17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    linda_185

Hoe kom ik hier vanaf?

Heeft met mackeeper te maken dus.

01-07-13 11:36:00 com.apple.launchd[92] (com.zeobit.MacKeeper.Helper[871]) posix_spawn(“/Applications/MacKeeper.app/Contents/Resources/MacKeeper Helper.app/Contents/MacOS/MacKeeper Helper”, …): No such file or directory

Kan iemand mij vertellen hoe ik hier vanaf kom?

Bijdrager
    KarelWillem

Waar vanaf? Je hebt Terminal openstaan? En daarin staat…?

Simpele oplossing voor welk probleem dan ook: MacKeeper weg donderen.:)

Bijdrager
    m4diving

Zet “mackeeper” eens in de zoekfunctie van OMT.

Volgens mij krijg je dan voldoende voorbeelden van mensen die er problemen mee hebben en ook goede argumenten om te beslissen dat je dit niet meer wilt gebruiken.

Bijdrager
    linda_185

Ik heb helemaal geen mackeeper:|

Bijdrager
    GrannySmith
    linda_185 op 01 juli 2013

Ik heb helemaal geen mackeeper:|

Klopt! Dat is de foutmelding ook… maar die komt omdat het programma ooit wel op je computer geinstalleerd is geweest en niet goed verwijderd is. Of zoiets. Want dit gebeurt natuurlijk niet zomaar.

Wellicht helpt dit: http://mackeeper.zeobit.com/forum/11776

Bijdrager
    hatolex

Uit het plaatje blijkt het tegendeel.:(

Je was me net voor

Inactief
    Anoniem
    GrannySmith op 01 juli 2013

Maar pas op met het gebruik van programma’s zoals AppCleaner en CleanMyMac die worden aangeraden in dat draadje. Net zoals MacKeeper zijn dat ondingen die als je niet weet wat je doet meer schade aan je Mac doen dan dat ze helpen.

Als je trouwens verder geen last hebt van die meldingen (je Mac is langzaam bv), zou ik me er niet te druk over maken.

Bijdrager
    sedikit

MacKeeper is één van de irritantste voet-tussen-de deur zetters, erger dan Johova-getuigen. Bij bezoeken aan websites, verschijnen ze ongevraagd in beeld (ad bock haalt niets uit) en al click je je suf: dat venster verdwijnt niet!). Ik heb ze eens gemailed met deze klacht. Kreeg als antwoord dat zij “het anders zagen”.
    Als je geen uninstall-programma’s wilt gebruiken, heb je hier misschien iets iets aan. Er zijn er meerdere, als je googled op “how uninstall MacKeeper”). Als je hun uninstaller gebruikt, moet je alsnog wat filetjes wegkieperen:
    how to uninstall MacKeeper – updated

Bijdrager
    KarelWillem
    koen op 01 juli 2013
    GrannySmith op 01 juli 2013

…Maar pas op met het gebruik van programma’s zoals AppCleaner…

We hoeven mensen nu ook weer niet helemaal paranoia te maken.:)

Ik gebruik AppCleaner en AppZapper e.d. al jaren (en héél vaak), en heb ze nog nooit kunnen betrappen op onrechtmatig verwijderen van bestanden die niet verwijderd mochten worden.

Bijdrager
    linda_185

Ik heb ook last van traag internet dus ik denk dat ik mijn mac maar eens ga herinstalleren

Bijdrager
    linda_185

Bovenstaande tips lossen het probleem namelijk niet op…

Bijdrager
    johnkeates

Misschien doe je het gewoon verkeerd.

Ga de LaunchAgents en LaunchDaemons mappen langs en kijk of je mackeeper bestanden tegen komt, en gooi die weg.
    Herstart daarna.

Bijdrager
    linda_185

@johnkeates: bedankt, daar stond idd nog een bestandje tussen!
    Console geeft nu geen meldingen meer van mackeeper.
    Maar wel deze melding:

01-07-13 18:08:01 com.apple.kdcmond[270] kdcmond cannot retreive the computer’s local Hostname , retrying ..

Help!:|

Bijdrager
    hatolex

.

Bijdrager
    johnkeates

Wat kdcmond allemaal te melden heeft is niet zo’n probleem denk ik. Kan je lekker negeren, behalve als je een Kerberos Key Distribution Center runt.

Bijdrager
    KarelWillem

Dus je zit de hele dag naar Console te staren en pakt daar panisch wat foutmeldingen uit?

Wacht… ik heb er ook één:

W: GPG error: http://nitosoft.com Release: The following signatures were invalid: KEYEXPIRED 1355702829 KEYEXPIRED 1355702829 KEYEXPIRED 1355702829

Shit! Error. Van Nitosoft (who te fuck is Nitosoft?) nog wel.:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.