7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    lengerke

Hoe kom ik te weten hoe groot de mappenstructuur Op mijn Mac is.

Een kennis heeft een erg grote mappenstructuur binnen Mail op de iMac. Zij wil die mailtjes ook beschikbaar hebben op haar andere devices. De oplossing lijkt me het in de normale inbox van de mailprovider een nieuw postbus aanmaken, want dat is dan ook zichtbaar op je andere devices via de imap-server.

De capaciteit van de imapserver kan ik opvragen, die is bij mij zelf b.v. 1 gig. Het verplaatsen van die grote mappenstructuur naar de server gaat een probleem vormen als die lokale mappen-structuur Op mijn Mac te groot is voor de capaciteit van de mailserver.
    Vraag: hoe kom ik te weten hoe groot de mappenstructuur Op mijn Mac is.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Open de Finder en klik op het menu Ga; druk de ⌥-toets in zodat „Bibliotheek” in dat menu verschijnt en klik daar dan op. Zoek nu de map Mail in je bibliotheek, klik daarop (één keer), en druk dan ⌘i in. De grootte van die map is bij benadering ook de grootte van de mailtjes die je op je computer hebt staan — in de praktijk zullen de mailtjes iets minder ruimte innemen, omdat er nog meer in de Mail-map staat dan alleen je ontvangen en verstuurde berichten, maar je zou het goed als schatting moeten kunnen gebruiken. Meer dan de grootte van die map zal het in elk geval niet zijn.

Bijdrager
    McPim

In aanvulling op Jakko: de verschillende V../ folders (V+cijfer) die je eventueel ziet horen bij oudere Mail versies. Je mail zit in de V../ folder met het hoogste nummer (V3 bijvoorbeeld). Als je alleen de grootte van je lokale (‘On My Mac’) mappen wilt weten: die staan allemaal in de subfolder /Mailboxes.

Bijdrager
    lengerke

Dag mensen,

Dank voor jullie reacties. Maar ik merkte het volgende en volgens mij geeft dat nauwkeurig aan wat ik zoek.
    Rechtsklik op een lokale map > Toon info > Kies een mailaccount bovenin en zoek die map op > daarachter staat dan de grootte van die map. Vind je die map niet, selecteer dan een ander account.

Groet.

Bijdrager
    McPim

Eh, volgens mij niet hoor. Want dan zit je weer in de mappen in je email account te kijken, daar staan niet je lokale mappen op je Mac bij. Hier niet in elk geval.

Bijdrager
    lengerke

Je hebt gelijk.. Ik had een paar testmapjes gemaakt op de server, en die zag ik natuurlijk..
    Dank voor je oplettendheid!

Bijdrager
    McPim

Ja zo snel leid je ons niet om de tuin hier :lol:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.