niet.

”bruno”

Hoe? En gaat hij dan terug naar de instellingen van voor de hack?

Bijdrager
    ivanzaancity
    ”lucasraggers”
    ”ajschol”

probeer eens:

Nee, dit werkt niet.

”bruno”

Hoe? En gaat hij dan terug naar de instellingen van voor de hack?

YES

Bijdrager
    hansenonline

in terminal>telnet 10.0.0.138 typen.
    bij user gewoon enter typen hopelijk kom je dan wel binnen.

anders denk ik ook dat je hem moet resetten.
    bij het kiezen van namen en wachtwoorden, makkelijkere dingen kiezen of het ergens opslaan. met een pasw;-)

daan.

Moderator
    Lucas Raggers
    ”hansenonline”

Bij het kiezen van namen en wachtwoorden, makkelijkere dingen kiezen of het ergens opslaan. met een pasw;-)

Het paswoord heb ik, die kreeg ik bij het tweaken via een of andere site. Ik heb maar twee verschillende inlognamen en die werken niet. Andere inlognamen gebruik ik nooit, omdat het dan te ingewikkeld wordt.

”hansenonline”

in terminal>telnet 10.0.0.138 typen.
    bij user gewoon enter typen hopelijk kom je dan wel binnen.

Dan vraagt hij ook om inlognaam en paswoord en met enter typen kom ik ook niet binnen.

Wie weet hoe ik de ethernetmodem ‘Alcatel Speedtouch Home’ kan resetten.

Bijdrager
    HSL

de enige mogelijkheid is resetten en dan opnieuw hacken..
    toch ook niet zo’n probleem?

Bijdrager
    ivanzaancity

ZIT ER NErgens een knoopje?

Bijdrager
    WOZ

Oei! dit heb ik ook eens bij de poot gehad. Na veel proberen beseft ik ineens dat ik alleen een gebruikersnaam had gebruikt en geen wachtwoord had ingevuld. Dus met de gebruikersnaam aleen had ik wél toegang. Dit kan dus ook nog. Misschien heb je er wat aan…

Bijdrager
    bruno
    ”WOZ”

Oei! dit heb ik ook eens bij de poot gehad. Na veel proberen beseft ik ineens dat ik alleen een gebruikersnaam had gebruikt en geen wachtwoord had ingevuld. Dus met de gebruikersnaam aleen had ik wél toegang. Dit kan dus ook nog. Misschien heb je er wat aan…

Of andersom:)

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb alles geprobeerd, maar ik kom er niet in. Ook nadat ik op het reset knopje op de modem heb gedrukt, verandert er niks. Ik vrees dat ik er niet meer in kom. Dan maar geen webserver draaien.

Bijdrager
    reneo

waarom zou je je alcatel willen hacken? als je de laatste firmware van thomson er op installeert, werkt deze sowieso als router… net zo gemakkelijk!

Bijdrager
    was frans

is er ergens een goeie uitleg te vinden wat het tweaken van een modem inhoud?

Bijdrager
    reneo

over het algemeen betekend het dat je instellingen die gedisabled zijn door bijvoorbeeld kpn weer in ere te herstellen. De meest gebruikte instellingen kan je doen m.b.v. een webbrowser, voor de diehard moet je je modem induiken middels een telnet programmaatje… Een andere mogelijkheid is ook nog de instellingen vanuit een browser saven, die weer in een textedit aanpassen.

Bijdrager
    kuipje

Bijdrager
    HSL
    ”reneo”

waarom zou je je alcatel willen hacken? als je de laatste firmware van thomson er op installeert, werkt deze sowieso als router… net zo gemakkelijk!

ehm,…. dat is ook hacken..:)

en dan kan je hem niet meer terug tweaken..
    en die software werkt ook zeker niet vlekkeloos op een speedtouch home.

dan kan je nog beter 80 euri’s uitgeven en een alcatel thomson 510(i) kopen.

Bijdrager
    Macosx

Probeer wat langer de reset knop in te drukken sec 15 – 20 en doe dit eventueel verschillende malen.

Kan helpen, ik moest het ook div doen.

PS. Ik ben opzoek naar de instal CD voor windows, voor het alcatel speed toch moden (isdn ethernet versie, volgen mij het eerste model. Dus geen usb.

:finderoud:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.